Elképzelhető, hogy a Toyota visszatér a rali világbajnokságra, vagy az IRC-re, esetleg mind a kettőre.
A japán gyár a gazdasági válságra hivatkozva, tavaly szállt ki a Formula–1-ből, ahol az eltöltött évek és az elköltött dollármilliók ellenére sem tudott dobogós helyezésnél jobb eredményt felmutatni.
Most azonban más autósportágakat vizsgálnak, ahol a sporttevékenységüket folytathatják. A lehetséges cél a túraautó és a rali lehet. Ezért Pascal Vasselon, a Toyota Motorsport vezetője ellátogat a Portugál Ralira, később pedig egy IRC-futamot is felkeres.
A Toyota számára nem ismeretlen a raliversenyzés, hiszen korábban a Celica A csoportos és a Corolla WRC változatával több sikert is elértek. 93-ban, 94-ben és 99-ben is megnyerték a márka világbajnokságot. 90-ben és 92-ben Carlos Sainzcal nyerték meg az egyéni vb-t, amit 93-ban Juha Kankkunennel, 94-ben pedig Didier Auriollal is megismételtek.
A Toyota korábban híres volt arról, hogy a gyári csapata mellett, importőrein keresztül több privát versenyzőt is támogatott, kiváló technikai hátteret biztosítva neki.
A 2011-től életbelépő szabályok szerint pedig csak minimális különbség lesz a WRC-k, illetve az IRC-n szereplő Szuper–2000-es autók között. Vagyis a Toyota egyetlen modell kifejlesztésével két sorozatban is képviseltethetné magát.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Toyota Motorsport jelenleg is meglévő, kölni központját eredetileg a rali csapatuk számára hozták létre. Amikor pedig kiszálltak a Formula–1-ből, ennek a központnak az értékesítése szóba sem került, tehát jelenleg is megvan.
A Toyota mellett a Mini és a Volkswagen is érdeklődik a rali világbajnokság iránt, ahol jelenleg két gyártó, a Citroën és a Ford képviselteti magát gyári szinten.