Egyelőre csak a Mini Countryman Szuper–2000-es változata érhető el az idén bevezetett 1,6 turbómotorral, ám a színfalak mögött a Peugeot és a Skoda is dolgozik már az új erőforrásán.
A hírek szerint a Peugeot még az idén le akarja homologizálni autóját az új motorral, ami logikus lépés lehet, hiszen a szomszédos sportosztályon, a Citroënnél már készen áll a DS3 WRC-ben használt 1,6 turbó, amelynek csak a lendkerekét kell kicserélni, hogy Szuper–2000-ben is használható legyen. A Peugeot azonban valószínűleg csak akkor veti be az új motort, ha az Citroënben már bizonyította megbízhatóságát.
A Skoda viszont teljesen új projekten dolgozik a francia ORECA-csapattal, ahol már próbapadon nyúzzák az turbós motorjukat. Ha elkészülnek vele, onnantól már csak elhatározás kérdése, hogy WRC-t készítsenek a Fabiából. Illetve ugyanezt a motor homologizálhatja a Volkswagen a SEAT túraautóiba is. Kérdés, hogy a VW-gyár hogy dönt. Mindenesetre a Skoda autógyár nagy terveket szövöget, az évtized végére meg akarja duplázni eladásait, amihez a rali jó segítséget nyújthat.
A Ford szintén rendelkezik már 1,6 turbómotorral, de az M-Sport korábban közölte, hogy 2011-ben nem szándékozik lecserélni a Szuper–2000-es Fiesták kétliteres szívómotorjait.
A Fiatnál nagy a csend. Ők decemberre ígértek valamiféle bejelentést, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy rövidtávú rali programon törnék a fejüket.