Olasz lapértesülések szerint a Skoda jövőre kizárólag a Monte-Carlo és a Barum Ralin indít gyári csapatot és az erőit a 2012-es rali világbajnokságra koncentrálja, ahol a meglévő Fabia S2000-es alapjaira épülő WRC-vel venne részt.
A hírre azért senki se vegyen mérget, mindenesetre logikus lépés lenne. A cseh gyár az idén rengeteg pénzt és energiát ölt a Fabia fejlesztésébe, amely a Szuper–2000-ben kétséget kizáróan az egyik legjobb autó lett.
Jövőre a WRC-ket a Szuper–2000-es autókból építik és gyakorlatilag az első lökhárító és a hátsó szárny módosításával átalakítható lenne a Fabia S2000-es Fabia WRC-vé. Egyedül az 1,6-os turbómotor hiányzik a cseh gyárnak az ütőképes autóhoz, de a Volkswagen Csoportnak előbb-utóbb el kell készítenie egy ilyet, amit akár a raliban, akár a túraautóban tud használni.
A hírforrás csak találgatja, hogy mi lesz a Skoda két gyári versenyzőjével, Juho Hänninennel és Jan Kopeckyvel. Mindkettőjüknek szerződése van a cseh gyárral és a két IRC-futam mellett akár már jövőre is rajthoz állhatnak a vb-n. Hänninen korábban kifejtett, hogy csak a Skodán múlik a jövője, de szeretne minél több vb-futamon rajthoz állni.
Ha a Skoda 2012-ben be akar szállni a vb-re, akkor logikus lépés lenne jövőre mind a két versenyzőjét indítani vb-futamokon, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek.
A gyári csapat mellett a Skoda brit importőre már korábban jelezte, hogy szeretne az IRC-n maradni Guy Wilksszel, míg az idén három futamgyőzelmet arató Freddy Loix is úgy nyilatkozott, hogy jövőre több IRC-futamon fog rajthoz állni.