Bár hivatalosan még nem erősítették meg a hírt, hogy a Renault nevez az IRC-re, ez még nem jelenti azt, hogy a napokban felröppent hír ne lenne igaz. A Ford nevezését is csak az utolsó pillanatokban jelentették be, ami pedig elég nyilvánvaló, hiszen minek küldene az M-Sport két autót a Monte-Carlo Ralira, ha nem szerepelhetnek a tévé közvetítésben, és minek fejlesztették volna ki a Fiestát, ha az IRC-n mindjárt egy komoly piacot buktak volna el vele.
A Renault is hasonló cipőben jár. Bár a franciák egyelőre a Formula–1-re és annak a létező összes alosztályára koncentrálnak, ám PSA-csoport tagjaival együtt, egyszerűen nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen a ralisportban is. Ha pedig a Renault versenyautó fejlesztésébe kezd, általában nem követik el azt a hibát, hogy vakaróznak rajta, legyen egy autónk, de ne is kerüljön túl sokba a fejlesztés. Ha ők csinálnak valamit, akkor az csakis a legjobb minőség lehet.
Így készült el a Renault Clio R3-as változata, ami egész Európában letarolta a kategóriát, pont, ahogyan annak idején a Mégane Maxi és a Clio Szuper–1600-as változata tette. Az autó népszerűségét tovább növelte, hogy szerte Európában Clio kupákat írnak ki, ahol számos, nagyjából egyforma R3-as autókkal lehet egymás ellen versenyezni. Az ilyen márkakupák pedig folyamatosan termelik a tehetségeket. Elég csak a magyar Suzuki kupákra gondolni, ahol az azonos teljesítmény miatt a versenyzők folyamatosan rá voltak kényszerülve a fejlődésre. És milyen nagyszerű pilóták kerültek ki onnan.
Hogy milyen komoly dolog a Renault Clio kupa, abból már tavaly a Sanremo Ralin kaphattunk ízelítőt, ahol vagy kéttucatnyi ilyen autó gyűlt össze Európa minden pontjáról. De a mostani Monte-Carlo Rali nevezési listája is elég meggyőző, hiszen az A7-es mezőny teljes egészében R3-as Cliókból áll, és miután 15 ilyen autó nevezett, elég nehéz dolga lesz bármelyik másik márkának labdába rúgnia a Renault mellett.
Vagyis ha a franciák neveznek az IRC-re, a szezonnyitón garantált a maximum pont a kétkerekes kupába, amit még értékesebbé tehet, hogy gyaníthatóan az ellenfelek sem tudnak sok pontot szerezni. Ha pedig a Montéra ilyen mezőnyt tudtak összetrombitálni, akkor ezt az összes európai aszfalt versenyre is meg tudják tenni. Akkor pedig a többi márkának alaposan fel kell kötnie a versenygumijait.