Két Zsigulival áll rajhoz a Mediterrán Rally historic értékelésében a Green Motorsport. Természetesen mind a kettő zöld és mind a kettőnek megvan a maga története.
Plesz Márk és Dombai Szabolcs neve egyre jobban ismertek az Országos Historic Rallybajnokságban, hiszen az E korcsoportban ifj. Érdi Tibor Sierrája mögött a második helyen állnak egy Lada 2105-össel. Az ő történetük szorosan összefonódik Szabó Krisztiánnal és Szabó Kittivel, akik egy 2107-essel versenyeznek, szintén az E korcsoportban.
„Minden a 2107-essel kezdődött – meséli Plesz Márk. – Ez az autó annak idején még Sturovics Péteré volt, aki három évvel ezelőtt tragikus körülmények között elhunyt. Az ő álma volt, hogy egy igazi SP rendszámos versenyautót épít belőle. Ezt már sajnos nem tudta megvalósítani. Szabó Krisztián viszont eltökélte, hogy befejezi a munkát, és három év alatt sikerült egy igazi SP rendszámos autót készítenie belőle.
A historic szabályainak megfelelően ez gyakorlatilag egy A csoportos Lada. A tetőlemez kivételével kicserélt rajta mindent. Az 1,6-os motort mi magunk építettük a Green Motorsportnál. Kovácsolt dugattyú és hajtókar van benne, nem is a teljesítmény, hanem a tartósság kedvéért. Padon nem volt, de olyan 120–130 lóerő körüli saccolom.“
Szabó Krisztián zöld Zsigulijának tehát, ha úgy tetszik, küldetése van, Plesz Márkénak viszont komoly múltja és híres sérülései.
„Ez a 2105-ös Zsiguli még Kanyik Antié volt. Talán páran emlékeznek a HMR 083-ra. Egy udvaron találtuk meg, elég rossz állapotban volt, de azonnal mondtam, hogy nekem ez a kocsi kell – nevet Márk. – Van hozzá egy tartalék karosszériánk, de ameddig ez működik, nem akarom kicserélni. Hiszek benne, hogy ennek az autónak ezzel a karosszériával lelke van. Sok elemet cseréltünk már rajta, de vannak még olyan porcikái, amelyek Antival kezdték a versenyzést. Jó sok mindent láthattak, és én ezt tisztelem bennük.
Nagyon tetszenek a szép, makulátlan versenyautók, de mi nem kiállítási darabot akartunk építeni, hanem igazi versenyautót, amin látszik, hogy használva van. A kisebb harci sérüléseket nem is javítom ki rajta. Kicsit olyan ez, mint a Verdák filmben Matuka, aki minden horpadásához ragaszkodik, mert szép emlékei vannak róla.“
Na de miért pont zöld a két Lada és honnan jött a Green Motorsport elnevezés?
„Nézz rám – nevet megint Márk. – A vörös hajam miatt ír manónak becéztek, van is egy Green Irish matrica az autó hátulján, innen jött a Green Motorsport elnevezés is, ami egy igazi rallyt szerető közösség. Az autók színe innentől kezdve nem is volt kérdéses.“
Természetesen a mai historic trendeknek megfelelően Márk sem hagyhatott ki egy üzenetet ellenfelének.
„Zsírpapa nagyon kedvesen megemlített a cikkében, szeretném megköszönni neki ezt és a kereket, amiket a Mediterrán Rallyra adott kölcsön. Üzenem neki, hogy nagyon vigyázok rájuk, jó kezekben lesznek, és ne féljen, hogy belassulnak, egy kicsit fel is fogom pörgetni őket neki, mielőtt visszaadom.“
A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Zsírpapa (hat kerékkel) és minden rally szurkoló.