Green Motorsport

A zöld Zsigulik legendája

Két Zsigulival áll rajhoz a Mediterrán Rally historic értékelésében a Green Motorsport. Természetesen mind a kettő zöld és mind a kettőnek megvan a maga története. 

Plesz Márk és Dombai Szabolcs neve egyre jobban ismertek az Országos Historic Rallybajnokságban, hiszen az E korcsoportban ifj. Érdi Tibor Sierrája mögött a második helyen állnak egy Lada 2105-össel. Az ő történetük szorosan összefonódik Szabó Krisztiánnal és Szabó Kittivel, akik egy 2107-essel versenyeznek, szintén az E korcsoportban. 

„Minden a 2107-essel kezdődött – meséli Plesz Márk. – Ez az autó annak idején még Sturovics Péteré volt, aki három évvel ezelőtt tragikus körülmények között elhunyt. Az ő álma volt, hogy egy igazi SP rendszámos versenyautót épít belőle. Ezt már sajnos nem tudta megvalósítani. Szabó Krisztián viszont eltökélte, hogy befejezi a munkát, és három év alatt sikerült egy igazi SP rendszámos autót készítenie belőle. 

Fotó: Green Motorsport

A historic szabályainak megfelelően ez gyakorlatilag egy A csoportos Lada. A tetőlemez kivételével kicserélt rajta mindent. Az 1,6-os motort mi magunk építettük a Green Motorsportnál. Kovácsolt dugattyú és hajtókar van benne, nem is a teljesítmény, hanem a tartósság kedvéért. Padon nem volt, de olyan 120–130 lóerő körüli saccolom.“

Szabó Krisztián zöld Zsigulijának tehát, ha úgy tetszik, küldetése van, Plesz Márkénak viszont komoly múltja és híres sérülései. 

Fotó: Green Motorsport

„Ez a 2105-ös Zsiguli még Kanyik Antié volt. Talán páran emlékeznek a HMR 083-ra. Egy udvaron találtuk meg, elég rossz állapotban volt, de azonnal mondtam, hogy nekem ez a kocsi kell – nevet Márk. – Van hozzá egy tartalék karosszériánk, de ameddig ez működik, nem akarom kicserélni. Hiszek benne, hogy ennek az autónak ezzel a karosszériával lelke van. Sok elemet cseréltünk már rajta, de vannak még olyan porcikái, amelyek Antival kezdték a versenyzést. Jó sok mindent láthattak, és én ezt tisztelem bennük. 

Nagyon tetszenek a szép, makulátlan versenyautók, de mi nem kiállítási darabot akartunk építeni, hanem igazi versenyautót, amin látszik, hogy használva van. A kisebb harci sérüléseket nem is javítom ki rajta. Kicsit olyan ez, mint a Verdák filmben Matuka, aki minden horpadásához ragaszkodik, mert szép emlékei vannak róla.“

Fotó: Green Motorsport

Na de miért pont zöld a két Lada és honnan jött a Green Motorsport elnevezés? 

„Nézz rám – nevet megint Márk. – A vörös hajam miatt ír manónak becéztek, van is egy Green Irish matrica az autó hátulján, innen jött a Green Motorsport elnevezés is, ami egy igazi rallyt szerető közösség. Az autók színe innentől kezdve nem is volt kérdéses.“

Természetesen a mai historic trendeknek megfelelően Márk sem hagyhatott ki egy üzenetet ellenfelének. 

Fotó: Green Motorsport

„Zsírpapa nagyon kedvesen megemlített a cikkében, szeretném megköszönni neki ezt és a kereket, amiket a Mediterrán Rallyra adott kölcsön. Üzenem neki, hogy nagyon vigyázok rájuk, jó kezekben lesznek, és ne féljen, hogy belassulnak, egy kicsit fel is fogom pörgetni őket neki, mielőtt visszaadom.“

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Zsírpapa (hat kerékkel) és minden rally szurkoló.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax