Bár Csomós Mixihez hasonlóan Nagy Attila sem elégedett a Liepaja Rallyn elért végeredményükkel, szerinte sokkal több okuk van örülni, mint szomorkodni.
„Az egész verseny olyan volt, mint egy hullámvasút, akár konkrétan a pályákat, akár az érzelmi oldalát tekintjük – mondta Nagy Attila. – Az eredménnyel nem vagyunk teljesen elégedettek, azonban így is fülig ér a szánk. A Liepaja Rallyn olyan gyorsaságikon versenyezhettünk, amit eddig csak a tévéből láttunk, egyetlen korábbi versenyünkhöz sem hasonlítható, és mégis egyből meg tudtuk oldani a feladatot.
Az egész hétvége alatt két hibánk volt, amikor defektet kaptunk és egyszer megforogtunk. Ez utóbbi tanulságos volt, és azt hiszem, hogy még jobban egyszerűsíteni kell az itinerünket. Nem mondom, hogy késtem, de érzésem szerint a bal 55-ös visszafordítónál talán érkezhetett volna hamarabb is az információ. Itt forogtunk meg.
Amikor jól ment minden, nem hátráltatott a defekt vagy az eső, akkor szenzációs volt a verseny. Talán pár szurkoló emlékszik még rá, hogy a Lengyel Rally után hitetlenkedtem, amikor Mixi a jobb 3-akat padlógázzal fordulta el. Na most azt képzeljétek el, hogy megyünk 160–180 kilométer per órával – direkt megnéztem a logot, tényleg ennyi volt –, bemondom, hogy jobb 34, Mixi ránt egyet a kormányon rádobja keresztbe, nem fékez, nem veszi el a gázt, csak sodródunk keresztbe. Most is tiszta libabőr vagyok.
Egyszerűen annyira élveztem, hogy legszívesebben azt mondtam volna Mixinek, hogy tegyen ki, menjen vissza és csinálja meg még egyszer, mert kívülről is meg akarom nézni – nevet Attila. – Szenzációsak voltak az ugratók is, harminc–negyven métereket repkedtünk.
Nagyon sokat tanultunk ezen a versenyen is. Teljesen más környezetbe, más stílusú pályákra csöppentünk, mint ahol eddig versenyeztünk. Olyan, mintha álmodnák, amiből persze nem akarunk felébredni. Egyszerűen nem tudok mást mondani, hihetetlen, amit ez a srác meg tud csinálni. Remélem, hogy valamennyi átjött belőle a szurkolóknak is. Most is rengeteg szeretetet kaptunk tőlük, amiért nem tudunk elég hálásak lenni. Köszönjük!”
Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn
Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.
„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“
Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny.
„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“
Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem:
„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“
Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor.
„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani.
Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is.
Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“
Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek.
„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük.
Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.
A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“
Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax