2011-es vb-naptár

Pénteken kellett volna jóváhagyni a 2011-es rali vb versenynaptárat, azonban az FIA úgy döntött, hogy a Motorsport Világtanács hétfőn szavaz faxon. Így a hivatalos versenynaptárt csak a jövő hét közepén tudhatjuk meg.

A kiszivárgott hírek szerint változott a naptár a legutóbbi beterjesztés óta, amelyből a legüdvözítőbb, hogy az igazi klasszikusnak számító Akropolisz Rali visszakerül a vb-re. A Monte-Carlo Rali viszont úgy tűnik, marad az IRC mellett, és ugyan még nem tettek le a vb-sítéséről, de erre egyre kisebb az esély.

A beharangozott Abu-Dzabi Ralinak még egy évet kell várnia, és legkorábban csak 2012-ben kerülhet be a vb-naptárába. A helyét az idén is megrendezett Jordán Rali vette át.

A tervezett szerint jövőre is a Svéd Ralival indulna a vb. Korábban a Monte helyett a Lengyel Rali szerepelt, mint estleges szezonnyitó futam, de a lengyel verseny csak mint az első tartalék szerepel a jövő évi naptárban, míg az Új-Zéland Rali a második tartalék.

A 14 tervezett verseny

Svéd Rali

Mexikó Rali

Portugál Rali

Jordán Rali

Argentin Rali

Akropolisz Rali

Olasz Rali (Szardínia)

Török Rali

Finn Rali

Deutschland Rali

Ausztrál Rali

Francia Rali

Catalunya Rali

Wales Rali

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax