A legszorosabb ORC-futam után is a bajnokság élén

Hihetetlenül izgalmasan alakult az Országos Rali Challenge ötödik futama, az Ózd Rali. Hat páros vívott tizedekre menő csatát. Dudás Gergő és Szabó Krisztián a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel hat gyorsasági szakaszt nyertek, közte az utolsó erőgyorsaságit is, és két büntetés illetve egy defekt ellenére is a második helyen végeztek mindössze 2,1 másodperc hátránnyal. Ezzel, két futammal a szezon vége előtt, megőrizték vezető helyüket a bajnokságban.

A Clone Rally Team másik párosának Dián Attilának és Papp Györgynek a tanulás volt az elsődleges célja, amelyet a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel tökéletesen teljesítettek is és a Production Car Kupában a hatodik helyet szerezték meg.

„Hú nagyon izgalmas verseny volt, a kategóriatársakkal még ma is (hétfőn) arról beszélgettünk, hogy ez volt az eddig legjobb ORC-futam, mindenki nagyon hajtott, senki sem esett ki, ráadásul ahogy közeledik az év vége, a bajnokság szempontjából is nagyon fontos verseny volt – mondta Dudás.

Az első mért szakaszt megnyerük és egészen a negyedik gyorsaságiig vezettünk, amikor is négy kilométerrel a cél előtt defektet kaptunk. Ezzel csak hét másodpercet veszítettünk, amit a nap végére sikerült ledolgoznunk.

Közben kaptunk egy tíz másodperces büntetést, mert hozzáértünk egy lassítóhoz, este pedig jött a hír, hogy egy tábla oszlopát is érintettük az autó hátuljával, amiért még tíz másodperc büntetés járt, így az első napot a második helyen zártuk.

Őszintén szólva én egyik esetet sem vettem észre, de hát ez van, így kellett másnap folytatni a versenyt.

Nagyon szerettünk volna nyerni, de végül 2,1 másodpercre tudtuk megközelíteni Matics Misit és másodikok lettünk. Abszolút pozitívuma volt a versenynek, hogy a tempónk jó volt és hiba nélkül tudtunk versenyezni. Nagyon jól működött az új motor, a régivel biztosan nem tudtunk volna az élmezőnyben autózni. Azt érzem, hogy fölfelé még egy kicsit hátrányban vagyunk, az autó súlyán kell még faragnunk egy kicsit. Ezzel együtt is tökéletesen működött a Mitsubishi.

Köszönöm a csapatunknak, a családomnak és minden kategóriatársunknak, hogy egy ilyen versenyen vehettünk rész, óriási élmény volt!“

Dián Attila és Papp György is remekül érezte magát a versenyen, bár nekik egészen más volt a céljuk.

„Minden jó volt – foglalta össze a versenyen szerzett tapasztalatait Dián, aki mindig elégedett, ha az N-es Mitsubishi Lancer Evo IX-ben ülhet.

„Nekem a legfontosabb még mindig a tapasztalatszerzés, amihez először is célba kell érni. Ha ezt megteszem, akkor már elégedett vagyok. A legutóbbi versenyünkön, a Székesfehérvár Ralin mondta Papp Gyuri, a navigátorom, hogy most már kezdem megtalálni az íveket. Ezt csiszolgattam most Ózdon is.

Egy fél évvel ezelőtt amikor a navigátorom azt mondta, hogy tő, akkor megijedtem, hogy menjek le az útról? Most már ha azt mondja, hogy tő, akkor letövezem. Nekem ez is hatalmas fejlődés és nagyon élvezem.

A saját versenyünk mellett fél szemmel Gergőéket is figyeltem az ORC-ben, az valami pokoli volt, ami ott ment, olyan közel voltak egymáshoz. Értük néha jobban izgultam, mint a saját versenyünk miatt.

Én is köszönöm a csapatunknak, a partnereinknek és a szurkolóinknak, hogy mellettünk vannak, nélkülük nem valósulhatott volna meg ez a nagyszerű hétvége.“

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.