Az eddigi legerősebb autó

Komoly fejlesztéssel és az eddigi legerősebb motorral érkezik a Clone Rally Team az Országos Ralibajnokság ötödik fordulójára, az Ózd–Salgó Ralira.

Dudás Gergely és Szabó Krisztián a szezon egyetlen murvás futamán, a Veszprém Ralin egy N-es Mitsubishivel állt rajthoz, most azonban visszatérnek az aszfaltos versenyeken használt R4-es karosszériához, amely új, erősebb motort kapott.

A fejlesztésre szüksége is van a csapatnak, hiszen rendkívül szoros az ORC bajnokság, amelyet Dudás továbbra is vezet 79 pontjával, ám következő három helyezett is csak hét ponton belül van.

„Szerettük volna az autót megkímélni, ezért döntöttünk úgy, hogy a Veszprém Ralit kihagyjuk vele, viszont a következő aszfaltos versenyre, az Ózd–Salgó Ralira új, erősebb motort kapott – mondta Dudás. – A héten tudtuk tesztelni az új motort, amiről nagyon pozitívak a benyomásaim.

Szoros az ORC mezőnye és mindenki folyamatosan fejleszt, de úgy érzem, hogy most az autón nem fog múlni az eredmény.

Az pályák ugyanúgy ismeretlenek lesznek a számomra, mint ahogyan a szezon nagy részében voltak. Kazáron és Cereden mentem az ellenkező irányban, a többi pályán még nem jártam.

Hogy ez mennyi hátrányt jelent, nem tudom megmondani. A pályafeldolgozást úgy végezzük, hogy három–négy tréningből jó itinert tudjunk írni és abból gyorsan tudjunk menni, úgyhogy a pályaismeret nálunk nem annyira fontos.

Több győzelmi esélyes van ORC-ben, akik nagyon gyorsak, úgyhogy taktikázásra biztosan nem lesz lehetőség, nyomni kell a gázt az elsőtől az utolsó méterig, mert akár egyetlen kanyarban ott hagyhatsz egy győzelmet.

Miután vezetjük a bajnokságot a lehető legtöbb pontot szeretnénk gyűjteni, azt pedig az első helyért adják, így nem is lehet kérdés, mi a célunk.“

Amíg az ORC-ben a győzelemre hajt a Clone Rally Team, a Production Car Kupában az első ötbe szeretne kerülni Dián Attila és Papp György Mitsubishi Lancer Evo IX-cel.

„A kilométereket és az élményeket szeretném gyűjteni – nevet Dián Attila. – Mind a két szempontból fontos lenne, hogy célba érjünk, főleg egy ilyen nehéz versenyen.

Két évtizede vezetek utcán, három éve ülök versenyautóba és még mindig nehéz levetkőznöm az utcai gondolkodást, a sávban maradást, az ívek megválasztását. Az itinert is ennek megfelelően írjuk, Papp Gyuri hatalmas segítségemre van ebben.

A héten teszteltünk, nagyon jó volt újra versenyautóba ülni, úgy érzem kezd kézre állni az autó, szeretném ezt a versenyen is bizonyítani.

Köszönjük a csapatunknak és a támogatóinknak, hogy két ilyen nagyszerű autóval állhatunk rajthoz egy ilyen nagyszerű versenyen, mint az Ózd–Salgó Rali. Mindent elkövetünk, hogy ezt jó szerepléssel háláljuk meg.“

Az ORC állása négy futam után:

  • 1. Dudás–Tóth 79 pont
  • 2. Hevesi–Józsa 75 pont
  • 3. Maricsek–Bán 74 pont
  • 4. Rongits–Hannus 72 pont
  • 5. Matics–Németh 62 pont
  • 6. Gyarmati–Kocsis 60 pont

A Production Car Kupa állása négy futam után:

  • 1. Bacsa–Hanyik 37 pont
  • 2. Tóth–Szabó 35 pont
  • 3. Kurtos–Fridrik 33 pont
  • 4. Perge–Kovács 29 pont
  • 5. Barna–Barna 25 pont
  • 6. Dián–Papp 10 pont

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“