14 S2000-es ellenfele lesz Vizinnek

51 páros nevezett az IRC negyedik fordulójára, a Jalta Ralira, amely egyben a Keleti Csoport ötszörös szorzójú Európa-kupa futama és ukrán bajnoki verseny is egyben. A három mezőny együtt versenyez, de külön értékelik őket. Miután a Volkswagen nem nevezett az IRC-sorozatra, ezért a Vizin–Zsiros páros ott nem szerezhet pontot, viszont beneveztek az Európa-kupára, ahol Giandomenico Basso Protonja és Marko Tempestini Peugeot-ja mellett ők a harmadik Szuper–2000-es autóval versenyző páros. A Jalta Ralira összesen 15 Szuper–2000-es autó nevezett.

Vizin László: – Kicsit furcsa ez a helyzet, még nekünk is szokni kell, de a lényeg, hogy a versenyen a másik 14 Szuper–2000-es párossal, és szerintem nagyon sok tapasztalt, helyi N-es versenyzővel is meg kell küzdenünk. Az, hogy a végén kit hol értékelnek, már mellékes.

– Az Európa-kupa futam jól jött nekünk, abban a mezőnyben van esélyünk jó eredmény elérésére. Ma (kedden) kezdjük a pályabejárást, ami szerdán folytatódik, csütörtökön pedig már megkezdődik a verseny.

Jalta Rali

2011. június 2-4.

Központ: Jalta, Ukrajna

Nevezők száma: 51

Talaj: aszfalt

Gyorsasági szakaszok száma: 14

Gyorsasági szakaszok hossza:261,87 km

A verseny teljes hossza:721,61 km

1. nap (június 2, csütörtök)

GY1: Jalta (2,12 km), 13:14

GY2: Livadija (5,49 km), 13:47

Szerviz A: Jalta (15 perc), 14:12

Ceremoniális rajt: Jalta, 17:00

2. nap (június 3, péntek)

Szerviz B: Jalta (15 perc), 08:06

SS3: Ai-Petri 1 (17,26 km), 08:44

SS4: Plato 1 (22,55 km), 09:12

SS5: Orlinoje 1 (28,95 km), 10:55

Szerviz C: Jalta (30 perc), 11:50

SS6: Ai-Petri 2 (17,26 km), 13:03

SS7: Plato 2 (22,55 km), 13:31

SS8: Orlinoje 2 (28,95 km), 15:14

Szerviz D: Jalta (45 perc), 16:09

3. nap (június 4, szombat)

Szerviz E: Jalta (15 perc), 07:06

SS9: Opolznevoje 1 (18,95km), 08:07

SS10: Sokolinoje 1 (22,35km), 09:45

SS11: Uchan-Su 1 (17,07km), 10:13

Szerviz F: Jalta (30 perc ), 10:49

SS12: Opolznevoje 2 (18,95km), 12:25

SS13: Sokolinoje 2 (22,35km), 14:03

SS14: Uchan-Su 2 (17,07km), 14:31

Szerviz G: Jalta (15 perc ), 15:07

Cél: Jalta, 15:22

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“