A Scuderia eddigi legnagyobb csapatával indul a Mecsek Ralin

Nyolc páros nevezett Scuderia Coppa Amici színekben a Mecsek Rali historic Eb-futamra, amely a magyar csapat történetében rekordnak számít.

Mekler László és Mikó Edit a historic rali Európa-bajnokság C csoportjában a hetedik illetve a hatodik helyen állnak (a versenyzőket és a navigátorokat külön értékelik), de nem is az egyéni, hanem a csapat pontokért fognak harcolni a hétvégén. A Scuderia ugyanis a csapatbajnokság igen előkelő negyedik helyén áll, amelyet szeretnének megőrizne a Mecsek Rali céljában is.

MeklerVltava3

„Csapatpontokat szeretnénk gyűjteni a Mecsek Ralin” – mondta Mekler László. „Az egyéni értékelés annyira nem hoz tűzbe. Mi azért versenyzünk, mert imádjuk a ralit és imádunk az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-val menni. Viszont az óriási dolog lenne, ha egy kis magyar csapat a negyedik helyen végezne a historic Eb-n.”

„Sok magyar és külföldi barátunk is indul a versenyen, összesen nyolcan neveztek Scuderia színekben, úgyhogy a hangulat részünkről garantált lesz.”

1SR_5789 (Large)

A MECSEK RALIN SCUDERIA COPPA AMICI SZÍNEIBEN NEVEZETT PÁROSOK

Kövesdán András–Varga László, Porsche 911 SC

Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort RS2000 Mk.1.

Mekler László–Mekler‐Mikó Edit, Alfa Romeo Giulia Sprint GTA

Heiko Dlugos–Marc Dennerlein, Porsche 912

Ludwig Kuhn– Rouven Burger, Porsche 911

Kátai Tamás

Gaál József–Gaál Ádám, Opel Ascona B Gr2

Madár Sándor–Fridrich László, Toyota Celica 1900

MeklerVltava2

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 12 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 261 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 180 pont
  4. Carlo Falcone (I) Porsche 914 160 pont
  5. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 136 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 97 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 74 pont
  9. Nicholas Montini (I) Porsche Carrera RS 60 pont
  10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása 12 futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 261 pont
  3. Erik Pedersen (N) 180 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Mekler-Mikó Edit (H) 97 pont
  7. Barna György (H) 85 pont
  8. Sonia Borghese (I) 74 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 12 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 372 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 291 pont
  5. Profil Racing Team 261 pont
  6. Black Motorsport 219 pont
  7. Winners Rally Team 252 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 180 pont
  9. Circolo Della Biella 133 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  • február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  • március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  • április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  • május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  • május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  • június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  • június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  • július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  • július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  • augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  • augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  • szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  • október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  • október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“