Az olasz bajnok, Paolo Andreucci nyerte a Sanremo Ralit, az IRC tizedik állomását, megszerezve ezzel a Peugeot idei harmadik, saját maga első IRC győzelmét.
Juho Hänninen hatalmas hajrával lett második, míg Freddy Loix az utolsó gyorsaságin verte meg Kris Meeke-et a harmadik helyért folyó versenyben.
Hänninen idei kilencedik dobogós helyezésével (egyedül Belgiumban nem volt az első háromban, ahol kiesett) karnyújtásnyira került az IRC bajnoki címtől. A hátralévő két futamon már egy második helyezéssel is bajnok lehet, míg egyetlen ellenfelének, Jan Kopeckynek mind a két versenyt meg kellene nyernie.
Paolo Andreucci már a Szardínia Ralin is versenyben volt pályafutása első IRC-futam győzelméért, és a Sanremo Ralinak is ezzel a céllal vágott neki. Kris Meeke-től a negyedik gyorsaságin vette át a vezetést. Onnantól fogva csak egy szakaszra engedte ki kezéből, amikor a péntek éjszakai 44 km-es Ronde gyorsaságin Giandomenico Basso egy merész húzással vágott slickkel állt rajthoz a vizes pályán és verte el a teljes mezőnyt.
Andreucci azonban szombaton reggel visszavette a vezetést és egészen a célig ki sem engedte a kezéből.
Sokáig úgy tűnt, hogy nem csak olasz győzelem születik Sanremóban, hanem teljes olasz dobogó is, hiszen a két gyári Fiat versenyző, Giandomenico Basso és Luca Rossetti végig ott loholtak a sarkában. Az utolsó három szakasz előtt Basso 0,9 másodpercre közelítette az élen állót. Ám a tizedik gyorsasági megpecsételte a Fiat versenyzők sorsát. Rossettit defekt, Bassót pedig differenciálmű hiba hátráltatta, így visszaestek az ötödik, hetedik helyre.
Ha nincs a két fiatos hibája, akkor sem biztos, hogy tartani tudták volna a lépést az IRC-t vezető Juho Hänninennel. A finn szárnyalt szombaton és több mint negyven másodpercet faragva hátrányából jött fel az ötödik helyről a másodikra.
A másik gyári Skodával Freddy Loix is jelentőset lépett előre a szombati napon, ő három szakasszal a vége előtt még hatodik volt, végül mégis dobogóra állhatott, amikor az utolsó gyorsaságin megelőzte Kris Meeke-et. Így bár a Skoda kivételesen nem nyert, két gyári autója is dobogón végzett.
Meeke a verseny elején még a győzelemért volt harcban, az első három gyorsaságin vezetett, de a hatodik (44 km-es) Rondén megforgott és 50 másodpercet veszített. Az utolsó gyorsaságin pedig nem tudta tartani harmadik helyét Loixszal szemben, és végül a negyediken végzett.
Egész hétvégén nem nagyon találta a ritmust Jan Kopecky, aki tavaly baleset miatt esett ki a versenyen, és végül a két fiatos között hatodik lett, aminél sokkal jobb teljesítményre lesz szüksége a két hátralévő versenyen, ha a bajnoki pontversenyben meg akarja verni csapattársát, Hänninent.
Az igen népes és erős mezőnyben Thierry Neuville szerezte meg a nyolcadik helyet.
A Barum Ralin a győzelemért is versenyben lévő Bryan Bouffier az ötödik helyen kapott defektet és veszített vele három percet, amivel csak 12. lett.
Nagyon szolid formát mutatott a két év kihagyás után visszatért Gilles Panizzi, aki korábban háromszor nyerte a Sanremo Ralit, még amikor az vb-futam volt. A Proton Satria Neóval csak a húszadik helyen futott be. Többek között a kétkerékhajtásúak versenyét megnyerő Sandro Sottile is megelőzte őt egy R3-as Honda Civic-kel.
Három magyar résztvevője is volt a versenynek, akik közül a Pálinkás–Bagaméri páros Renault Clióval az A7 16. helyén futott be. A Puskádi–Godor és a Vizin–Zsiros kettősök a verseny feladására kényszerültek.