14 S2000-es ellenfele lesz Vizinnek

51 páros nevezett az IRC negyedik fordulójára, a Jalta Ralira, amely egyben a Keleti Csoport ötszörös szorzójú Európa-kupa futama és ukrán bajnoki verseny is egyben. A három mezőny együtt versenyez, de külön értékelik őket. Miután a Volkswagen nem nevezett az IRC-sorozatra, ezért a Vizin–Zsiros páros ott nem szerezhet pontot, viszont beneveztek az Európa-kupára, ahol Giandomenico Basso Protonja és Marko Tempestini Peugeot-ja mellett ők a harmadik Szuper–2000-es autóval versenyző páros. A Jalta Ralira összesen 15 Szuper–2000-es autó nevezett.

Vizin László: – Kicsit furcsa ez a helyzet, még nekünk is szokni kell, de a lényeg, hogy a versenyen a másik 14 Szuper–2000-es párossal, és szerintem nagyon sok tapasztalt, helyi N-es versenyzővel is meg kell küzdenünk. Az, hogy a végén kit hol értékelnek, már mellékes.

– Az Európa-kupa futam jól jött nekünk, abban a mezőnyben van esélyünk jó eredmény elérésére. Ma (kedden) kezdjük a pályabejárást, ami szerdán folytatódik, csütörtökön pedig már megkezdődik a verseny.

Jalta Rali

2011. június 2-4.

Központ: Jalta, Ukrajna

Nevezők száma: 51

Talaj: aszfalt

Gyorsasági szakaszok száma: 14

Gyorsasági szakaszok hossza:261,87 km

A verseny teljes hossza:721,61 km

1. nap (június 2, csütörtök)

GY1: Jalta (2,12 km), 13:14

GY2: Livadija (5,49 km), 13:47

Szerviz A: Jalta (15 perc), 14:12

Ceremoniális rajt: Jalta, 17:00

2. nap (június 3, péntek)

Szerviz B: Jalta (15 perc), 08:06

SS3: Ai-Petri 1 (17,26 km), 08:44

SS4: Plato 1 (22,55 km), 09:12

SS5: Orlinoje 1 (28,95 km), 10:55

Szerviz C: Jalta (30 perc), 11:50

SS6: Ai-Petri 2 (17,26 km), 13:03

SS7: Plato 2 (22,55 km), 13:31

SS8: Orlinoje 2 (28,95 km), 15:14

Szerviz D: Jalta (45 perc), 16:09

3. nap (június 4, szombat)

Szerviz E: Jalta (15 perc), 07:06

SS9: Opolznevoje 1 (18,95km), 08:07

SS10: Sokolinoje 1 (22,35km), 09:45

SS11: Uchan-Su 1 (17,07km), 10:13

Szerviz F: Jalta (30 perc ), 10:49

SS12: Opolznevoje 2 (18,95km), 12:25

SS13: Sokolinoje 2 (22,35km), 14:03

SS14: Uchan-Su 2 (17,07km), 14:31

Szerviz G: Jalta (15 perc ), 15:07

Cél: Jalta, 15:22

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax