A tempó megvolt Genkben

A leggyorsabb körrel és húsz helyezést javítva szerezte meg a tizedik pozíciót Kovács Zsombor Belgiumban.

Két héttel a portimaoi világdöntő előtt Genkben, a BNL Golden Trophyn állt rajthoz az MHH Kart Team versenyzője. Az ígéretes időmérő és selejtezők után a döntőben a rajtnál kilökték, így a harmincadik helyre esett vissza, ahonnan, többek között a leggyorsabb kört is megfutva, a tizedikre sikerült felkapaszkodnia.

A hétvégének nem volt különösebb tétje, de a világdöntő előtt mindenképpen hasznos volt a versenyrutin és a versenykilométerek gyarapítása.

“A genki pályát már ismertem és a mezőny is erős volt, ezért kiváló felkészülési versenynek ígérkezett a világdöntő előtt — mesélte Kovács Zsombor. — Csütörtökön kezdtük az edzéseket, száraz pályán, majd péntek délelőtt vizes, délután pedig megint száraz pályán folytattuk. Mind a két talajon jó munkát végeztünk, gyors voltam.

Szombaton az időmérőn a csoportomban az ötödik, összesítésben pedig a tizedik legjobb időt futottam. Mind a két előfutamban a hetedik helyről indulhattam, az elsőn ötödik, a másodikon nyolcadik lettem.

A döntőben a nyolcadik helyről rajtoltam, ami az első kanyarban a külső sort jelentette. Nem sokkal a rajt előtt esett egy kevés eső, ami miatt nedves volt a pálya, de még slick gumikkal lehetett rajta menni. Lehet, hogy a belsőíven rajtolókat ez zavarhatta meg, de a teljes külső sort kilökték, köztük engem is.

A harmincadik helyre estem vissza, ahonnan a tizedikre tudtam feljönni úgy, hogy a döntő leggyorsabb körét is én futottam. Ha a rajtnál nem löknek ki a dobogó, de akár a győzelem is elérhető lett volna. Ez mindenképpen biztató a világdöntő előtt. Abszolút elégedett vagyok a hétvégével, most már tényleg csak a világdöntőre kell koncentrálnom.”

EREDMÉNYEK

Kovács Zsombor, Max Senior:

  • Összesített eredmény: 10.
  • 2. előselejtező: 8.
  • 1. előselejtező: 5.
  • Időmérő: 10.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax