12 millióan követtük az Eurosport élő közvetítését a Monte-Carlo Raliról, amely jócskán felülmúlta a várakozásokat és a tavalyi 7 milliós nézőszámot. A gyorsaságikat átlagosan 810 ezren látták az Eurosport két csatornáján, de a kilencedeik gyorsot például több mint egy millióan követték figyelemmel. Ez átlagosan 70%-os növekedést jelent.
A verseny ideje alatt az IRC hivatalos honlapjának hárommillió látogatója volt, ami szintén rekordnak számít.
Az Eurosport ezeken a számokon felbuzdulva még több élő közvetítést ígér az idén. A következő hosszabb közvetítés a Szardínia vagy az Ypres Ralikról várható.
A rekord nézőszám nagyrészt a Monte-Carlo Ralinak köszönhető, amely egyrészt a nevével, másrészt az év eleji időpontjával csábította a tévénézőket.
Ezért valószínűleg az IRC szervezői, az Eurosport Events is foggal-körömmel ragaszkodni fog, hogy a Monte-Carlo Rali az ő bajnokságukban maradjon. A verseny rendezői is jobban érzik magukat a szabadabb IRC-n, mint a vb-n.
A rali világbajnokságnak azonban nagy szüksége lenne a Monte-Carlo Ralira, mert akármilyen jó is a Svéd Rali, és akármennyire is élvezzük a csapatást a hóban, a Monte népszerűségével és ismertségével köszönő viszonyban sincs.
A vb beszállást fontolgató Volkswagen Motorsport vezetője, Kris Nissen például kifejezetten olyan bajnokságot tartana vonzónak a VW számára, amely a Monte-Carlo Ralival kezdődik.
A harc tehát tovább folyik a Montéért. A rali világbajnokság pedig lassan kezd rádöbbenni, hogy fennállásának legnagyobb hibáját követte el azzal, hogy a Monte-Carlo Ralit 2009-ben kirotálta a bajnokságból, és most kapaszkodhat érte, hogy valaha is visszakapja.