15 ellenfele lesz Vizinnek a Ciprus Ralin

A pályabejárásnak már a felén túl van Vizin László és Zsiros Gábor, ami alapján megállapítható, hogy egy cseppet sem lett könnyebb az idei Ciprus Rali, mint a tavalyi volt. A pályák talaját tekintve aligha létezik ennél változatosabb verseny, a durva köves szakasztól, a murván és a földúton át épp úgy minden megtalálható, mint a jó minőségű és a töredezett aszfalt. Az is véglegessé vált, hogy az IRC szériaautó kupájában 16 nevező van a Ciprus Ralin, amiből Toshi Arai és Marco Cavigioli lehetnek ismerősök. Rajtuk kívül még egy ukrán és 12 ciprusi N-csoportos résztvevő lesz.

Vizin László: – Rendben megérkeztünk, az autót is át tudtuk venni, ami a tavalyi vámprocedúra után nagy megkönnyebbülés volt. Nagyon szép az új Subarunk, ha ilyen jó is lesz, akkor maximálisan elégedett leszek vele.

– Tegnap (kedden) tréningeztük le a második napi pályákat, amelyek teljesen újak. Jellegükben hasonlítanak a tavalyiakhoz. Az első például16 kmmurva, végig emelkedik, a második ugyanennyi aszfalt, de végig lejt. Érdekes lesz az elkoptatott murvagumikkal lefelé aszfalton megállni. Főleg úgy, hogy nagyon szűk az út, de széles a padkája, úgyhogy már a tréningen tele volt murvafelhordással.

– A harmadik pálya 20 km-es, na azon van minden: földút, murva, töredezett aszfalt. Kicsit olyan az egész verseny, mint az autógyárak tesztpályái, ahol minden létező körülmény között ki akarják próbálni a kocsikat.

– Most már biztos, hogy 16-an leszünk a kategóriánkban. Megmondom őszintén, csak Arait és Cavigolit ismerem, de én mindig örülök neki, ha sok ellenfél van, mert akkor tudsz igazán versenyezni. Hogy a sok ciprusi versenyző között mire leszünk képesek, nem tudom, de nekem van egy merész tervem: az első ötben szeretnék végezni.

A Ciprus Rali IRC szériaautó-kupa résztvevői (előzetes besorolás alapján)

  • 3 Pechenyk–Pouyioykkas                UA/CY         Mitsubishi Lancer Evo X
  • 13 Arai–Moscatt                               J/AUS          Subaru Impreza
  • 14 Vizin–Zsiros                          H/H           Subaru Impreza WRX Sti
  • 15 Cavigioli–Fortunato                     I/I                   Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 20 Panteli–Panteli                            CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 21 Paraskeva–Evripidou                 CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 22 Tingirides–Shialos                      CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 23 Savva–Papandreou                    CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 24 Yiangou–Christofi                        CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 26 Nicolaou–Marangos                    CY/CY          Subaru Impreza
  • 28 Pakkis–Christofi                          CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo X
  • 29 Zenonos–Alexandrou                  CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 32 Thomas–Loizides                        CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 33 Patroclou–Nicou                          CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo
  • 34 Komodromos–Evripidou            CY/CY          Subaru Impreza
  • 35 Timotheou–Laos                         CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX

Ciprus Rali

  • 2011. november 3-5
  • Központ: Pafos, Ciprus
  • Nevezők száma: 35
  • Talaj: aszfalt és murva
  • Gyorsasági szakaszok száma: 12
  • Gyorsasági szakaszok hossza:187,58 km
  • A verseny teljes hossza:624,34 km

november 3, csütörtök

  • Rajt: Pafos, 18:57
  • GY1: LTV Super Special (3,20 km), 19:00 (100% aszfalt)

november 4, péntek

  • Szerviz A: Pafos (15 perc), 09:24
  • GY2: Koilinia 1 (24,15 km), 10:37 (35,5% aszfalt, 64,5% murva)
  • Gyűjtő: Salamiou (20 perc), 11:37
  • GY3: Salamiou 1 (18,16 km), 12:00 (64,2% aszfalt, 35,8% murva)
  • Gyűjtő: Pafos (19 perc), 12:50
  • Service B: Pafos (30 perc), 13:09
  • GY4: Koilinia 2 (24,15 km), 14:37 (35,5% aszfalt, 64,5% murva)
  • Gyűjtő: Salamiou (20 perc), 15:37
  • GY5: Salamiou 2 (18,16 km), 16:00 (64,2% aszfalt, 35,8% murva)
  • Szerviz C: Pafos (45 perc), 16:50

november 5, szombat

  • Szerviz D: Pafos (15 perc), 08:01
  • GY6: Gialia 1 (14,82 km), 09:29 (100% murva)
  • GY7: Stavros 1 (15,91 km), 10:12 (100% aszfalt)
  • Gyűjtő: Anadiou (20 perc), 10:47
  • GY8: Anadiou 1 (19,15 km), 11:10 (40,0% aszfalt, 60,0% murva)
  • Gyűjtő: (11 perc), 12:25
  • Szerviz E: Pafos (30 perc), 12:36
  • GY9: Gialia 2 (14,82 km), 14:19 (100% murva)
  • GY10: Stavros 2 (15,91 km), 15:02 (100% aszfalt)
  • Gyűjtő: Anadiou (20 perc), 15:37
  • GY11: Anadiou 2 (19,15 km), 16:00 (40,0% aszfalt, 60,0% murva)
  • Szerviz F: Pafos (10 perc), 17:18
  • Cél: Pafos 17:48

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax