Az MHH Kart Team: Beindult az öreg medve

Országos Gokart Bajnokság 2. forduló, Kecskemét, 2020. június 14.

Nyolc hónap kihagyás után kirobbanó formában tért vissza Fodor Géza a gokartpályákra, aki az országos bajnokság második fordulóján, Kecskeméten megnyerte a DD2 Masterst, de DD2-ben is dobogóra állhatott.

Krózser Menyhért egy ütközés után a döntőben és a szuperdöntőben is egyaránt negyedik lett a Junior kategóriában, míg a gokarthoz szintén visszatérő Losonczy Leventét műszaki hiba hátráltatta, így a Senior kategóriában egyik döntőt sem tudta befejezni.

Két héttel az Országos Gokart Bajnokság elindulása után ismét Kecskeméten rendezték a második fordulót, amelyen az MHH Kart Team mind a három versenyzője rajthoz állt. Közülük Fodor Géza okozta a legnagyobb meglepetést, aki DD2 Mastersben az elődöntőt és a szuperdöntőt is megnyerte, míg a döntőben második lett. A teljes DD2 mezőnyben – a fiatalokkal együtt – az elődöntőben 2., a döntőben 7., a szuperdöntőben pedig 3. helyet szerzett.

„Géza nyolc hónapja nem ült gokartban, nem sokat várt magától az első hétvégén, viszont ahogy álltunk a pálya szélén és néztük őt, mindenkinek leesett az álla, az öreg medve, hogy beindult“ – mesélte nevetve Krózser Menyhért senior, csapatvezető.

„Engem lepett meg a legjobban a dolog – vette át a szót Fodor Géza. – Tavaly Sarnóban ültem utoljára gokartban, az idei évre ráadásul megváltoztak a gumik, úgyhogy minden új volt. Az új esőgumit például a döntő felvezető körében tapasztaltam ki először.

Az időmérő második helye nagyon meglepett, az elődöntőben ezt tudtam tartani. A döntőben megforogtam, kétszer a füvön voltam, túl sokat akartam a gokarttól, ott hetedik lettem.

A szuperdöntőben esőben a felvezetőkörben forogtam meg, így csak a kilencedik helyről tudtam rajtolni, de jó ritmusban jöttem előre, ledolgoztam a hátrányomat az élmezőnnyel szemben, ha jó ütemben váltok ívet, akár még a győzelem is meglehetett volna, de a harmadik helyezéssel is nagyon elégedett vagyok. Nagyon jó érzés a fiatalok között ilyen jól szerepelni.“

Krózser Menya két hete kirobbanó formában kezdte első teljes Junior szezonját, amit mostanra is át tudott menteni. Az időmérőn 10. lett, az elődöntőben a rajt után ütközött és kiesett, de a döntőben és a szuperdöntőben is negyedik lett.

„Menyának sajnos megint nem jött ki az időmérője – mondta Krózser Menyhért senior csapatvezető. – Egyedül ment be, de a gyors körre utolérte a mezőnyt, így csak tizedik lett. Az elődöntő rajtja után ütközött és kiesett, de a döntőben és a szuperdöntőben is jól ment. A tempónk nem volt az igazi, valószínűleg az ütközésnél kapott a váz, amit nem sikerült teljesen kijavítani. A versenyszituációkban viszont most is jó volt. Az időmérő helyezkedését kell még megtanulni és egy kis szerencse is ráférne. Ettől függetlenül elégedettek vagyunk Menyával, hiszen egy nagyon erős mezőnyben most már a második hétvégén állta meg a helyét.“

Csütörtökön még Renault Cliót tesztelt a Hungaroringen Losonczy Levente, pénteken pedig már Kecskeméten gokartban ült. A gyors váltást azonban egy műszaki hiba nehezítette.

„Nagy volt a kontraszt – mosolygott Levi. – A Clióval egy kanyar nyolc másodperc, a gokarttal ezalatt három kanyarkombináción is átmegyünk.

A hétvégén pechesek voltunk a motorral, amit a Rotaxban mindig sorsolnak. Az időmérőn és a három döntőben is kihagyott. Mindent kicseréltünk a gokarton, amit lehetett, hátha javul, de nem lett változás.

Az időmérőn hátul végeztem, mind a három döntőben rajthoz álltam, de egyiket sem tudtam befejezni. A hétvége pozitívuma, hogy gokartban ülhettem és nagyon remélem, hogy a következő CEE futamon szerencsésebbek leszünk a technikával.“

Az MHH Kart Team következő versenye a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) első bajnoki fordulója lesz Kecskeméten, június 19–21-e között.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Junior Max
Résztvevők: 23
Szuperdöntő: 4.
Döntő: 4.
Elődöntő: kiesett
Időmérő: 10.

Losonczy Levente, Senior Max
Résztvevők: 33
Szuperdöntő: kiesett
Döntő: kiesett
Elődöntő: kiesett
Időmérő: 26.

Fodor Géza DD2 Masters
Résztvevők: 6. ( 14 DD2 )
Szuperdöntő: 1. ( 3. DD2 )
Döntő: 2. ( 7. DD2 )
Elődöntő: 1. ( 2. DD2 )
Időmérő: 1. ( 2. DD2 )

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax