Vadonatúj fejlesztést vetett be a Citroën Sébastien Loeb C4 WRC-jén, amellyel az elsőnek rajtoló autó pályatakarítását segítik elő.
Az első spoiler aljára, a két kerék elé apró keféket szereltek, amelyek lesöprik az autó elől a finom murvát, így a kerék sokkal jobban tapad.
Mint ismeretes, a rali világbajnokságon nagy problémát okoz a murvás versenyeken elsőnek rajtolni, hiszen ekkor a pályát még finom murvaréteg borítja. Az első autók ezt a murvát söprik le a pályáról, így a később rajtolók keményebb talajon, jobb tapadás mellett tudnak versenyezni.
Mivel a résztvevők minden versenyen a világbajnokság állásának megfelelő sorrendben rajtolnak az első napon, a második és a harmadik napon pedig a versenyben vezető páros indul elsőnek, ez a probléma többször hozta hátrányos helyzetbe Sébastien Loeböt.
„A pályatakarítás megoldására több technikai megoldással is kísérleteztünk” – mondta Némo Broomstick, a projekt főmérnöke. „Több tesztet is végrehajtottunk, speciális víz alatti szélcsatornában, és végül a mini seprűk mellett döntöttünk. Ezeket teveszőrből készítettük, ami különösen jól alkalmazható a hétvégi sivatagi szakaszokra. Ennek a különleges technikai megoldásnak köszönhetően reméljük, hogy növelni tudtuk Sébastien és Daniel győzelmi esélyeit” – áll a Citroën csapat hivatalos sajtóközleményében, amelyet a mai napon adtak ki.
Fontos, hogy MA kiadott sajtóanyagról van szó.