A rali vb legnagyobb hibája

12 millióan követtük az Eurosport élő közvetítését a Monte-Carlo Raliról, amely jócskán felülmúlta a várakozásokat és a tavalyi 7 milliós nézőszámot. A gyorsaságikat átlagosan 810 ezren látták az Eurosport két csatornáján, de a kilencedeik gyorsot például több mint egy millióan követték figyelemmel. Ez átlagosan 70%-os növekedést jelent.

A verseny ideje alatt az IRC hivatalos honlapjának hárommillió látogatója volt, ami szintén rekordnak számít.

Az Eurosport ezeken a számokon felbuzdulva még több élő közvetítést ígér az idén. A következő hosszabb közvetítés a Szardínia vagy az Ypres Ralikról várható.

A rekord nézőszám nagyrészt a Monte-Carlo Ralinak köszönhető, amely egyrészt a nevével, másrészt az év eleji időpontjával csábította a tévénézőket.

Ezért valószínűleg az IRC szervezői, az Eurosport Events is foggal-körömmel ragaszkodni fog, hogy a Monte-Carlo Rali az ő bajnokságukban maradjon. A verseny rendezői is jobban érzik magukat a szabadabb IRC-n, mint a vb-n.

A rali világbajnokságnak azonban nagy szüksége lenne a Monte-Carlo Ralira, mert akármilyen jó is a Svéd Rali, és akármennyire is élvezzük a csapatást a hóban, a Monte népszerűségével és ismertségével köszönő viszonyban sincs.

A vb beszállást fontolgató Volkswagen Motorsport vezetője, Kris Nissen például kifejezetten olyan bajnokságot tartana vonzónak a VW számára, amely a Monte-Carlo Ralival kezdődik.

A harc tehát tovább folyik a Montéért. A rali világbajnokság pedig lassan kezd rádöbbenni, hogy fennállásának legnagyobb hibáját követte el azzal, hogy a Monte-Carlo Ralit 2009-ben kirotálta a bajnokságból, és most kapaszkodhat érte, hogy valaha is visszakapja.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.