Már az első gyorsaságin is hullottak a sztárok a Szardínia Ralin, ahol szombaton mindössze három állandó (top) IRC-résztvevő zárt pontszerző helyen.
„Az első gyorsasági vízválasztó lesz” – mondta Vizin Laci bácsi, a verseny egyetlen magyar résztvevője a pályabejárás után, és mint oly sokszor, most is igaza lett.
A verseny legnagyobb sztárja, a pár napja már rali világbajnoki futamgyőzelemmel is rendelkező Sébastien Ogier alig pár kilométerrel a rajt után állt félre, hogy defektes kerekét kicserélje, majd nem sokkal később a Peugeot 207-es motorhibája miatt végleg feladta a versenyt. Az IRC pontverseny harmadik helyén álló Guy Wilks lecsúszott az útról és vagy negyven méter múlva állt csak meg, ahol egy fa elég komoly kárt tett az autóban. Wilkset pedig két törött csigolyával kellett korházba szállítani.
De ezzel még nem ért véget a dráma, hiszen a akár a győzelemre is esélyes Andreas Mikkelsen is az első gyorsaságin borította fel a Ford Fiesta S2000-est.
Az állandó IRC-résztvevők közül később még Franz Wittmann is csatlakozott a felborultak sorához.
Jól szerepelt viszont az első napon a Peugeot Italia versenyzője, Paolo Andreucci, aki a Szardínián nagyon fontos, kedvező rajpozícióját kihasználva állt az élre az első napot. Kris Meeke szintén egy Peugeot 207-essel volt leginkább a nyomában, sőt egy ideig a vezetést is át tudta venni Andreuccitól, de a két utolsó szakaszon az olasz volt a jobb, így Meeke 7,4 másodperccel az olasz mögött a második helyen áll.
Juho Hänninen egész nap a pályatakarítás rémségeivel küzdött a Skoda Fabiával, de a finn tempóját mutatja, hogy ennek ellenére csak 11,3 másodperccel van lemaradva Andreucci mögött a harmadik helyen.
Csapattársa, Jan Kopecky az első gyorsasági után még az élen állt. Kedvezőbb rajtpozíciója miatt akár ott is maradhatott volna a nap végéig, ám a második gyorson egy sziklán összetörte autója jobb elejét, és 41,2 másodperc hátránnyal csak a negyedik helyen zárta a napot.
Thierry Neuville először tapasztalhatta meg milyen négykerékhajtású autóval murván versenyezni, és közel három perc hátránnyal az ötödik helyen áll.
Teemu Arminen volt a verseny egyik meglepetése, aki egy N-es Subaru Imprezával a hatodik, közel két perc előnnyel a második N-es PG Andersson előtt. A szupersvéd egy defekttel kezdte a versenyt, de utána egészen beletalált az Evo X-es Mitsubishibe.
Egész nap fékhiánnyal küzdött Bruno Magalhaes, aki a tízedik helyen zárta az első napot hat és fél perc hátránnyal.
Vasárnap az első tíz fordított sorrendben rajtol, ami átalakíthatja az erősorrendet.
A Szardínia Rali állása az első nap után:
- Andreucci–Andreussi, Peugeot 207 S2000, 1:13:34,2
- Meeke–Nagel, Peugeot 207 S2000, +7,4
- Hänninen–Markkula, Skoda Fabia S2000, +11,3
- Kopecky–Stary, Skoda Fabia S2000, +41,2
- Neuville–Klinger, Peugeot 207 S2000, +2:55,4
- Arminen–Nikkola, Subaru Impreza, +3:46,3
- Andersson–Fredriksson, Mitsubishi Lancer, +5:31,7
- Ricci–Barone, Subaru Impreza, +5:35,4