Al-Attiyah visszatér a Fordhoz

Ford Fiesta Szuper–2000-essel áll rajthoz Nasser Al-Attiyah a Portugál Ralin. A katari versenyző tartotta a szavát és az Új-Zéland Rali után azonnal szakított a René George-csapattal, amely nem vitt számára megfelelő mennyiségű tartalék alkatrészt a versenyre.

Al-Attiyah Kirs Nissennel, a Volkswagen Motorsport vezetőjével közösen próbált megoldást találni, és más csapattól autót bérelni. Felmerült az olasz importőr csapata, ahonnan Guy Wilks és Herczig Norbert is bérli az autót, de itt éppúgy nem volt szabad autó, mint a lengyel importőrnél. Más csapatok pedig nem tudtak olyan ajánlatot tenni, amit Al-Attiyah elfogadott volna. Ezért döntött úgy, hogy időlegesen visszatér a Fordhoz, amellyel Portugália mellett Finnországban, Japánban és Walesben is versenyez majd.

Al-Attiyah a Volkswagen gyári versenyzőjeként indul a Dakar Ralin, ami miatt Nissen szerette volna, ha versenyzője a rali futamokon is a VW-csoporthoz tartozó márkával áll rajthoz. A katari versenyző ezért a szezon első Közel-Kelet-bajnoki futama után szakított régi csapatával, amely egy Ford Fiesta Szuper–2000-est készített fel számára.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.