A legszorosabb ORC-futam után is a bajnokság élén

Hihetetlenül izgalmasan alakult az Országos Rali Challenge ötödik futama, az Ózd Rali. Hat páros vívott tizedekre menő csatát. Dudás Gergő és Szabó Krisztián a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-gyel hat gyorsasági szakaszt nyertek, közte az utolsó erőgyorsaságit is, és két büntetés illetve egy defekt ellenére is a második helyen végeztek mindössze 2,1 másodperc hátránnyal. Ezzel, két futammal a szezon vége előtt, megőrizték vezető helyüket a bajnokságban.

A Clone Rally Team másik párosának Dián Attilának és Papp Györgynek a tanulás volt az elsődleges célja, amelyet a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel tökéletesen teljesítettek is és a Production Car Kupában a hatodik helyet szerezték meg.

„Hú nagyon izgalmas verseny volt, a kategóriatársakkal még ma is (hétfőn) arról beszélgettünk, hogy ez volt az eddig legjobb ORC-futam, mindenki nagyon hajtott, senki sem esett ki, ráadásul ahogy közeledik az év vége, a bajnokság szempontjából is nagyon fontos verseny volt – mondta Dudás.

Az első mért szakaszt megnyerük és egészen a negyedik gyorsaságiig vezettünk, amikor is négy kilométerrel a cél előtt defektet kaptunk. Ezzel csak hét másodpercet veszítettünk, amit a nap végére sikerült ledolgoznunk.

Közben kaptunk egy tíz másodperces büntetést, mert hozzáértünk egy lassítóhoz, este pedig jött a hír, hogy egy tábla oszlopát is érintettük az autó hátuljával, amiért még tíz másodperc büntetés járt, így az első napot a második helyen zártuk.

Őszintén szólva én egyik esetet sem vettem észre, de hát ez van, így kellett másnap folytatni a versenyt.

Nagyon szerettünk volna nyerni, de végül 2,1 másodpercre tudtuk megközelíteni Matics Misit és másodikok lettünk. Abszolút pozitívuma volt a versenynek, hogy a tempónk jó volt és hiba nélkül tudtunk versenyezni. Nagyon jól működött az új motor, a régivel biztosan nem tudtunk volna az élmezőnyben autózni. Azt érzem, hogy fölfelé még egy kicsit hátrányban vagyunk, az autó súlyán kell még faragnunk egy kicsit. Ezzel együtt is tökéletesen működött a Mitsubishi.

Köszönöm a csapatunknak, a családomnak és minden kategóriatársunknak, hogy egy ilyen versenyen vehettünk rész, óriási élmény volt!“

Dián Attila és Papp György is remekül érezte magát a versenyen, bár nekik egészen más volt a céljuk.

„Minden jó volt – foglalta össze a versenyen szerzett tapasztalatait Dián, aki mindig elégedett, ha az N-es Mitsubishi Lancer Evo IX-ben ülhet.

„Nekem a legfontosabb még mindig a tapasztalatszerzés, amihez először is célba kell érni. Ha ezt megteszem, akkor már elégedett vagyok. A legutóbbi versenyünkön, a Székesfehérvár Ralin mondta Papp Gyuri, a navigátorom, hogy most már kezdem megtalálni az íveket. Ezt csiszolgattam most Ózdon is.

Egy fél évvel ezelőtt amikor a navigátorom azt mondta, hogy tő, akkor megijedtem, hogy menjek le az útról? Most már ha azt mondja, hogy tő, akkor letövezem. Nekem ez is hatalmas fejlődés és nagyon élvezem.

A saját versenyünk mellett fél szemmel Gergőéket is figyeltem az ORC-ben, az valami pokoli volt, ami ott ment, olyan közel voltak egymáshoz. Értük néha jobban izgultam, mint a saját versenyünk miatt.

Én is köszönöm a csapatunknak, a partnereinknek és a szurkolóinknak, hogy mellettünk vannak, nélkülük nem valósulhatott volna meg ez a nagyszerű hétvége.“

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“