Az eddigi legerősebb autó

Komoly fejlesztéssel és az eddigi legerősebb motorral érkezik a Clone Rally Team az Országos Ralibajnokság ötödik fordulójára, az Ózd–Salgó Ralira.

Dudás Gergely és Szabó Krisztián a szezon egyetlen murvás futamán, a Veszprém Ralin egy N-es Mitsubishivel állt rajthoz, most azonban visszatérnek az aszfaltos versenyeken használt R4-es karosszériához, amely új, erősebb motort kapott.

A fejlesztésre szüksége is van a csapatnak, hiszen rendkívül szoros az ORC bajnokság, amelyet Dudás továbbra is vezet 79 pontjával, ám következő három helyezett is csak hét ponton belül van.

„Szerettük volna az autót megkímélni, ezért döntöttünk úgy, hogy a Veszprém Ralit kihagyjuk vele, viszont a következő aszfaltos versenyre, az Ózd–Salgó Ralira új, erősebb motort kapott – mondta Dudás. – A héten tudtuk tesztelni az új motort, amiről nagyon pozitívak a benyomásaim.

Szoros az ORC mezőnye és mindenki folyamatosan fejleszt, de úgy érzem, hogy most az autón nem fog múlni az eredmény.

Az pályák ugyanúgy ismeretlenek lesznek a számomra, mint ahogyan a szezon nagy részében voltak. Kazáron és Cereden mentem az ellenkező irányban, a többi pályán még nem jártam.

Hogy ez mennyi hátrányt jelent, nem tudom megmondani. A pályafeldolgozást úgy végezzük, hogy három–négy tréningből jó itinert tudjunk írni és abból gyorsan tudjunk menni, úgyhogy a pályaismeret nálunk nem annyira fontos.

Több győzelmi esélyes van ORC-ben, akik nagyon gyorsak, úgyhogy taktikázásra biztosan nem lesz lehetőség, nyomni kell a gázt az elsőtől az utolsó méterig, mert akár egyetlen kanyarban ott hagyhatsz egy győzelmet.

Miután vezetjük a bajnokságot a lehető legtöbb pontot szeretnénk gyűjteni, azt pedig az első helyért adják, így nem is lehet kérdés, mi a célunk.“

Amíg az ORC-ben a győzelemre hajt a Clone Rally Team, a Production Car Kupában az első ötbe szeretne kerülni Dián Attila és Papp György Mitsubishi Lancer Evo IX-cel.

„A kilométereket és az élményeket szeretném gyűjteni – nevet Dián Attila. – Mind a két szempontból fontos lenne, hogy célba érjünk, főleg egy ilyen nehéz versenyen.

Két évtizede vezetek utcán, három éve ülök versenyautóba és még mindig nehéz levetkőznöm az utcai gondolkodást, a sávban maradást, az ívek megválasztását. Az itinert is ennek megfelelően írjuk, Papp Gyuri hatalmas segítségemre van ebben.

A héten teszteltünk, nagyon jó volt újra versenyautóba ülni, úgy érzem kezd kézre állni az autó, szeretném ezt a versenyen is bizonyítani.

Köszönjük a csapatunknak és a támogatóinknak, hogy két ilyen nagyszerű autóval állhatunk rajthoz egy ilyen nagyszerű versenyen, mint az Ózd–Salgó Rali. Mindent elkövetünk, hogy ezt jó szerepléssel háláljuk meg.“

Az ORC állása négy futam után:

  • 1. Dudás–Tóth 79 pont
  • 2. Hevesi–Józsa 75 pont
  • 3. Maricsek–Bán 74 pont
  • 4. Rongits–Hannus 72 pont
  • 5. Matics–Németh 62 pont
  • 6. Gyarmati–Kocsis 60 pont

A Production Car Kupa állása négy futam után:

  • 1. Bacsa–Hanyik 37 pont
  • 2. Tóth–Szabó 35 pont
  • 3. Kurtos–Fridrik 33 pont
  • 4. Perge–Kovács 29 pont
  • 5. Barna–Barna 25 pont
  • 6. Dián–Papp 10 pont

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax