A Scuderia eddigi legnagyobb csapatával indul a Mecsek Ralin

Nyolc páros nevezett Scuderia Coppa Amici színekben a Mecsek Rali historic Eb-futamra, amely a magyar csapat történetében rekordnak számít.

Mekler László és Mikó Edit a historic rali Európa-bajnokság C csoportjában a hetedik illetve a hatodik helyen állnak (a versenyzőket és a navigátorokat külön értékelik), de nem is az egyéni, hanem a csapat pontokért fognak harcolni a hétvégén. A Scuderia ugyanis a csapatbajnokság igen előkelő negyedik helyén áll, amelyet szeretnének megőrizne a Mecsek Rali céljában is.

MeklerVltava3

„Csapatpontokat szeretnénk gyűjteni a Mecsek Ralin” – mondta Mekler László. „Az egyéni értékelés annyira nem hoz tűzbe. Mi azért versenyzünk, mert imádjuk a ralit és imádunk az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-val menni. Viszont az óriási dolog lenne, ha egy kis magyar csapat a negyedik helyen végezne a historic Eb-n.”

„Sok magyar és külföldi barátunk is indul a versenyen, összesen nyolcan neveztek Scuderia színekben, úgyhogy a hangulat részünkről garantált lesz.”

1SR_5789 (Large)

A MECSEK RALIN SCUDERIA COPPA AMICI SZÍNEIBEN NEVEZETT PÁROSOK

Kövesdán András–Varga László, Porsche 911 SC

Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort RS2000 Mk.1.

Mekler László–Mekler‐Mikó Edit, Alfa Romeo Giulia Sprint GTA

Heiko Dlugos–Marc Dennerlein, Porsche 912

Ludwig Kuhn– Rouven Burger, Porsche 911

Kátai Tamás

Gaál József–Gaál Ádám, Opel Ascona B Gr2

Madár Sándor–Fridrich László, Toyota Celica 1900

MeklerVltava2

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 12 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 261 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 180 pont
  4. Carlo Falcone (I) Porsche 914 160 pont
  5. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 136 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 97 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 74 pont
  9. Nicholas Montini (I) Porsche Carrera RS 60 pont
  10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása 12 futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 261 pont
  3. Erik Pedersen (N) 180 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Mekler-Mikó Edit (H) 97 pont
  7. Barna György (H) 85 pont
  8. Sonia Borghese (I) 74 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 12 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 372 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 291 pont
  5. Profil Racing Team 261 pont
  6. Black Motorsport 219 pont
  7. Winners Rally Team 252 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 180 pont
  9. Circolo Della Biella 133 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  • február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  • március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  • április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  • május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  • május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  • június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  • június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  • július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  • július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  • augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  • augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  • szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  • október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  • október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax