A Citroën és a Ford kihagyhatja az Új-Zéland Ralit

Akár mind a két gyári csapat kihagyhatja az Új-Zéland Ralit. Az izlandi Eyjafjallajoekull vulkán kitörése miatt elrendelt légtérzárat ugyan már feloldották, de a légiközlekedésben támadt fennakadás orvoslása még hetekig eltarthat. Ezért veszélybe került a Citroën és a Ford felszerelésének megérkezése a május 7-9-e között esedékes Új-Zéland Ralira.

Olivier Quesnel, a Citroën csapatvezetője azt a lehetőséget sem tartja kizártnak, hogy egyik gyári csapat sem vesz részt a viadalon. „Egyelőre úgy néz ki, hogy elég komplikált eljutnunk Új-Zélandra, és talán a legjobb döntés az lenne, ha egyáltalán nem mennénk. Beszélni fogok Malcolmmal (Wilson a Ford csapatvezetője). Ha a Ford nem megy, mi sem megyünk.”

Wilson is meglehetősen szkeptikus a versennyel kapcsolatban. „Ha arról beszélünk, hogy a Formula–1-es csapatok felszerelései csak májusban érhetnek vissza Kínából, akkor elképzelhető, hogy milyen nehéz eljuttatnunk a teljes felszerelésünket Új-Zélandra. Egyelőre elképzelni sem tudom, hogyan tudnánk megtenni.”

A rendezők a gyári autók nélkül is megtarthatják a versenyt, bár Wilson szerint ennek sok értelme nem lenne. Az Új-Zéland Rali elhalasztásáról egyelőre nem esett szó.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax