A német bajnokságban is letette névjegyét az MHH Kart Team

  • Wackendorf, 2017. április 8.
  • Német bajnokság 1. futam
  • Fodor Géza, DD2 Master 3. hely
  • Krózser Menyhért, MicroMax 4. hely

Nagyon erős és színvonalas német bajnokságban is megállta a helyét az MHH Kart Team mindkét versenyzője.

Az idegen pálya és az erős mezőny kedvéért látogatott el a német bajnokság nyitófutamára Fodor Géza és Krózser Menyhért, akik kategóriájukban a harmadik, illetve a negyedik helyen zárták a hétvégét. Fodor számára azonban még az eredménynél is sokkal fontosabb volt, hogy visszatért a régi önbizalma. Kis Menya pedig az egy hónappal ezelőtti véleményét – mely szerint Adria a kedvenc pályája – megváltoztatva úgy nyilatkozott, hogy most már Wackendorfot szereti a legjobban.

„Munkahelyi elfoglaltság miatt csak péntek hajnalban tudtam elindulni, ezért csak délután csatlakoztam a mezőnyhöz. Nem volt teljesen ismeretlen a helyszín, hiszen két éve a Euro Challange-ben már versenyeztem rajta, de a télen ez a pálya is új aszfaltot kapott, az egyik sikánt kivették, de érdekes módon nem változott meg annyira a karaktere, mint Brucknak, ahol egy héttel ezelőtt versenyeztünk.

Szombaton az időmérőn elég nagy volt a forgalom, nem igazán találtam olyan bojt, amivel meg tudtam volna húzatni magam, de így is harmadik időt futottam és az első futamban is harmadik lettem.

Vasárnap a warm upon a leggyorsabb voltam. A második futam rajtját is jól kaptam el, de aztán beszorultam egy versenyző mögé, akinek kidobta a sebességet a kart, ezért megtorpant. A hetedik helyre estem vissza, ahonnan az ötödikre jöttem fel.

A harmadik futam érdekesen alakult, feltámadt a szél, ami jobban hűtötte a motort, ami nem tudott felmelegedni, ami miatt rettenetesen csattogott. A csapat mutatta, hogy csukjam le a hűtőt, de ezt én először nem értettem. Amit lecsuktam a hűtőt, négy–öt tizeddel jobb időt futottam. Negyediknek jöttem be, de két versenyzőt megbüntettek, ezért végül második lettem.

Nagyon boldogan jöttem haza, mert nagyon magabiztosan versenyeztem, visszatért az a régi Géza, akit tavaly nem találtam. Jó volt erős mezőnyben menni, sokat tanultam a hétvégén és nagyon várom a következő versenyeket.

Kis Menya is szépen teljesített, hiszen a Micro Max kategória negyedik helyét szerezte meg.

„Nagyon színvonalas versenyen vehettünk részt, a You Tube-on élőben közvetítettek minden futam, hangosbeszélő volt a pályán, abszolút profi körülmények között versenyezhettünk – mondta Krózser Menyhért senior. – Nem volt könnyű dolguk a fiúknak, hiszen a német bajnokság tavaly ezen a pályán fejeződött be, az ellenfeleknek sokkal nagyobb tapasztalatuk volt.

Menya jól kezdett, az időmérőn harmadik volt, az első futamban második lett. A másodikon egy büntetés miatt a hetedik helyre sorolták. A harmadikban innen jött fel a negyedikre és a hétvégét is ezen a helyen zárta.

Mind a két versenyzőnknek nagyon kellett ez a hétvége. Gézán és Menyán is látszott, hogy azonnal gyorsak tudnak lenni egy részben idegen pályán és nagyon magabiztosan versenyeztek. Tetszett a német bajnokság, úgyhogy nem kizárt, máskor is jövünk.”

EREDMÉNYEK

Fodor Géza, DD2 Masters:

  • Résztvevők: 19
  • Végső helyezés: 4.
  • 3. futam: 2.
  • 2. futam: 5.
  • Warm up: 1.
  • 1. futam: 3.
  • Időmérő: 3.
  • Warm up: 3.

Krózser Menyhért, Micro Max:

  • Résztvevők: 17
  • Végső helyezés: 4.
  • 3. futam: 4.
  • 2. futam: 7.
  • Warm up: 3.
  • 1. futam: 2.
  • Időmérő: 3.
  • Warm up: 3.

A VERSENYRŐL KÉSZÜLT VIDEÓ:

Fodor Géza:

Krózser Menyhért:

A VERSENY HIVATALOS EREDMÉNYE:

DD2 Masters:

 file:///C:/Users/Csaba/Downloads/Alle%20Resultate%20DD2%20Master%20(1).pdf

MicroMax:

file:///C:/Users/Csaba/Downloads/Alle%20Resultate%20Micro.pdf

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024

Wirtmann: árok, árok, difi

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Jotinak a Zemplén Rallyn. Tőlük szokatlan módon kétszer is árokba csúsztak, három szakasszal a verseny vége előtt pedig lefogazott a Ford Escort Mk II-es differenciálműve és kiestek a versenyből. Szerencsére, nem volt tétje a szezonzárónak, hiszen a D csoport és a D2-es kategória bajnoki címét már korábban megnyerték. 

„A Zempléni pályák nem fekszenek az Escortnak – kezdte Wirtmann. – Talán még emlékeznek rá a szurkolók, hogy tavaly ezen a versenyen mentünk el szőlőt szedni. 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024
Fotó: Wirtmann Ferenc

Kétféle gumiból tudunk választani: a 13 és a 15 colos. Az első, mádi gyorsasági nagyon kihordásos volt, gondoltam, hogy ott a magas és keskeny 15 colos gumi jobb lesz. A második szakaszra pedig feltettük az alacsonyabb és szélesebb 13 colosakat. 

Azzal viszont nem számoltam, hogy a nagy páralecsapódás miatt vizes, csúszós az aszfalt. Hiába fordítottam el a kormányt, az autó ment egyenesen és becsúsztunk az árokba. Azzal a lendülettel jöttünk is ki. A harmadik gyorsaságin ugyanez történt, körülbelül hússzal mentünk bele az árokba. Onnan is kijöttünk gond nélkül, maximum fél percet veszítettünk a két kalanddal. 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024
Fotó: Wirtmann Ferenc

A negyedik gyorsaságitól visszaraktuk a 15 colos gumikat. Ez viszont a difihez nem passzolt: nagy volt a végsebességünk, de nem gyorsult az autó. Ennek ellenére jöttünk fel, a D csoportot vezettük, abszolútban pedig a második helyen álltunk. 

Három gyorsasági volt már csak hátra, amikor Óhután az időellenőrzőből előre akartunk gurulni a rajtig. Elindultunk, abban a pillanatban reccsenés, eltört a difi. Nem volt semmi előjele, ott fáradt el. Telefonáltunk a srácoknak, hogy hozzák a trélert és jöttünk haza. 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024
Fotó: Wirtmann Ferenc

Az elmúlt nyolc évben most estünk ki harmadszorra műszaki hiba miatt, úgyhogy még mindig nagyon jó a statisztikája az Escortnak.

Tétje nem volt a versenynek, a csoport és a kategória bajnoki címet is megnyertük már korábban, csak egy jót akartunk autózni, az végülis sikerült. 

Wirtmann Ferenc, Kerekes József, Ford Escort Mk II, Zemplén Rally 2024
Fotó: Wirtmann Ferenc

Köszönöm mindenkinek, aki segítette az idei szereplésünket, a szurkolóknak, hogy kijöttek megnézni minket. Találkozunk jövőre.“ 

A Textura Sport Club partnerei:

Textura Zrt., Valvoline és Sonax

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok
2024. D csoport magyar bajnok