A terv teljesítve: Vizin 13. lett az Ypres Ralin

Az első 15-be szeretett volna bekerülni Vizin László és Zsiros Gábor az IRC hatodik fordulóján, az Ypres Ralin. Ezt a tervet maximálisan teljesítették, és a 13. helyen értek célba. A páros számára ez volt az első verseny a Skoda Fabia S2000-essel, amellyel folyamatosan gyorsultak. A belga ralifutam nehézségét nem csak a háromszáz gyorsasági kilométer jelentette – amiből kétszázat szombaton kellett teljesíteni –, hanem a pályák jellegéből adódóan komoly koncentrációt is igényelt. Még a legjobb versenyzőket is többször megtréfálták a gyorsaságik, sok volt a baleset és a futómű sérülés. A Vizin–Zsiros páros autója azonban hiba és karc nélkül teljesítette a távot.

Vizin László: – Nagyon nehéz verseny volt, de nagyon élveztem. A Skoda nagyszerű versenyautó, szinte bármit meg lehet vele csinálni, csak el kell hinni.  Az első napot egy kicsit óvatosan kezdtük, de már akkor is minden gyorsaságin tudtunk egy kicsit gyorsulni. Az utolsó pályákon pedig már a navigátorom is elégedett volt velem. Messze nem autóztuk ki a Fabiát, de így is sokat fejlődtünk vele.

Azt már a rajt előtt is láttuk, hogy erős a mezőny. Nem csak a Szuper–2000-esek, hanem az N-esek és az elsőkerekes autók is. Nagyon sok fiatal, tehetséges versenyző indult, ezért minden alkalommal volt olyan ellenfelünk, akivel harcolni lehetett. Ez mindig adott egy kis extra motivációt. Különösen Rashid Al Ketbivel vívtunk, aki szintén egy Fabia S2000-essel versenyzett. Az utolsó előtti gyorsaságin gondoltam, hogy el kellene dönteni a meccset és egy kicsit belehúztunk. Sikerült megelőzni őt is és Davy Vannteste-t is, így feljöttünk a 13. helyre, amivel én maximálisan elégedett vagyok.

Sok volt a baleset a versenyen. Talán a közvetítésből nem látszik, de nagyon nehezek a pályák. Szűk, egysávosak az utak, ahol elég nehéz támpontot találni. Borzasztóan kell koncentrálni minden pillanatban. Ráadásul, ha hibázik az ember, akkor könnyen beleeshet egy egy méter mély árokba, ahonnan nehéz kiszedni az autót. Ha most kezdenénk a pályabejárást, én is sok mindent másképp csinálnék. Sokkal pontosabb itinert kell írni, mert amikor hatodikban lobogsz, és be kellene fordulnod a következő kanyarban, akkor nem árt, ha tudnod, hol vedd a féktávot.

Rengeteg néző volt kint a versenyen. A pályabejárás alatt szinte alig találkoztunk emberrel, de szombaton éjfélkor a célceremónián is rengetegen voltak. A versenynek egyébként kiváló volt a hangulata, nagyon jól éreztük magunkat. Örülök, hogy részt vehettünk az Ypres Ralin.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.