„A Gokart megváltoztatta az életemet“

MHH Kart Team csapatélet: Fodor Géza

Negyvenévesen kezdett el gokart-versenyezni Fodor Géza, az MHH Kart Team senior tagja. Az elmúlt hat évben öt magyar bajnoki, öt nyílt magyar bajnoki és négy Közép-Kelet Európai bajnoki címet szerzett Max Masters és DD2 Masters kategóriákban, valamint háromszor jutott ki a világdöntőre. Amit azonban ennél is fontosabbnak tart: az egész életét megváltoztatta a gokart-versenyzés.

Fodor Géza neve nem ismeretlen a technikai sportot kedvelők körében, hiszen 2001 és 2013 között az Országos Ralibajnokságban szerepelt, mint navigátor. Többek között 2006-tól az MHH Kart Team másik alapítójával, Krózser Menyhérttel versenyzett együtt. Az igazi áttörés, azonban 2009-ben következett be.

„Két barátommal elmentünk egy Forma Renault és Forma—3000-es tesztre, ahol mi is kipróbálhattuk ezeket a pálya-versenyautókat — mesélte Fodor. — Annyira megtetszett, hogy elhatároztuk versenyeznünk kellene velük. A tervünket megosztottuk Kálmán Péterrel, aki visszahúzott minket a földre és azt tanácsolta, hogy az egy nagyon költséges sport és ha például egyszer lecsúszunk vele a pályáról, akkor meg még költségesebb lesz, miért nem próbáljuk ki inkább a gokartot?“

Az egyik barát egyébként Losonczy Csaba volt, az MHH Kart Team jelenlegi junior titánjának, Losonczy Leventének az édesapja. Fodor két évig még távol tudta tartani magát a gokarttól, de 2011-ben mikor a navigátori ülést a csapatvezetői pozícióra váltotta  a Citroën—MHH Rally Teamben, beadta a derekát.

„Két évig még Menyával (Krózser Menyhért) raliztam, de ’11-ben eldöntöttem, komolyan akarok foglalkozni a gokarttal. Az év utolsó versenyén Gyöngyösön indultam először a Max Master bajnokságban, ahol tök utolsó lettem. Rá kellett jönnöm, hogy ennél komolyabb felkészültség szükséges. A télen, húsz év után újra nekiálltam sportolni, futottam, edzettem, 84 kilóról lefogytam 70-re és 2012-ben a szezonnyitón, amit ugyanúgy Gyöngyösön rendeztek, mindjárt dobogóra állhattam.“

Első szezonjában második lett Max Mastersben, majd 2013-ban és 2014-ben is megnyerte a bajnokságot, utóbbi szezonban a DD2 Mastersben is indult, ahol szintén bajnok lett. Mind a három évben kijutott a világdöntőre. 2016-ban sérült meg először a háta, amely miatt ’16-ban és ’17-ben is ki kellett hagynia több versenyt.

„2016-ban, Chebben tört el a bordám, ami egy hosszabb sérüléssorozat első lépése volt. Nagyon sok specialistánál jártam, mire az idei szezonra teljesen felgyógyultam. Újra be kellett látnom, hogy a gokarthoz sok alázat kell, nem elég fittnek lenni, fejben felkészülni, a testemmel is kell foglalkoznom, komolyan kell venni az izmok nyújtását, a masszázst. Most már ezt is tudom és az idén megerősödve támadhatok.“

Fodor számára mindig fontos volt a technikai sport, de a gokart a mindennapi életét is megváltoztatta. „Amikor elkezdtem gokartozni vetettem bele magamat újra a sportolásba. Elkezdtem futni, először rövidebb távokat, aztán elindultam egy félmaratonon, a csapatunk pedig nagy titokban benevezett az Athéni maratonra is, úgyhogy arra is becsülettel felkészültem. Sokat köszönhetek Halász János „Japan”-nek, aki segített abban, hogy újra fitt legyek, lefogyjak. Velem együtt futott, edzett, átsegített a holtpontokon, vele teljesítettem a félmaratonokat és az Athen Classic Marathont is.

Ma már átfordult a dolog, reggel nem csak azért megyek futni, mert versenyzek, hanem mert egyszerűen szükségem van rá. A versenyzés sok szabadidőmet veszi el és fizikálisan nagyon lefáraszt, de szellemileg felfrissülten megyek hétfőn dolgozni. Ha visszagondolok a tíz évvel ezelőtti Fodor Gézára, akkor most sokkal jobban érzem magam a bőrömben, amit nagyrészt a gokartnak köszönhetek.“

És hogy miért van ott 47 évesen még mindig a mezőnyben, ahol egyik-másik résztvevő akár az unokája is lehetne? „Mert szeretem és mert versenyezni kell. Aki ezt érti, az úgyis érti, aki pedig nem, annak hiába is magyaráznám.“

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.