Loeb hetedszerre is világbajnok

Nem történt csoda a rali világbajnokság 11. futamán, a Francia Ralin. Sébastien Loeb szülővárosában szerezte meg pályafutása hatvanadik vb-futamgyőzelmét és nyerte meg zsinórban hetedik világbajnoki címét.

Loeb ezzel nem csak mindenidők legsikeresebb raliversenyzője, de a szintén hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel holtversenyben mindenidők legsikeresebb autóversenyzője is lett.

Dani Sordo végzett a második helyen, teljessé téve a gyári Citroën-csapat kettősgyőzelmét. Petter Solberg pedig privát C4-esével szerezte meg a harmadik helyet, így hazai pályán a Citroën az összes dobogós helyezést besöpörte.

A vasárnapra tervezett négy szakaszból egyet törölni kellett a nézők miatt. A megtartott három szakaszból kettőt Petter Solberg, egyet pedig Dani Sordo nyert, gyakorlatilag a szombaton kialakult sorrendben nagy változás nem történt.

Jari-Matti Latvala három gyorsaságit nyert meg a verseny folyamán és simán leiskolázta csapattársát, Mikko Hirvonent, aki a lehetetlenül saras szakaszt leszámítva nem találta a ritmust a versenyen. Latvala másfél perc hátránnyal lett negyedik, míg az ötödik Hirvonen közel négy percet kapott a győztestől.

Szombaton futóműhiba miatt nem tudott két szakaszt teljesíteni Sébastien Ogier, aki szuperralival folytatta a versenyt és a tíz perc büntetése ellenére a hatodik helyen végzett.

Federico Villagra és Matthew Wilson a hetedik-nyolcadik helyen értek célba, több mint 14 perc hátránnyal.

Henning Solberg nyerte a Szuper–2000-esek versenyét a SWRC győztes Patrik Sandell előtt.

Ken Block pályafutása során először tudott teljes vb-futam távot teljesíteni, bár hidraulika és pár vezetői hiba miatt csak a 12. lett.

Kimi Räikkönen szombati hibája után, amikor is fél órát állt a pályaszélén, mert nem tudták autóját elmozdítani egy kis dombról, úgy döntött, hogy nem folytatja a versenyt vasárnap.

A 2008-as túraautó világbajnok Yvan Muller egy Citroën Xsara WRC-vel állt rajthoz, amellyel az első napon benzin ellátási hiba miatt esett, ki de szuperralival ő folytatta a versenyt. Amikor jól jött ki neki a lépés, akkor Räikkönennel, Villagrával és Wilsonnal is fel tudta venni a versenyt.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“