16 historic nevező a Baranya Kupán

Tovább folytatódik az Országos Historic Ralibajnokság sikeres szereplése, hiszen a szeptemberi Vác Rali után a másfélszeres szorzójú Baranya Kupán is komoly, 16 fős mezőny várható. További jó hír, hogy mivel a Baranya Kupa a historic idei harmadik futama, most már egészen biztosan értékelhető lesz a bajnokság. A verseny különlegessége lesz, hogy nemcsak magyar bajnoki, hanem egyben Historic Közép-Európai Zónakupa futam is lesz.

„Nagyon fontos versenye lesz az Országos Historic Ralibajnokságnak a Baranya Kupa” – mondta Barna György, a Historic Munkacsoport vezetője. „Először is fontos, mert ez lesz az idei harmadik futamunk és így az elmaradt versenyek ellenére is értékelhető lesz a bajnokságunk.”

„A pontverseny szempontjából is jelentős verseny lesz, hiszen a Mecsek Ralihoz hasonlóan a hosszabb táv miatt másfeles szorzóval szerepel a bajnokságban.”

„A Baranya Kupa már évek óta az egyik legnépszerűbb historic bajnoki futam. A rendező mindig nagy hangsúlyt fektetett a historic mezőnyére, így nem is olyan meglepő a magas nevezői létszám. Hagyományosan jó versenyre számítok.”

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA KÉT FUTAM UTÁN

1. (B) CSOPORT

  1. Mekler László–Mekler Mikó Edit      Alfa Romeo Giulia Sprint GT       1,5

 

2. (C) CSOPORT

  1.  Wirtmann Ferenc–Barna György       Ford Escort MK1 RS2000            35
  2.  Juhász Zsolt–Rimár Tamás                 BMW 2002                                    12,5
  3.  Tóth István–Kósa F./Hammer T.        Skoda 120S Rallye                        11,5
  4.  Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán                 Skoda 110R Rallye                       1

3. (D) CSOPORT

  1. Zsótér Bertalan–Eigel Attila               Opel Ascona B                              29
  2. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél        Opel Kadet C GTE                       26,5
  3. Varga István–Keresztes István           Volkswagen Scirocco                    18
  4. Varga Roland–Varga Sándor             VAZ 21011/2106                          16
  5. Kövesdán András–Jójárt/Kerekes      Porsche 911 RS                             15,5
  6. Nagy István–Tóth Tibor                     Volkswagen Golf I                        13,5
  7. Leitold Károly–Gábor/Leitoldné        Fiat Abarth 131 Rally                    12
  8. Kátai Tamás–Bauer/Kása                   Fiat Abarth 124 Rally                    12
  9. Dergez Attila–Luca Orsolya               VAZ 21011                                   7,5
  10. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia VAZ 21011                                   6
  11. Királyvári Gábor–Szám Béla            Wartburg 353 WR                         5,5
  12. Kővári Barna–Tóth Zsolt                  Trabant 601                                   4
  13. Kacsári György–Kacsári Balázs       Fiat 131 Racing                             1,5

4. (D) CSOPORT

  1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás             Ford Escort XR3i                          15,5

REPLICA KUPA

  1.  Bánkúti Krisztián–Vukics Balázs       Fiat 131 Abarth Rally                    10
  2.  Varga „C” Zoltán–Sirkó Csaba          BMW E30 M3                               10
  3.  Endrődi Harri–Kulcsár Dániel            Tatra 613                                       8

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG VERSENYNAPTÁRA

  • 2012. május 31-június 2.                         46. Mecsek Historic Rali (1,5-szeres szorzó)
  • 2012. szeptember 29-30.                         III. PM Peugeot Vác Rali
  • 2012. október 20-21.                              Baranya Kupa 2012 (1,5-szeres szorzó)

 

 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax