12 vb-futam, Monte, Szardínia, Ausztrália és Jordánia nélkül

Várhatóan eggyel kevesebb, csak 12 futamon rendeznek jövőre a rali világbajnokságon. A hivatalos versenynaptárt jövő héten teszik közzé, amelyet az FIA júniusban hagy jóvá.

A korábbi találgatások ellenére jövőre nem tér vissza a Monte-Carlo Rali, miután a verseny szervezői és a vb promótőre nem tudott időben megállapodni. Bennfentes információk szerint azonban nem reménytelen a dolog, így 2013-ban tálán újra Dél-Franciaországban kezdődhet a vb.

Nem szerepel a jövő évi naptárban olasz verseny sem. Szardínián minden bizonnyal az idén rendeznek utoljára vb-futamot, és már 2012-re szerették volna a verseny visszavinni Észak-Olaszországba, ám a tárgyalások ott is megakadtak.

Az idei Ausztrál Rali helyett jövőre Új-Zélandon rendeznek versenyt, de ha az ausztrálok az idén jól teljesítenek, akkor a két ország felváltva rendezhet majd vb-futamot.

A tervek szerint 2012-ben nem lesz közel-keleti futama a vb-nek. Jordánia helyett Abu-Dhabi vehette volna át a rendezési jogot, de egyelőre ők nem tudtak egyetlen kandidáló futamot sem felmutatni.

Az előzetes tervekben szerepelt a Japán Rali is, ám ezt a gyártók megvétózták, a magas költségek és a nézők érdeklődésének hiánya miatt, de leginkább azért, mert nem piac egyikük számára sem.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax