15 ellenfele lesz Vizinnek a Ciprus Ralin

A pályabejárásnak már a felén túl van Vizin László és Zsiros Gábor, ami alapján megállapítható, hogy egy cseppet sem lett könnyebb az idei Ciprus Rali, mint a tavalyi volt. A pályák talaját tekintve aligha létezik ennél változatosabb verseny, a durva köves szakasztól, a murván és a földúton át épp úgy minden megtalálható, mint a jó minőségű és a töredezett aszfalt. Az is véglegessé vált, hogy az IRC szériaautó kupájában 16 nevező van a Ciprus Ralin, amiből Toshi Arai és Marco Cavigioli lehetnek ismerősök. Rajtuk kívül még egy ukrán és 12 ciprusi N-csoportos résztvevő lesz.

Vizin László: – Rendben megérkeztünk, az autót is át tudtuk venni, ami a tavalyi vámprocedúra után nagy megkönnyebbülés volt. Nagyon szép az új Subarunk, ha ilyen jó is lesz, akkor maximálisan elégedett leszek vele.

– Tegnap (kedden) tréningeztük le a második napi pályákat, amelyek teljesen újak. Jellegükben hasonlítanak a tavalyiakhoz. Az első például16 kmmurva, végig emelkedik, a második ugyanennyi aszfalt, de végig lejt. Érdekes lesz az elkoptatott murvagumikkal lefelé aszfalton megállni. Főleg úgy, hogy nagyon szűk az út, de széles a padkája, úgyhogy már a tréningen tele volt murvafelhordással.

– A harmadik pálya 20 km-es, na azon van minden: földút, murva, töredezett aszfalt. Kicsit olyan az egész verseny, mint az autógyárak tesztpályái, ahol minden létező körülmény között ki akarják próbálni a kocsikat.

– Most már biztos, hogy 16-an leszünk a kategóriánkban. Megmondom őszintén, csak Arait és Cavigolit ismerem, de én mindig örülök neki, ha sok ellenfél van, mert akkor tudsz igazán versenyezni. Hogy a sok ciprusi versenyző között mire leszünk képesek, nem tudom, de nekem van egy merész tervem: az első ötben szeretnék végezni.

A Ciprus Rali IRC szériaautó-kupa résztvevői (előzetes besorolás alapján)

  • 3 Pechenyk–Pouyioykkas                UA/CY         Mitsubishi Lancer Evo X
  • 13 Arai–Moscatt                               J/AUS          Subaru Impreza
  • 14 Vizin–Zsiros                          H/H           Subaru Impreza WRX Sti
  • 15 Cavigioli–Fortunato                     I/I                   Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 20 Panteli–Panteli                            CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 21 Paraskeva–Evripidou                 CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 22 Tingirides–Shialos                      CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 23 Savva–Papandreou                    CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 24 Yiangou–Christofi                        CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 26 Nicolaou–Marangos                    CY/CY          Subaru Impreza
  • 28 Pakkis–Christofi                          CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo X
  • 29 Zenonos–Alexandrou                  CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 32 Thomas–Loizides                        CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 33 Patroclou–Nicou                          CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo
  • 34 Komodromos–Evripidou            CY/CY          Subaru Impreza
  • 35 Timotheou–Laos                         CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX

Ciprus Rali

  • 2011. november 3-5
  • Központ: Pafos, Ciprus
  • Nevezők száma: 35
  • Talaj: aszfalt és murva
  • Gyorsasági szakaszok száma: 12
  • Gyorsasági szakaszok hossza:187,58 km
  • A verseny teljes hossza:624,34 km

november 3, csütörtök

  • Rajt: Pafos, 18:57
  • GY1: LTV Super Special (3,20 km), 19:00 (100% aszfalt)

november 4, péntek

  • Szerviz A: Pafos (15 perc), 09:24
  • GY2: Koilinia 1 (24,15 km), 10:37 (35,5% aszfalt, 64,5% murva)
  • Gyűjtő: Salamiou (20 perc), 11:37
  • GY3: Salamiou 1 (18,16 km), 12:00 (64,2% aszfalt, 35,8% murva)
  • Gyűjtő: Pafos (19 perc), 12:50
  • Service B: Pafos (30 perc), 13:09
  • GY4: Koilinia 2 (24,15 km), 14:37 (35,5% aszfalt, 64,5% murva)
  • Gyűjtő: Salamiou (20 perc), 15:37
  • GY5: Salamiou 2 (18,16 km), 16:00 (64,2% aszfalt, 35,8% murva)
  • Szerviz C: Pafos (45 perc), 16:50

november 5, szombat

  • Szerviz D: Pafos (15 perc), 08:01
  • GY6: Gialia 1 (14,82 km), 09:29 (100% murva)
  • GY7: Stavros 1 (15,91 km), 10:12 (100% aszfalt)
  • Gyűjtő: Anadiou (20 perc), 10:47
  • GY8: Anadiou 1 (19,15 km), 11:10 (40,0% aszfalt, 60,0% murva)
  • Gyűjtő: (11 perc), 12:25
  • Szerviz E: Pafos (30 perc), 12:36
  • GY9: Gialia 2 (14,82 km), 14:19 (100% murva)
  • GY10: Stavros 2 (15,91 km), 15:02 (100% aszfalt)
  • Gyűjtő: Anadiou (20 perc), 15:37
  • GY11: Anadiou 2 (19,15 km), 16:00 (40,0% aszfalt, 60,0% murva)
  • Szerviz F: Pafos (10 perc), 17:18
  • Cél: Pafos 17:48

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“