A szervizcsapat nyert, Vizin hatodik

A szériaautó kupa értékelés hatodik helyén végzett Vizin László és Zsiros Gábor a rali-Európa-bajnokság záró futamán, a Valais Ralin. A verseny igazi győztese azonban Vizin szervizcsapata volt, akik megszervezték a tartalék váltó versenyre érkezését és péntek reggel rekord idő alatt be is szerelték azt. A Valais Ralin elért eredményével, a csapat számításai szerint Vizin a szériaautó bajnokság 11. helyéről legalább a hetedikre jött fel.

VL_DAY3_3 (Medium)

Vizin László: – Nagyon élveztem a mai napot. Mostanra állt össze az autó és kerültem én is közös nevezőre vele. Most versenyeztünk először Yokohama gumikon, és szükségem volt egy kis időre, hogy összeszokjak vele.

A mai nap volt a verseny legnehezebb része, hiszen 140 km gyorsaságit teljesítettünk, minden pályán volt murvás rész, nagyon magasra mentünk fel aztán jöttünk le. A 38 km-es gyorsasági utolsó nyolc kilométerére teljesen elfogyott a fékünk. Viszont minden nehézségével együtt nagyon élvezetes volt a mai nap.

VL_DAY3_1 (Medium)

A szériaautó-kupában hatan maradtunk versenyben. Az első két nap szerzett hátrányunkat nem tudtuk ledolgozni és hatodik helyen értünk célba.

Nagyon örülök neki, hogy sikerült teljesíteni a versenyt, főleg azok után ahogyan mindenki összefogott, hogy a váltó problémánkat megoldjuk.

VL_DAY3_2 (Medium)

Örülök annak is, hogy ilyen jó hangulatban fejeztük be a szezont. Legszívesebben most azonnal elkezdeném a következőt, de azért előtte aludnék egyet, mert ma elég fárasztó napunk volt.

Vizin_Sui_14 (Medium)

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax