Olasz lapértesülések szerint a Skoda jövőre kizárólag a Monte-Carlo és a Barum Ralin indít gyári csapatot és az erőit a 2012-es rali világbajnokságra koncentrálja, ahol a meglévő Fabia S2000-es alapjaira épülő WRC-vel venne részt.
A hírre azért senki se vegyen mérget, mindenesetre logikus lépés lenne. A cseh gyár az idén rengeteg pénzt és energiát ölt a Fabia fejlesztésébe, amely a Szuper–2000-ben kétséget kizáróan az egyik legjobb autó lett.
Jövőre a WRC-ket a Szuper–2000-es autókból építik és gyakorlatilag az első lökhárító és a hátsó szárny módosításával átalakítható lenne a Fabia S2000-es Fabia WRC-vé. Egyedül az 1,6-os turbómotor hiányzik a cseh gyárnak az ütőképes autóhoz, de a Volkswagen Csoportnak előbb-utóbb el kell készítenie egy ilyet, amit akár a raliban, akár a túraautóban tud használni.
A hírforrás csak találgatja, hogy mi lesz a Skoda két gyári versenyzőjével, Juho Hänninennel és Jan Kopeckyvel. Mindkettőjüknek szerződése van a cseh gyárral és a két IRC-futam mellett akár már jövőre is rajthoz állhatnak a vb-n. Hänninen korábban kifejtett, hogy csak a Skodán múlik a jövője, de szeretne minél több vb-futamon rajthoz állni.
Ha a Skoda 2012-ben be akar szállni a vb-re, akkor logikus lépés lenne jövőre mind a két versenyzőjét indítani vb-futamokon, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek.
A gyári csapat mellett a Skoda brit importőre már korábban jelezte, hogy szeretne az IRC-n maradni Guy Wilksszel, míg az idén három futamgyőzelmet arató Freddy Loix is úgy nyilatkozott, hogy jövőre több IRC-futamon fog rajthoz állni.
Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn
Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.
„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes.
Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.
Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét.
A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.
„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam.
Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek.
„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax