14 S2000-es ellenfele lesz Vizinnek

51 páros nevezett az IRC negyedik fordulójára, a Jalta Ralira, amely egyben a Keleti Csoport ötszörös szorzójú Európa-kupa futama és ukrán bajnoki verseny is egyben. A három mezőny együtt versenyez, de külön értékelik őket. Miután a Volkswagen nem nevezett az IRC-sorozatra, ezért a Vizin–Zsiros páros ott nem szerezhet pontot, viszont beneveztek az Európa-kupára, ahol Giandomenico Basso Protonja és Marko Tempestini Peugeot-ja mellett ők a harmadik Szuper–2000-es autóval versenyző páros. A Jalta Ralira összesen 15 Szuper–2000-es autó nevezett.

Vizin László: – Kicsit furcsa ez a helyzet, még nekünk is szokni kell, de a lényeg, hogy a versenyen a másik 14 Szuper–2000-es párossal, és szerintem nagyon sok tapasztalt, helyi N-es versenyzővel is meg kell küzdenünk. Az, hogy a végén kit hol értékelnek, már mellékes.

– Az Európa-kupa futam jól jött nekünk, abban a mezőnyben van esélyünk jó eredmény elérésére. Ma (kedden) kezdjük a pályabejárást, ami szerdán folytatódik, csütörtökön pedig már megkezdődik a verseny.

Jalta Rali

2011. június 2-4.

Központ: Jalta, Ukrajna

Nevezők száma: 51

Talaj: aszfalt

Gyorsasági szakaszok száma: 14

Gyorsasági szakaszok hossza:261,87 km

A verseny teljes hossza:721,61 km

1. nap (június 2, csütörtök)

GY1: Jalta (2,12 km), 13:14

GY2: Livadija (5,49 km), 13:47

Szerviz A: Jalta (15 perc), 14:12

Ceremoniális rajt: Jalta, 17:00

2. nap (június 3, péntek)

Szerviz B: Jalta (15 perc), 08:06

SS3: Ai-Petri 1 (17,26 km), 08:44

SS4: Plato 1 (22,55 km), 09:12

SS5: Orlinoje 1 (28,95 km), 10:55

Szerviz C: Jalta (30 perc), 11:50

SS6: Ai-Petri 2 (17,26 km), 13:03

SS7: Plato 2 (22,55 km), 13:31

SS8: Orlinoje 2 (28,95 km), 15:14

Szerviz D: Jalta (45 perc), 16:09

3. nap (június 4, szombat)

Szerviz E: Jalta (15 perc), 07:06

SS9: Opolznevoje 1 (18,95km), 08:07

SS10: Sokolinoje 1 (22,35km), 09:45

SS11: Uchan-Su 1 (17,07km), 10:13

Szerviz F: Jalta (30 perc ), 10:49

SS12: Opolznevoje 2 (18,95km), 12:25

SS13: Sokolinoje 2 (22,35km), 14:03

SS14: Uchan-Su 2 (17,07km), 14:31

Szerviz G: Jalta (15 perc ), 15:07

Cél: Jalta, 15:22

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program