Az eddigi legerősebb autó

Komoly fejlesztéssel és az eddigi legerősebb motorral érkezik a Clone Rally Team az Országos Ralibajnokság ötödik fordulójára, az Ózd–Salgó Ralira.

Dudás Gergely és Szabó Krisztián a szezon egyetlen murvás futamán, a Veszprém Ralin egy N-es Mitsubishivel állt rajthoz, most azonban visszatérnek az aszfaltos versenyeken használt R4-es karosszériához, amely új, erősebb motort kapott.

A fejlesztésre szüksége is van a csapatnak, hiszen rendkívül szoros az ORC bajnokság, amelyet Dudás továbbra is vezet 79 pontjával, ám következő három helyezett is csak hét ponton belül van.

„Szerettük volna az autót megkímélni, ezért döntöttünk úgy, hogy a Veszprém Ralit kihagyjuk vele, viszont a következő aszfaltos versenyre, az Ózd–Salgó Ralira új, erősebb motort kapott – mondta Dudás. – A héten tudtuk tesztelni az új motort, amiről nagyon pozitívak a benyomásaim.

Szoros az ORC mezőnye és mindenki folyamatosan fejleszt, de úgy érzem, hogy most az autón nem fog múlni az eredmény.

Az pályák ugyanúgy ismeretlenek lesznek a számomra, mint ahogyan a szezon nagy részében voltak. Kazáron és Cereden mentem az ellenkező irányban, a többi pályán még nem jártam.

Hogy ez mennyi hátrányt jelent, nem tudom megmondani. A pályafeldolgozást úgy végezzük, hogy három–négy tréningből jó itinert tudjunk írni és abból gyorsan tudjunk menni, úgyhogy a pályaismeret nálunk nem annyira fontos.

Több győzelmi esélyes van ORC-ben, akik nagyon gyorsak, úgyhogy taktikázásra biztosan nem lesz lehetőség, nyomni kell a gázt az elsőtől az utolsó méterig, mert akár egyetlen kanyarban ott hagyhatsz egy győzelmet.

Miután vezetjük a bajnokságot a lehető legtöbb pontot szeretnénk gyűjteni, azt pedig az első helyért adják, így nem is lehet kérdés, mi a célunk.“

Amíg az ORC-ben a győzelemre hajt a Clone Rally Team, a Production Car Kupában az első ötbe szeretne kerülni Dián Attila és Papp György Mitsubishi Lancer Evo IX-cel.

„A kilométereket és az élményeket szeretném gyűjteni – nevet Dián Attila. – Mind a két szempontból fontos lenne, hogy célba érjünk, főleg egy ilyen nehéz versenyen.

Két évtizede vezetek utcán, három éve ülök versenyautóba és még mindig nehéz levetkőznöm az utcai gondolkodást, a sávban maradást, az ívek megválasztását. Az itinert is ennek megfelelően írjuk, Papp Gyuri hatalmas segítségemre van ebben.

A héten teszteltünk, nagyon jó volt újra versenyautóba ülni, úgy érzem kezd kézre állni az autó, szeretném ezt a versenyen is bizonyítani.

Köszönjük a csapatunknak és a támogatóinknak, hogy két ilyen nagyszerű autóval állhatunk rajthoz egy ilyen nagyszerű versenyen, mint az Ózd–Salgó Rali. Mindent elkövetünk, hogy ezt jó szerepléssel háláljuk meg.“

Az ORC állása négy futam után:

  • 1. Dudás–Tóth 79 pont
  • 2. Hevesi–Józsa 75 pont
  • 3. Maricsek–Bán 74 pont
  • 4. Rongits–Hannus 72 pont
  • 5. Matics–Németh 62 pont
  • 6. Gyarmati–Kocsis 60 pont

A Production Car Kupa állása négy futam után:

  • 1. Bacsa–Hanyik 37 pont
  • 2. Tóth–Szabó 35 pont
  • 3. Kurtos–Fridrik 33 pont
  • 4. Perge–Kovács 29 pont
  • 5. Barna–Barna 25 pont
  • 6. Dián–Papp 10 pont

A Clone Rally Team együttműködő partnerei:

Aqua-line Bau Kft., Blessed Road Kft., Clone GSM Komárom, DESEF Silver Security, Dream Light Theatre Bt., Eszo Kft., Fehér Rendszerház Informatikai Kft., FHO, FUEL, JutaVit, Kacsándi Elektro Kft. 1977, Kraftwerkbau, OLP TECH Kft., Prometric Test Center, Rodeo Speed Car Kft., S7 Gázfutár, Stage Light Theatre Szociális Szövetkezet, Supersprint

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax