16 historic nevező a Baranya Kupán

Tovább folytatódik az Országos Historic Ralibajnokság sikeres szereplése, hiszen a szeptemberi Vác Rali után a másfélszeres szorzójú Baranya Kupán is komoly, 16 fős mezőny várható. További jó hír, hogy mivel a Baranya Kupa a historic idei harmadik futama, most már egészen biztosan értékelhető lesz a bajnokság. A verseny különlegessége lesz, hogy nemcsak magyar bajnoki, hanem egyben Historic Közép-Európai Zónakupa futam is lesz.

„Nagyon fontos versenye lesz az Országos Historic Ralibajnokságnak a Baranya Kupa” – mondta Barna György, a Historic Munkacsoport vezetője. „Először is fontos, mert ez lesz az idei harmadik futamunk és így az elmaradt versenyek ellenére is értékelhető lesz a bajnokságunk.”

„A pontverseny szempontjából is jelentős verseny lesz, hiszen a Mecsek Ralihoz hasonlóan a hosszabb táv miatt másfeles szorzóval szerepel a bajnokságban.”

„A Baranya Kupa már évek óta az egyik legnépszerűbb historic bajnoki futam. A rendező mindig nagy hangsúlyt fektetett a historic mezőnyére, így nem is olyan meglepő a magas nevezői létszám. Hagyományosan jó versenyre számítok.”

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA KÉT FUTAM UTÁN

1. (B) CSOPORT

  1. Mekler László–Mekler Mikó Edit      Alfa Romeo Giulia Sprint GT       1,5

 

2. (C) CSOPORT

  1.  Wirtmann Ferenc–Barna György       Ford Escort MK1 RS2000            35
  2.  Juhász Zsolt–Rimár Tamás                 BMW 2002                                    12,5
  3.  Tóth István–Kósa F./Hammer T.        Skoda 120S Rallye                        11,5
  4.  Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán                 Skoda 110R Rallye                       1

3. (D) CSOPORT

  1. Zsótér Bertalan–Eigel Attila               Opel Ascona B                              29
  2. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél        Opel Kadet C GTE                       26,5
  3. Varga István–Keresztes István           Volkswagen Scirocco                    18
  4. Varga Roland–Varga Sándor             VAZ 21011/2106                          16
  5. Kövesdán András–Jójárt/Kerekes      Porsche 911 RS                             15,5
  6. Nagy István–Tóth Tibor                     Volkswagen Golf I                        13,5
  7. Leitold Károly–Gábor/Leitoldné        Fiat Abarth 131 Rally                    12
  8. Kátai Tamás–Bauer/Kása                   Fiat Abarth 124 Rally                    12
  9. Dergez Attila–Luca Orsolya               VAZ 21011                                   7,5
  10. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia VAZ 21011                                   6
  11. Királyvári Gábor–Szám Béla            Wartburg 353 WR                         5,5
  12. Kővári Barna–Tóth Zsolt                  Trabant 601                                   4
  13. Kacsári György–Kacsári Balázs       Fiat 131 Racing                             1,5

4. (D) CSOPORT

  1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás             Ford Escort XR3i                          15,5

REPLICA KUPA

  1.  Bánkúti Krisztián–Vukics Balázs       Fiat 131 Abarth Rally                    10
  2.  Varga „C” Zoltán–Sirkó Csaba          BMW E30 M3                               10
  3.  Endrődi Harri–Kulcsár Dániel            Tatra 613                                       8

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA

  • 2012. május 31-június 2.                         46. Mecsek Historic Rali (1,5-szeres szorzó)
  • 2012. szeptember 29-30.                         III. PM Peugeot Vác Rali
  • 2012. október 20-21.                              Baranya Kupa 2012 (1,5-szeres szorzó)

 

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax