15 ellenfele lesz Vizinnek a Ciprus Ralin

A pályabejárásnak már a felén túl van Vizin László és Zsiros Gábor, ami alapján megállapítható, hogy egy cseppet sem lett könnyebb az idei Ciprus Rali, mint a tavalyi volt. A pályák talaját tekintve aligha létezik ennél változatosabb verseny, a durva köves szakasztól, a murván és a földúton át épp úgy minden megtalálható, mint a jó minőségű és a töredezett aszfalt. Az is véglegessé vált, hogy az IRC szériaautó kupájában 16 nevező van a Ciprus Ralin, amiből Toshi Arai és Marco Cavigioli lehetnek ismerősök. Rajtuk kívül még egy ukrán és 12 ciprusi N-csoportos résztvevő lesz.

Vizin László: – Rendben megérkeztünk, az autót is át tudtuk venni, ami a tavalyi vámprocedúra után nagy megkönnyebbülés volt. Nagyon szép az új Subarunk, ha ilyen jó is lesz, akkor maximálisan elégedett leszek vele.

– Tegnap (kedden) tréningeztük le a második napi pályákat, amelyek teljesen újak. Jellegükben hasonlítanak a tavalyiakhoz. Az első például16 kmmurva, végig emelkedik, a második ugyanennyi aszfalt, de végig lejt. Érdekes lesz az elkoptatott murvagumikkal lefelé aszfalton megállni. Főleg úgy, hogy nagyon szűk az út, de széles a padkája, úgyhogy már a tréningen tele volt murvafelhordással.

– A harmadik pálya 20 km-es, na azon van minden: földút, murva, töredezett aszfalt. Kicsit olyan az egész verseny, mint az autógyárak tesztpályái, ahol minden létező körülmény között ki akarják próbálni a kocsikat.

– Most már biztos, hogy 16-an leszünk a kategóriánkban. Megmondom őszintén, csak Arait és Cavigolit ismerem, de én mindig örülök neki, ha sok ellenfél van, mert akkor tudsz igazán versenyezni. Hogy a sok ciprusi versenyző között mire leszünk képesek, nem tudom, de nekem van egy merész tervem: az első ötben szeretnék végezni.

A Ciprus Rali IRC szériaautó-kupa résztvevői (előzetes besorolás alapján)

  • 3 Pechenyk–Pouyioykkas                UA/CY         Mitsubishi Lancer Evo X
  • 13 Arai–Moscatt                               J/AUS          Subaru Impreza
  • 14 Vizin–Zsiros                          H/H           Subaru Impreza WRX Sti
  • 15 Cavigioli–Fortunato                     I/I                   Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 20 Panteli–Panteli                            CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 21 Paraskeva–Evripidou                 CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 22 Tingirides–Shialos                      CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 23 Savva–Papandreou                    CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 24 Yiangou–Christofi                        CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 26 Nicolaou–Marangos                    CY/CY          Subaru Impreza
  • 28 Pakkis–Christofi                          CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo X
  • 29 Zenonos–Alexandrou                  CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 32 Thomas–Loizides                        CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX
  • 33 Patroclou–Nicou                          CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo
  • 34 Komodromos–Evripidou            CY/CY          Subaru Impreza
  • 35 Timotheou–Laos                         CY/CY          Mitsubishi Lancer Evo IX

Ciprus Rali

  • 2011. november 3-5
  • Központ: Pafos, Ciprus
  • Nevezők száma: 35
  • Talaj: aszfalt és murva
  • Gyorsasági szakaszok száma: 12
  • Gyorsasági szakaszok hossza:187,58 km
  • A verseny teljes hossza:624,34 km

november 3, csütörtök

  • Rajt: Pafos, 18:57
  • GY1: LTV Super Special (3,20 km), 19:00 (100% aszfalt)

november 4, péntek

  • Szerviz A: Pafos (15 perc), 09:24
  • GY2: Koilinia 1 (24,15 km), 10:37 (35,5% aszfalt, 64,5% murva)
  • Gyűjtő: Salamiou (20 perc), 11:37
  • GY3: Salamiou 1 (18,16 km), 12:00 (64,2% aszfalt, 35,8% murva)
  • Gyűjtő: Pafos (19 perc), 12:50
  • Service B: Pafos (30 perc), 13:09
  • GY4: Koilinia 2 (24,15 km), 14:37 (35,5% aszfalt, 64,5% murva)
  • Gyűjtő: Salamiou (20 perc), 15:37
  • GY5: Salamiou 2 (18,16 km), 16:00 (64,2% aszfalt, 35,8% murva)
  • Szerviz C: Pafos (45 perc), 16:50

november 5, szombat

  • Szerviz D: Pafos (15 perc), 08:01
  • GY6: Gialia 1 (14,82 km), 09:29 (100% murva)
  • GY7: Stavros 1 (15,91 km), 10:12 (100% aszfalt)
  • Gyűjtő: Anadiou (20 perc), 10:47
  • GY8: Anadiou 1 (19,15 km), 11:10 (40,0% aszfalt, 60,0% murva)
  • Gyűjtő: (11 perc), 12:25
  • Szerviz E: Pafos (30 perc), 12:36
  • GY9: Gialia 2 (14,82 km), 14:19 (100% murva)
  • GY10: Stavros 2 (15,91 km), 15:02 (100% aszfalt)
  • Gyűjtő: Anadiou (20 perc), 15:37
  • GY11: Anadiou 2 (19,15 km), 16:00 (40,0% aszfalt, 60,0% murva)
  • Szerviz F: Pafos (10 perc), 17:18
  • Cél: Pafos 17:48

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax