MHH Kart Team: Dupla pontszerzés Poznanban

Idei legnehezebb Clio Kupa hétvégéjén szerezte a legtöbb pontot Losonczy Levente. Az MHH Kart Team versenyzője a számára korábban ismeretlen pályán, Poznanban, egy harmadik és – műszaki hiba után – egy ötödik helyet ért el, amivel egy pontra csökkentette hátrányát a bajnokság harmadik helyezettjéhez képest. 

Lengyelországban, Poznanban folytatódott az ESET V4 bajnoki sorozat keretében megrendezett Bohemia Clio Kupa. Sem Losonczy Levente, sem csapata nem rendelkezett tapasztalattal erről a pályáról, míg ellenfelei nagy része már otthonosan mozgott rajta, ezért már a kiutazáskor tisztában voltak vele, nehéz hétvégéjük lesz. 

„Még nem versenyeztem Poznanban. Technikás, jó pálya, leginkább a Pannónia-Ringhez tudnám hasonlítani – mondta Losonczy Levente. – Szimulátoron sokat mentem rajta, ami jó alapot adott. Csütörtökön összesen nyolc edzésünk volt, ami alatt a pálya vonalvezetését, az íveket könnyen meg lehetett tanulni, de a legjobb beállítások megtalálásához kevés volt. 

Az időmérőn negyedik lettem, az első futamon egy nagyon merész manőverrel sikerült két autót is megelőzni, de egyértelműen tempó fölényben voltak és bedaráltak. A negyedik helyen álltam, amikor a bajnokságot vezető Filip Sandström defektet kapott, így sikerült a harmadik helyre feljönni. 

A második futamunk volt a legküzdelmesebb. Csapattársamnak, Hatvani Bálintnak váltó gondja volt, éppen csak el tudott rajtolni. Az én autómon szombat este futóművet állítottunk, vasárnap reggel viszont elment a kormányközép, ezért balra húzott a kormány. 

A második körben a második helyen álltam, amikor annyira eltolta az elejét, hogy elmentem egyenesen, ezt még sikerült megfogni, de két kanyarral később kicsúsztam. Eltartott egy darabig, mire újra tudtam indítani az autót. Addigra a mezőny elment, és továbbra is nagyon húzott a Clio balra, úgyhogy csak a célba érésre koncentráltam. Végül, némi szerencsével, ötödiknek futottam be. 

Elég nehéz hétvégénk volt, de mindenképpen pozitívum, hogy egy új pályát tanultunk meg, és mivel idén először mind a két futamon célba értem, itt szereztem a legtöbb pontot. A bajnokságban nagyon közel vagyok a harmadik helyezetthez, de még a második sincs elérhetetlen távolságban. A következő versenyünk Grobnikban lesz, ahol tavaly nagyon jól szerepeltünk, remélem, ott még jobb hétvégét fogunk zárni.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team 
V4 sorozat, Bohemia Clio Kupa, Poznan (Lengyelország) 2021. június 11–13. eredmények:

Időmérő: 4.
1. futam: 3.
2. futam: 5.

Bohemia Clio Kupa állása hat futam után: 

1. Filip Sandström 134 pont
2. Erik Bertilsson 101 pont
3. Richard Meixner 62 pont
4. Losonczy Levente 61 pont
5. Yuuso Panttila 58 pont
6. Hatvani Bálint 53 pont
7. Miha Primozic 27 pont
8. Sandi Jeram 26 pont

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.