Az MHH Kart Team: Beindult az öreg medve

Országos Gokart Bajnokság 2. forduló, Kecskemét, 2020. június 14.

Nyolc hónap kihagyás után kirobbanó formában tért vissza Fodor Géza a gokartpályákra, aki az országos bajnokság második fordulóján, Kecskeméten megnyerte a DD2 Masterst, de DD2-ben is dobogóra állhatott.

Krózser Menyhért egy ütközés után a döntőben és a szuperdöntőben is egyaránt negyedik lett a Junior kategóriában, míg a gokarthoz szintén visszatérő Losonczy Leventét műszaki hiba hátráltatta, így a Senior kategóriában egyik döntőt sem tudta befejezni.

Két héttel az Országos Gokart Bajnokság elindulása után ismét Kecskeméten rendezték a második fordulót, amelyen az MHH Kart Team mind a három versenyzője rajthoz állt. Közülük Fodor Géza okozta a legnagyobb meglepetést, aki DD2 Mastersben az elődöntőt és a szuperdöntőt is megnyerte, míg a döntőben második lett. A teljes DD2 mezőnyben – a fiatalokkal együtt – az elődöntőben 2., a döntőben 7., a szuperdöntőben pedig 3. helyet szerzett.

„Géza nyolc hónapja nem ült gokartban, nem sokat várt magától az első hétvégén, viszont ahogy álltunk a pálya szélén és néztük őt, mindenkinek leesett az álla, az öreg medve, hogy beindult“ – mesélte nevetve Krózser Menyhért senior, csapatvezető.

„Engem lepett meg a legjobban a dolog – vette át a szót Fodor Géza. – Tavaly Sarnóban ültem utoljára gokartban, az idei évre ráadásul megváltoztak a gumik, úgyhogy minden új volt. Az új esőgumit például a döntő felvezető körében tapasztaltam ki először.

Az időmérő második helye nagyon meglepett, az elődöntőben ezt tudtam tartani. A döntőben megforogtam, kétszer a füvön voltam, túl sokat akartam a gokarttól, ott hetedik lettem.

A szuperdöntőben esőben a felvezetőkörben forogtam meg, így csak a kilencedik helyről tudtam rajtolni, de jó ritmusban jöttem előre, ledolgoztam a hátrányomat az élmezőnnyel szemben, ha jó ütemben váltok ívet, akár még a győzelem is meglehetett volna, de a harmadik helyezéssel is nagyon elégedett vagyok. Nagyon jó érzés a fiatalok között ilyen jól szerepelni.“

Krózser Menya két hete kirobbanó formában kezdte első teljes Junior szezonját, amit mostanra is át tudott menteni. Az időmérőn 10. lett, az elődöntőben a rajt után ütközött és kiesett, de a döntőben és a szuperdöntőben is negyedik lett.

„Menyának sajnos megint nem jött ki az időmérője – mondta Krózser Menyhért senior csapatvezető. – Egyedül ment be, de a gyors körre utolérte a mezőnyt, így csak tizedik lett. Az elődöntő rajtja után ütközött és kiesett, de a döntőben és a szuperdöntőben is jól ment. A tempónk nem volt az igazi, valószínűleg az ütközésnél kapott a váz, amit nem sikerült teljesen kijavítani. A versenyszituációkban viszont most is jó volt. Az időmérő helyezkedését kell még megtanulni és egy kis szerencse is ráférne. Ettől függetlenül elégedettek vagyunk Menyával, hiszen egy nagyon erős mezőnyben most már a második hétvégén állta meg a helyét.“

Csütörtökön még Renault Cliót tesztelt a Hungaroringen Losonczy Levente, pénteken pedig már Kecskeméten gokartban ült. A gyors váltást azonban egy műszaki hiba nehezítette.

„Nagy volt a kontraszt – mosolygott Levi. – A Clióval egy kanyar nyolc másodperc, a gokarttal ezalatt három kanyarkombináción is átmegyünk.

A hétvégén pechesek voltunk a motorral, amit a Rotaxban mindig sorsolnak. Az időmérőn és a három döntőben is kihagyott. Mindent kicseréltünk a gokarton, amit lehetett, hátha javul, de nem lett változás.

Az időmérőn hátul végeztem, mind a három döntőben rajthoz álltam, de egyiket sem tudtam befejezni. A hétvége pozitívuma, hogy gokartban ülhettem és nagyon remélem, hogy a következő CEE futamon szerencsésebbek leszünk a technikával.“

Az MHH Kart Team következő versenye a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) első bajnoki fordulója lesz Kecskeméten, június 19–21-e között.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Junior Max
Résztvevők: 23
Szuperdöntő: 4.
Döntő: 4.
Elődöntő: kiesett
Időmérő: 10.

Losonczy Levente, Senior Max
Résztvevők: 33
Szuperdöntő: kiesett
Döntő: kiesett
Elődöntő: kiesett
Időmérő: 26.

Fodor Géza DD2 Masters
Résztvevők: 6. ( 14 DD2 )
Szuperdöntő: 1. ( 3. DD2 )
Döntő: 2. ( 7. DD2 )
Elődöntő: 1. ( 2. DD2 )
Időmérő: 1. ( 2. DD2 )

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“