A terv teljesítve, köszönjük!

Az 5-ös kategória harmadik helyét szerezte meg Gyöngyösi Marcell és Kollár Károly Opel Astrával a Baranya Kupán, az Országos Rali 2 Bajnokság hatodik futamán. Ezzel túl is teljesítették a tervet, hiszen három kiesés után nem csak hogy átgurulhattak a célkapu alatt, de fel is állhattak a céldobogó harmadik fokára.

Ezzel az eredményükkel az év végi harmadik hely újra elérhető közelségbe került, úgyhogy a csapat motiváltabb, mint valaha.

„Nagyon boldogok vagyunk, utoljára a Miskolc Ralin értünk célba, és három kiesés után már éppen ideje volt, hogy kárpótoljuk valamivel a csapatot — mondta Gyöngyösi Marcell. — Nem mentünk igazán jól, ennél mi sokkal gyorsabbak vagyunk ezeken a pályákon, de nagyon feszült voltam és nagyon szerettem volna célba érni.

A mezőny eleje gyors volt, őket akkor sem tudtuk volna megszorongatni, ha a legjobb formánkat hozzuk.

Egy kalandunk volt, amikor egy balos visszafordító előtt túl rövid féktávot vettem és négy füstölő kerékkel tolattunk. Mondhatnám, hogy zseniálisan fogtam meg, de nem, csak utasok voltunk. Szerencsére nem találtunk el semmit és csak négy-öt másodpercet veszítettünk. Legalább a szurkolóknak tetszett.

Ezzel a harmadik hellyel egy csomó pontot szereztünk, az önbizalmunk is visszatért sőt,  a bajnokság harmadik helye is elérhető közelségbe került, úgyhogy nagyon motiváltak vagyunk. A két hátralévő verseny nagyon kemény lesz!

Szeretném megköszönni mindenkinek, aki hozzásegített minket, hogy a célban tudjunk ünnepelni, a csapatunknak, Hevesi Pistinek, aki eljött velünk a versenyre, Daninak, a navigátorom barátnőjének, aki a csapatvezetőnk volt és a szurkolóknak is, akik nélkül nem lenne érdemes versenyezni.“

A Gyöngyösi—Kollár páros együttműködő partnerei:

Novala-Net, Central Phone, Siraprint, Digitalway Hungary, Fúzió Telekom, 24H, FÉSZ Zrt.,Valemix Kft., Mobile Cafe, Grancars Kft. Tordasi Élményfalu, Flexorg, Cablework, “Technogen”, Wayteq, Danica cukrászda, SELIX, Red-Solutions, DSZK Telekom, Jurásek Kft., Kollár és társa Kft,. KFöld-Tech, Hotel Silvanus, CAPLAND, BP Shop, RISKA, Edike Relax, CELI 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.