A legjobbkor jött műszaki hiba

Az autósportban az egyik legbosszantóbb dolog a műszaki hiba, főleg akkor, ha a verseny feladásával jár. Wirtmann Ferenc és Barna György azonban örülhet, hogy az Ózd Rali első gyorsasági szakaszán állt meg a Ford Escort Mk II-es és nem öt kilométerrel hamarabb adta meg magát a befecskendező. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros így is megnyerte a Historic Országos Ralibajnokság D csoportját, amivel nyolcadik magyar bajnoki címüket zsebelték be.

2016ozd140w-large

„A prológot megnyertük, másnap elrajtoltunk az első gyorsaságin és pár kilométer után megállt az Escort – mesélte Wirtmann. – A befecskendező háza repedt el, azonnal ledobta az ékszíjat is, a motor nem kapott benzint, így fel kellett adnunk a versenyt.

2016ozd148w-large

Nagyjából kilencven versenyt teljesítettünk a historic Escortokkal és ez volt az első alkalom, hogy műszaki hiba miatt estünk ki. Olyan már előfordult, hogy én vertem oda a kereket és amiatt nem tudtuk befejezni a versenyt, de az az én hibám volt.

2016ozd097w-large

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy most állt meg a motor. A Mecsek Rali óta kb. négy kilométert mentem az autóval. Ha ott lett volna még egy gyorsasági, akkor a másfeles szorzójú versenyen esünk ki és ki tudja, hogy hogyan alakult volna a bajnokság.

2016ozd095w-large

Örülök, hogy a CEZ után megnyertük a D csoportot a magyar bajnokságban. Ez a két cím volt a célunk az idén és teljesítettük, úgyhogy elégedettek lehetünk.”

2016ozd095w-large

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2016ozd098w-large

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax