A szerelők csodát tettek: Vizin versenyben maradt

Kisebb csoda folytán késés nélkül tudott kiállni a Valais Rali szombat reggeli szervizparkjából Vizin László és Zsiros Gábor, akiknek a Subarujában pénteken ment tönkre a váltó. Éjszaka váltó nélkül tolták be az autót a parc fermébe, reggelre pedig Bécsből megjött a tartalék alkatrész, amelyet a szervizcsapat rekordidő alatt beszerelt, így Vizinék nem csak hogy versenyben maradtak, de késés és büntetés nélkül hagyhatták el a reggeli szervizparkot.

Vizin_Sui_09 (Medium)

Vizin László: – Tegnap este úgy raktuk be az autót a parc fermébe, hogy hátha csoda történik és reggelre lesz váltónk. A csoda megtörtént. Köszönet érte Gál Zolinak, akit a ralis berkekben mindenki csak Gacaként ismer, hogy tegnap éjszaka Veszprémben beült az autójába, kiment Bécsbe, felvette a Stohl Racingnél a tartalék váltót és egy 1400 km-es túrával megérkezett vele a szervizparkba.

Mi reggel megkértük a sportbírókat, hogy segítsenek kitolni az autót, hiszen a parc fermében csak a versenyzők és a sportbírók nyúlhatnak az autóhoz. Nagyon kedvesen segítettek is. Jó ötszáz métert kellett tolni, ami két kilométernek tűnt.

Vizin_Sui_11 (Medium)

A reggeli szervizpark 15 perces volt, úgy számoltuk, hogy négy-öt perc kell ahhoz, hogy az autót kitoljuk, a szerelők szerint 20-22 perc a váltó cseréje, így én tíz percen belüli késéssel már maximálisan elégedett lettem volna. Ehhez képest a fiúk nagyon jó munkát végeztek és késés nélkül tudtunk kiállni a szervizparkból, ami számomra egy kisebb csoda volt. Nagyon köszönöm Szabó Joci, Schäffer Gyuri, Szebényi Dávid, Fetter Feri és Kazinczky Levi munkáját. Fantasztikusan dolgoztak.

Vizin_Sui_04 (Medium)

Ezek után az autó kiválóan működött. A mai pályák nagyon kemények voltak, és látszott, hogy két tréningből nem tudok gyorsan menni, a második körre mindig sokat javultunk.

Nagyon figyeltünk az etapokra is. Tegnap belefutottunk két gyorshajtásba és a harmadik után kizárás jár. Kiderült, hogy a kilométeróránk nem jó, mert amikor ötvenet mutat, akkor 65-tel megyünk, úgyhogy mindig át kellett számolni a sebességünket.

 

Heten maradtunk a szériaautó-kupában, a hetedik helyen állunk. Ha már mindenki ilyen sokat dolgozott azért, hogy versenyben maradjunk, akkor mindenképpen szeretnénk célba érni. Ez nem lesz könnyű, mert a holnapi (szombat) nap lesz a nehezebb 140 km gyorsasági szakasszal, amiből 30 km murva. Lesz egy 38 km-es gyorsasági is, úgyhogy még kemény feladat áll előttünk.

A Valais Rali szombati programja

november 9. szombat
GY11 Champex 1 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 9:40
GY12 Bruson 1 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 10:25
GY13 Verbier 1 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 10:55
GY14 Les Cols (Sembrancher-Le Guercet) 37,13 km, 11:35
GY15 Champex 2 (Les Valettes-Champex) 9,53 km, 13:35
GY16 Bruson 2 (Le Châble-Champsec) 16,96 km, 14:20
GY17 Verbier 2 (Lourtier-Verbier) 15,52 km, 14:50
GY18 Col des Planches (Sembrancher-Arbarey) 25,15 km, 15:30Vizin_Sui_05 (Medium)

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, versenyzők: 1. Aigner 138, 2. Orsák 117, 3. Bonnefis 95, 4. Arai 91, 5. Hadik 54, 6. Tempestini 52, 7. Gasperetti 39, 8. Lefevere, Harrach, Jakes 38, 11. Vizin 38, 12. Svedas, Butvilas 37, 14. Bruschetta 36, 15. Consani 34

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó kupa állása, navigátorok: 1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. McLoughlin 91, 4. Watzl 69, 5. Smeidler 67, 6. Kertész 54, 7. Pulpea 53, 8. Kostka 50, 9. Zsiros 47, 10. Ferrari 39

Vizin_Sui_15 (Medium)

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax