Az MHH Kart Team újra rajtra készen

A hétvégén kezdődik a Gokart Országos Bajnokság, amelyre az MHH Kart Team versenyzője, Krózser Menyhért másodszor is felkészült, míg a csapat másik tagja, Losonczy Levente két sikeres Renault Clio teszten vett részt.

Menya tavaly Micro után a Mini kategóriában is megnyerte a magyar bajnokságot és már a szezon végén kipróbálta magát a Junior kategóriában. Az idei év első hónapjait teszttel töltötte és a csapat tervei szerint március közepén állt volna rajthoz az első versenyén, amely elmaradt, azonban most már semmi sem állíthatja meg hogy megkezdje első Junior szezonját.

„Március közepére időzítettük Menya formáját, de a szezonkezdet elmaradt – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – A másfél hónapos kényszerszünet után május elején folytattuk a felkészülést, ekkor egy kisebb sérülés is hátráltatta Menyát, aki ráadásul sokat nőtt az utóbbi hónapokban.

A múlt héten azonban sikeres teszten vettünk részt, szerintem jó formában van Menya, a technika és a csapat is jól összeállt, úgyhogy bizakodók vagyunk a szezon első futama előtt.

Lassan a nemzetközi bajnokságokat is kezdik kiírni, az biztos, hogy az első három versenyünk Kecskeméten lesz, előbb két magyar bajnoki, aztán az első CEE-futam.“

Losonczy Levente az idén vegyes programot tervez, amelyben a gokart mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a karosszériás versenyzés, a Renault Clio Kupában. Levi május elején, hét hónap szünet után tesztelhette a Cliót.

„Nagyon eredményes tesztjeink voltak – mesélte Levi. – Először csak az volt a célunk, hogy a hosszú kihagyás után visszarázódjak és gyűljön a kilométer. Úgy tűnik azonban, hogy a tavaly szerzett tapasztalatok a télen leülepedtek és sokkal természetesebben, könnyebben ment minden.

Tavaly októberben próbáltunk ki új beállításokat, amiket akkor nem tudunk sokáig tesztelni, most ezekkel a beállításokkal kezdtünk és sokkal jobb lett az autó. A csapat szerint ez volt az eddigi legeredményesebb tesztem.

A Clio Kupa mellett gokartban is szeretnék indulni, de a magyar bajnokság szezonnyitóját kihagyom. A gokartom Ausztriában van, úgyhogy azzal meg kell várni a határzár felnyitását. Mindenképpen szeretnék gokarttal is versenyezni, de a Clio élvez prioritást.“

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.