16 historic nevező a Baranya Kupán

Tovább folytatódik az Országos Historic Ralibajnokság sikeres szereplése, hiszen a szeptemberi Vác Rali után a másfélszeres szorzójú Baranya Kupán is komoly, 16 fős mezőny várható. További jó hír, hogy mivel a Baranya Kupa a historic idei harmadik futama, most már egészen biztosan értékelhető lesz a bajnokság. A verseny különlegessége lesz, hogy nemcsak magyar bajnoki, hanem egyben Historic Közép-Európai Zónakupa futam is lesz.

„Nagyon fontos versenye lesz az Országos Historic Ralibajnokságnak a Baranya Kupa” – mondta Barna György, a Historic Munkacsoport vezetője. „Először is fontos, mert ez lesz az idei harmadik futamunk és így az elmaradt versenyek ellenére is értékelhető lesz a bajnokságunk.”

„A pontverseny szempontjából is jelentős verseny lesz, hiszen a Mecsek Ralihoz hasonlóan a hosszabb táv miatt másfeles szorzóval szerepel a bajnokságban.”

„A Baranya Kupa már évek óta az egyik legnépszerűbb historic bajnoki futam. A rendező mindig nagy hangsúlyt fektetett a historic mezőnyére, így nem is olyan meglepő a magas nevezői létszám. Hagyományosan jó versenyre számítok.”

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA KÉT FUTAM UTÁN

1. (B) CSOPORT

  1. Mekler László–Mekler Mikó Edit      Alfa Romeo Giulia Sprint GT       1,5

 

2. (C) CSOPORT

  1.  Wirtmann Ferenc–Barna György       Ford Escort MK1 RS2000            35
  2.  Juhász Zsolt–Rimár Tamás                 BMW 2002                                    12,5
  3.  Tóth István–Kósa F./Hammer T.        Skoda 120S Rallye                        11,5
  4.  Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán                 Skoda 110R Rallye                       1

3. (D) CSOPORT

  1. Zsótér Bertalan–Eigel Attila               Opel Ascona B                              29
  2. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél        Opel Kadet C GTE                       26,5
  3. Varga István–Keresztes István           Volkswagen Scirocco                    18
  4. Varga Roland–Varga Sándor             VAZ 21011/2106                          16
  5. Kövesdán András–Jójárt/Kerekes      Porsche 911 RS                             15,5
  6. Nagy István–Tóth Tibor                     Volkswagen Golf I                        13,5
  7. Leitold Károly–Gábor/Leitoldné        Fiat Abarth 131 Rally                    12
  8. Kátai Tamás–Bauer/Kása                   Fiat Abarth 124 Rally                    12
  9. Dergez Attila–Luca Orsolya               VAZ 21011                                   7,5
  10. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia VAZ 21011                                   6
  11. Királyvári Gábor–Szám Béla            Wartburg 353 WR                         5,5
  12. Kővári Barna–Tóth Zsolt                  Trabant 601                                   4
  13. Kacsári György–Kacsári Balázs       Fiat 131 Racing                             1,5

4. (D) CSOPORT

  1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás             Ford Escort XR3i                          15,5

REPLICA KUPA

  1.  Bánkúti Krisztián–Vukics Balázs       Fiat 131 Abarth Rally                    10
  2.  Varga „C” Zoltán–Sirkó Csaba          BMW E30 M3                               10
  3.  Endrődi Harri–Kulcsár Dániel            Tatra 613                                       8

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA

  • 2012. május 31-június 2.                         46. Mecsek Historic Rali (1,5-szeres szorzó)
  • 2012. szeptember 29-30.                         III. PM Peugeot Vác Rali
  • 2012. október 20-21.                              Baranya Kupa 2012 (1,5-szeres szorzó)

 

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“