Az MHH Kart Team újra rajtra készen

A hétvégén kezdődik a Gokart Országos Bajnokság, amelyre az MHH Kart Team versenyzője, Krózser Menyhért másodszor is felkészült, míg a csapat másik tagja, Losonczy Levente két sikeres Renault Clio teszten vett részt.

Menya tavaly Micro után a Mini kategóriában is megnyerte a magyar bajnokságot és már a szezon végén kipróbálta magát a Junior kategóriában. Az idei év első hónapjait teszttel töltötte és a csapat tervei szerint március közepén állt volna rajthoz az első versenyén, amely elmaradt, azonban most már semmi sem állíthatja meg hogy megkezdje első Junior szezonját.

„Március közepére időzítettük Menya formáját, de a szezonkezdet elmaradt – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – A másfél hónapos kényszerszünet után május elején folytattuk a felkészülést, ekkor egy kisebb sérülés is hátráltatta Menyát, aki ráadásul sokat nőtt az utóbbi hónapokban.

A múlt héten azonban sikeres teszten vettünk részt, szerintem jó formában van Menya, a technika és a csapat is jól összeállt, úgyhogy bizakodók vagyunk a szezon első futama előtt.

Lassan a nemzetközi bajnokságokat is kezdik kiírni, az biztos, hogy az első három versenyünk Kecskeméten lesz, előbb két magyar bajnoki, aztán az első CEE-futam.“

Losonczy Levente az idén vegyes programot tervez, amelyben a gokart mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a karosszériás versenyzés, a Renault Clio Kupában. Levi május elején, hét hónap szünet után tesztelhette a Cliót.

„Nagyon eredményes tesztjeink voltak – mesélte Levi. – Először csak az volt a célunk, hogy a hosszú kihagyás után visszarázódjak és gyűljön a kilométer. Úgy tűnik azonban, hogy a tavaly szerzett tapasztalatok a télen leülepedtek és sokkal természetesebben, könnyebben ment minden.

Tavaly októberben próbáltunk ki új beállításokat, amiket akkor nem tudunk sokáig tesztelni, most ezekkel a beállításokkal kezdtünk és sokkal jobb lett az autó. A csapat szerint ez volt az eddigi legeredményesebb tesztem.

A Clio Kupa mellett gokartban is szeretnék indulni, de a magyar bajnokság szezonnyitóját kihagyom. A gokartom Ausztriában van, úgyhogy azzal meg kell várni a határzár felnyitását. Mindenképpen szeretnék gokarttal is versenyezni, de a Clio élvez prioritást.“

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax