Az első 15-be szeretett volna bekerülni Vizin László és Zsiros Gábor az IRC hatodik fordulóján, az Ypres Ralin. Ezt a tervet maximálisan teljesítették, és a 13. helyen értek célba. A páros számára ez volt az első verseny a Skoda Fabia S2000-essel, amellyel folyamatosan gyorsultak. A belga ralifutam nehézségét nem csak a háromszáz gyorsasági kilométer jelentette – amiből kétszázat szombaton kellett teljesíteni –, hanem a pályák jellegéből adódóan komoly koncentrációt is igényelt. Még a legjobb versenyzőket is többször megtréfálták a gyorsaságik, sok volt a baleset és a futómű sérülés. A Vizin–Zsiros páros autója azonban hiba és karc nélkül teljesítette a távot.
Vizin László: – Nagyon nehéz verseny volt, de nagyon élveztem. A Skoda nagyszerű versenyautó, szinte bármit meg lehet vele csinálni, csak el kell hinni. Az első napot egy kicsit óvatosan kezdtük, de már akkor is minden gyorsaságin tudtunk egy kicsit gyorsulni. Az utolsó pályákon pedig már a navigátorom is elégedett volt velem. Messze nem autóztuk ki a Fabiát, de így is sokat fejlődtünk vele.
Azt már a rajt előtt is láttuk, hogy erős a mezőny. Nem csak a Szuper–2000-esek, hanem az N-esek és az elsőkerekes autók is. Nagyon sok fiatal, tehetséges versenyző indult, ezért minden alkalommal volt olyan ellenfelünk, akivel harcolni lehetett. Ez mindig adott egy kis extra motivációt. Különösen Rashid Al Ketbivel vívtunk, aki szintén egy Fabia S2000-essel versenyzett. Az utolsó előtti gyorsaságin gondoltam, hogy el kellene dönteni a meccset és egy kicsit belehúztunk. Sikerült megelőzni őt is és Davy Vannteste-t is, így feljöttünk a 13. helyre, amivel én maximálisan elégedett vagyok.
Sok volt a baleset a versenyen. Talán a közvetítésből nem látszik, de nagyon nehezek a pályák. Szűk, egysávosak az utak, ahol elég nehéz támpontot találni. Borzasztóan kell koncentrálni minden pillanatban. Ráadásul, ha hibázik az ember, akkor könnyen beleeshet egy egy méter mély árokba, ahonnan nehéz kiszedni az autót. Ha most kezdenénk a pályabejárást, én is sok mindent másképp csinálnék. Sokkal pontosabb itinert kell írni, mert amikor hatodikban lobogsz, és be kellene fordulnod a következő kanyarban, akkor nem árt, ha tudnod, hol vedd a féktávot.
Rengeteg néző volt kint a versenyen. A pályabejárás alatt szinte alig találkoztunk emberrel, de szombaton éjfélkor a célceremónián is rengetegen voltak. A versenynek egyébként kiváló volt a hangulata, nagyon jól éreztük magunkat. Örülök, hogy részt vehettünk az Ypres Ralin.
A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.