15 ellenfele lesz Vizinnek a Ciprus Ralin

A pályabejárásnak már a felén túl van Vizin László és Zsiros Gábor, ami alapján megállapítható, hogy egy cseppet sem lett könnyebb az idei Ciprus Rali, mint a tavalyi volt. A pályák talaját tekintve aligha létezik ennél változatosabb verseny, a durva köves szakasztól, a murván és a földúton át épp úgy minden megtalálható, mint a jó minőségű és a töredezett aszfalt. Az is véglegessé vált, hogy az IRC szériaautó kupájában 16 nevező van a Ciprus Ralin, amiből Toshi Arai és Marco Cavigioli lehetnek ismerősök. Rajtuk kívül még egy ukrán és 12 ciprusi N-csoportos résztvevő lesz.

Vizin László: – Rendben megérkeztünk, az autót is át tudtuk venni, ami a tavalyi vámprocedúra után nagy megkönnyebbülés volt. Nagyon szép az új Subarunk, ha ilyen jó is lesz, akkor maximálisan elégedett leszek vele.

– Tegnap (kedden) tréningeztük le a második napi pályákat, amelyek teljesen újak. Jellegükben hasonlítanak a tavalyiakhoz. Az első például16 kmmurva, végig emelkedik, a második ugyanennyi aszfalt, de végig lejt. Érdekes lesz az elkoptatott murvagumikkal lefelé aszfalton megállni. Főleg úgy, hogy nagyon szűk az út, de széles a padkája, úgyhogy már a tréningen tele volt murvafelhordással.

– A harmadik pálya 20 km-es, na azon van minden: földút, murva, töredezett aszfalt. Kicsit olyan az egész verseny, mint az autógyárak tesztpályái, ahol minden létező körülmény között ki akarják próbálni a kocsikat.

– Most már biztos, hogy 16-an leszünk a kategóriánkban. Megmondom őszintén, csak Arait és Cavigolit ismerem, de én mindig örülök neki, ha sok ellenfél van, mert akkor tudsz igazán versenyezni. Hogy a sok ciprusi versenyző között mire leszünk képesek, nem tudom, de nekem van egy merész tervem: az első ötben szeretnék végezni.

A Ciprus Rali IRC szériaautó-kupa résztvevői (előzetes besorolás alapján)

  • 3 Pechenyk–Pouyioykkas                UA/CY         Mitsubishi Lancer Evo X
  • 13 Arai–Moscatt                               J/AUS          Subaru Impreza
  • 14 Vizin–Zsiros                          H/H           Subaru Impreza WRX Sti
  • 15 Cavigioli–Fortunato                     I/I                   Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 20 Panteli–Panteli                            CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 21 Paraskeva–Evripidou                 CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 22 Tingirides–Shialos                      CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 23 Savva–Papandreou                    CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 24 Yiangou–Christofi                        CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 26 Nicolaou–Marangos                    CY/CY          Subaru Impreza
  • 28 Pakkis–Christofi                          CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo X
  • 29 Zenonos–Alexandrou                  CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 32 Thomas–Loizides                        CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 33 Patroclou–Nicou                          CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo
  • 34 Komodromos–Evripidou            CY/CY          Subaru Impreza
  • 35 Timotheou–Laos                         CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX

Ciprus Rali

  • 2011. november 3-5
  • Központ: Pafos, Ciprus
  • Nevezők száma: 35
  • Talaj: aszfalt és murva
  • Gyorsasági szakaszok száma: 12
  • Gyorsasági szakaszok hossza:187,58 km
  • A verseny teljes hossza:624,34 km

november 3, csütörtök

  • Rajt: Pafos, 18:57
  • GY1: LTV Super Special (3,20 km), 19:00 (100% aszfalt)

november 4, péntek

  • Szerviz A: Pafos (15 perc), 09:24
  • GY2: Koilinia 1 (24,15 km), 10:37 (35,5% aszfalt, 64,5% murva)
  • Gyűjtő: Salamiou (20 perc), 11:37
  • GY3: Salamiou 1 (18,16 km), 12:00 (64,2% aszfalt, 35,8% murva)
  • Gyűjtő: Pafos (19 perc), 12:50
  • Service B: Pafos (30 perc), 13:09
  • GY4: Koilinia 2 (24,15 km), 14:37 (35,5% aszfalt, 64,5% murva)
  • Gyűjtő: Salamiou (20 perc), 15:37
  • GY5: Salamiou 2 (18,16 km), 16:00 (64,2% aszfalt, 35,8% murva)
  • Szerviz C: Pafos (45 perc), 16:50

november 5, szombat

  • Szerviz D: Pafos (15 perc), 08:01
  • GY6: Gialia 1 (14,82 km), 09:29 (100% murva)
  • GY7: Stavros 1 (15,91 km), 10:12 (100% aszfalt)
  • Gyűjtő: Anadiou (20 perc), 10:47
  • GY8: Anadiou 1 (19,15 km), 11:10 (40,0% aszfalt, 60,0% murva)
  • Gyűjtő: (11 perc), 12:25
  • Szerviz E: Pafos (30 perc), 12:36
  • GY9: Gialia 2 (14,82 km), 14:19 (100% murva)
  • GY10: Stavros 2 (15,91 km), 15:02 (100% aszfalt)
  • Gyűjtő: Anadiou (20 perc), 15:37
  • GY11: Anadiou 2 (19,15 km), 16:00 (40,0% aszfalt, 60,0% murva)
  • Szerviz F: Pafos (10 perc), 17:18
  • Cél: Pafos 17:48

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program