A Peugeot és a Skoda is dolgozik az 1,6 turbón

Egyelőre csak a Mini Countryman Szuper–2000-es változata érhető el az idén bevezetett 1,6 turbómotorral, ám a színfalak mögött a Peugeot és a Skoda is dolgozik már az új erőforrásán.

A hírek szerint a Peugeot még az idén le akarja homologizálni autóját az új motorral, ami logikus lépés lehet, hiszen a szomszédos sportosztályon, a Citroënnél már készen áll a DS3 WRC-ben használt 1,6 turbó, amelynek csak a lendkerekét kell kicserélni, hogy Szuper–2000-ben is használható legyen. A Peugeot azonban valószínűleg csak akkor veti be az új motort, ha az Citroënben már bizonyította megbízhatóságát.

A Skoda viszont teljesen új projekten dolgozik a francia ORECA-csapattal, ahol már próbapadon nyúzzák az turbós motorjukat. Ha elkészülnek vele, onnantól már csak elhatározás kérdése, hogy WRC-t készítsenek a Fabiából. Illetve ugyanezt a motor homologizálhatja a Volkswagen a SEAT túraautóiba is. Kérdés, hogy a VW-gyár hogy dönt. Mindenesetre a Skoda autógyár nagy terveket szövöget, az évtized végére meg akarja duplázni eladásait, amihez a rali jó segítséget nyújthat.

A Ford szintén rendelkezik már 1,6 turbómotorral, de az M-Sport korábban közölte, hogy 2011-ben nem szándékozik lecserélni a Szuper–2000-es Fiesták kétliteres szívómotorjait.

A Fiatnál nagy a csend. Ők decemberre ígértek valamiféle bejelentést, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy rövidtávú rali programon törnék a fejüket.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax