A Citroën titkos fejlesztése

Vadonatúj fejlesztést vetett be a Citroën Sébastien Loeb C4 WRC-jén, amellyel az elsőnek rajtoló autó pályatakarítását segítik elő.

Az első spoiler aljára, a két kerék elé apró keféket szereltek, amelyek lesöprik az autó elől a finom murvát, így a kerék sokkal jobban tapad.

Mint ismeretes, a rali világbajnokságon nagy problémát okoz a murvás versenyeken elsőnek rajtolni, hiszen ekkor a pályát még finom murvaréteg borítja. Az első autók ezt a murvát söprik le a pályáról, így a később rajtolók keményebb talajon, jobb tapadás mellett tudnak versenyezni.

Mivel a résztvevők minden versenyen a világbajnokság állásának megfelelő sorrendben rajtolnak az első napon, a második és a harmadik napon pedig a versenyben vezető páros indul elsőnek, ez a probléma többször hozta hátrányos helyzetbe Sébastien Loeböt.

„A pályatakarítás megoldására több technikai megoldással is kísérleteztünk” – mondta Némo Broomstick, a projekt főmérnöke. „Több tesztet is végrehajtottunk, speciális víz alatti szélcsatornában, és végül a mini seprűk mellett döntöttünk. Ezeket teveszőrből készítettük, ami különösen jól alkalmazható a hétvégi sivatagi szakaszokra. Ennek a különleges technikai megoldásnak köszönhetően reméljük, hogy növelni tudtuk Sébastien és Daniel győzelmi esélyeit” – áll a Citroën csapat hivatalos sajtóközleményében, amelyet a mai napon adtak ki.

Fontos, hogy MA kiadott sajtóanyagról van szó.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program