A legszorosabb ORC-futam után is a bajnokság élén

Hihetetlenül izgalmasan alakult az Országos Rali Challenge ötödik futama, az Ózd Rali. Hat páros vívott tizedekre menő csatát. Dudás Gergő és Szabó Krisztián a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel hat gyorsasági szakaszt nyertek, közte az utolsó erőgyorsaságit is, és két büntetés illetve egy defekt ellenére is a második helyen végeztek mindössze 2,1 másodperc hátránnyal. Ezzel, két futammal a szezon vége előtt, megőrizték vezető helyüket a bajnokságban.

A Clone Rally Team másik párosának Dián Attilának és Papp Györgynek a tanulás volt az elsődleges célja, amelyet a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel tökéletesen teljesítettek is és a Production Car Kupában a hatodik helyet szerezték meg.

„Hú nagyon izgalmas verseny volt, a kategóriatársakkal még ma is (hétfőn) arról beszélgettünk, hogy ez volt az eddig legjobb ORC-futam, mindenki nagyon hajtott, senki sem esett ki, ráadásul ahogy közeledik az év vége, a bajnokság szempontjából is nagyon fontos verseny volt – mondta Dudás.

Az első mért szakaszt megnyerük és egészen a negyedik gyorsaságiig vezettünk, amikor is négy kilométerrel a cél előtt defektet kaptunk. Ezzel csak hét másodpercet veszítettünk, amit a nap végére sikerült ledolgoznunk.

Közben kaptunk egy tíz másodperces büntetést, mert hozzáértünk egy lassítóhoz, este pedig jött a hír, hogy egy tábla oszlopát is érintettük az autó hátuljával, amiért még tíz másodperc büntetés járt, így az első napot a második helyen zártuk.

Őszintén szólva én egyik esetet sem vettem észre, de hát ez van, így kellett másnap folytatni a versenyt.

Nagyon szerettünk volna nyerni, de végül 2,1 másodpercre tudtuk megközelíteni Matics Misit és másodikok lettünk. Abszolút pozitívuma volt a versenynek, hogy a tempónk jó volt és hiba nélkül tudtunk versenyezni. Nagyon jól működött az új motor, a régivel biztosan nem tudtunk volna az élmezőnyben autózni. Azt érzem, hogy fölfelé még egy kicsit hátrányban vagyunk, az autó súlyán kell még faragnunk egy kicsit. Ezzel együtt is tökéletesen működött a Mitsubishi.

Köszönöm a csapatunknak, a családomnak és minden kategóriatársunknak, hogy egy ilyen versenyen vehettünk rész, óriási élmény volt!“

Dián Attila és Papp György is remekül érezte magát a versenyen, bár nekik egészen más volt a céljuk.

„Minden jó volt – foglalta össze a versenyen szerzett tapasztalatait Dián, aki mindig elégedett, ha az N-es Mitsubishi Lancer Evo IX-ben ülhet.

„Nekem a legfontosabb még mindig a tapasztalatszerzés, amihez először is célba kell érni. Ha ezt megteszem, akkor már elégedett vagyok. A legutóbbi versenyünkön, a Székesfehérvár Ralin mondta Papp Gyuri, a navigátorom, hogy most már kezdem megtalálni az íveket. Ezt csiszolgattam most Ózdon is.

Egy fél évvel ezelőtt amikor a navigátorom azt mondta, hogy tő, akkor megijedtem, hogy menjek le az útról? Most már ha azt mondja, hogy tő, akkor letövezem. Nekem ez is hatalmas fejlődés és nagyon élvezem.

A saját versenyünk mellett fél szemmel Gergőéket is figyeltem az ORC-ben, az valami pokoli volt, ami ott ment, olyan közel voltak egymáshoz. Értük néha jobban izgultam, mint a saját versenyünk miatt.

Én is köszönöm a csapatunknak, a partnereinknek és a szurkolóinknak, hogy mellettünk vannak, nélkülük nem valósulhatott volna meg ez a nagyszerű hétvége.“

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program