Az ötödik helyről esett ki Csomós Mixi és Nagy Attila a Lengyel Rallyn

Minden várakozást felülmúlt Csomós Mixi és Nagy Attila szereplése a Rally Európa-bajnokság negyedik futamán, a Lengyel Rallyn.

A kedvezőtlen rajtpozíciójuk ellenére, az első napot a hatodik helyen zárták. Másnap pedig szárnyaltak, két negyedik és egy második idővel csökkentették hátrányukat, és az ötödik helyre léptek előre. A Hankook gumik remekül működtek, és már éppen a negyedik helyezést ostromolták, amikor a nyomban lévő bukkanó kidobta a Skoda Fabia R5-öt, a bal hátuljával eltaláltak egy fát, ami kiszakította a futóművet. A kiesés ellenére Csomós Mixi és Nagy Attila is pályafutása legjobb versenyeként értékelte a Lengyel Rallyt. 

Az idei két Európa-bajnoki futamuknál jobb eredményt ígért Csomós Mixi a Lengyel Rallyra, és tartotta is a szavát. Nem volt könnyű helyzetben, hiszen a lengyel murvás pályák nagyon laza talajúak, ami miatt könnyen nyomvályússá válnak a pályák. Miután a Hankook nem nevezett az idei Európa-bajnokságra, Mixiék csak az Eb-mezőny után, az 55. helyen rajtolhattak, addigra pedig már elég rossz állapotban voltak a pályák. 

Fotó: Csomós Mixi

De nem csak a mély nyommal kellett megküzdenie a magyar párosnak. Mivel most indultak először a Lengyel Rallyn, a tempós pályák is újdonságot jelentettek számukra. 

A péntek esti Mikolajki szuperspeciálon a 10. helyen kezdték a versenyt. Az első komoly szakaszt szombaton reggel teljesítették, ahol a 12. időt futották.

Ez után be kellett látniuk, hogy a tempós pályákat jobban el kell vállalniuk. Ezt is tették, és a harmadik gyorsaságin már negyedik időt autóztak. Szombaton összesen hétszer szerepeltek az első hétben és összesítettben 40,2 másodperc hátránnyal a hatodik helyre jöttek fel. 

Fotó: Csomós Mixi

Vasárnap kihasználták a sokkal kedvezőbb rajtpozíciójukat. Két negyedik idő mellett egy szenzációs második helyezést is szereztek, mindössze 0,3 másodperccel maradtak le a gyorsasági szakasz győzelemről. A hátrányukat 36,0 másodpercre faragták és feljöttek az ötödik helyre. Ekkor a negyedik helyezett Efrén Llarena 2,2, a harmadik Ken Torn pedig 8,6 másodpercre volt csak tőlük. 

Mixiék az utolsó három gyorsaságin már éppen a dobogóért voltak harcban, amikor egy jobb 22-ben a mély nyomban lévő bukkanó kidobta őket, a Skoda Fabia R5 bal hátuljával eltaláltak egy fát, ami kiszakította a futóművet. 

„Sajnálom, hogy így ért véget a versenyünk, de mégis azt mondhatom, hogy boldog vagyok – lelkendezett Csomós Mixi. – Nem számítottunk rá, hogy ennyire az élmezőnyben tudunk autózni. Szombaton sokat küzdöttünk a mély nyomokkal, vasárnap sokkal könnyebb dolgunk volt. A Hankook gumik nagyon jól működtek, többször autóztunk negyedik időt, egyszer másodikat is, ez sokkal több volt, mint amit a legmerészebb álmomban gondoltam volna. 

Az esésnél szerintem egyszerűen nem volt szerencsénk. Egyáltalán nem vállaltuk túl magunkat. Az előző körben ennél sokkal gyorsabban mentünk, a másodikra nagyon mély lett a nyom. Nem is ez volt a baj, hanem volt benne egy bukkanó, ami kidobta az autót a nyomból, lecsúsztunk az út mellé, a bal hátuljával eltaláltunk egy fát, ami visszaforgatott. Sokáig mentünk egy keréken, aztán visszabillent az autó. Mentünk volna tovább, de akkor éreztem, hogy valami nem stimmel. Amikor kiszálltunk, akkor láttuk, hogy a futómű az erdőben van. 

Legalább száz ilyen helyzetünk volt a verseny alatt. Többször előfordult, hogy ötödikben, 180-nal beakasztottam a nyomba, még gondoltam is, ha most kidob, akkor soha sem állunk meg. 

Nagyon sok tapasztalatot szereztünk a versenyen, amit, ha jövőre visszajövünk, hasznosítani tudunk. Ezt a kanyart most már ismerjük, persze itt még óvatosabbak leszünk, de a többi helyen egyszerűen el kell vállalni. 

Otthon lesz munka az autóval, de a Liepaja Rallyra készen leszünk.“

Fotó: Csomós Mixi

A gyors pályák nem csak a sofőrt, de a navigátort is különleges próbatétel elé állították. 

„Még soha sem éltem meg olyat, hogy bemondom a jobb 3-at és Mixi fék nélkül áttolja a kanyart – mondta Nagy Attila. – Ha mondjuk egy 80 jobb 3, 50 bal 2 kombinációt veszünk, akkor már a 80 közepén bemondom hogy jobb 3 és 50, majd amikor érzem, hogy Mixi fékez, akkor folytatom vége bal 2.

Most nem volt fék, úgyhogy többször is előfordult, hogy egy picit késve, már az 50 egyenesen mondtam be bal 2-t. Baj nem lett belőle, de ez például egy újdonság volt számomra, amire jobban kell figyelnem. 

Nagyon sokat tanultunk ezen a versenyen is. Például amikor lejöttünk a második gyorsaságiról, akkor szembesültünk vele, hogy sokkal jobban el kell vállalni ezeket a pályákat. 

A kiesés ellenére nagyon élveztük a versenyt. A csapatban, rajtunk kívül, mindenki profi. A Hankook gumik nagyon jól működtek, amit a mérnök tanácsolt, minden tökéletes volt. Az autó nagyon jól volt beállítva, a szerelő srácok is mindent beleadtak. Hatalmas élmény ilyen profi háttérrel egy ilyen nehéz versennyel megbirkózni. 

Köszönjük a sok szurkolást, és még egy darabig nem szeretnénk felébredni ebből az álomból, amit a Lengyel Rallyn átéltünk.“

Csomós Mixi és Nagy Attila következő versenye a Liepaja Rally lesz, július 2–3-a között. 

Fotó: Csomós Mixi
A Csomós–Nagy páros eredményei a Lengyel Rallyn

(első oszlop: gyorsasági helyezés, második oszlop: abszolút helyezés a versenyen)

10. // 10. GY1 Mikołajki Arena 1, 2,50 km
12. // 10. GY2 Krzywe 1, 15,20 km
4. // 8. GY3 Wojnasy 1, 12,87 km
6. // 8. GY4 Wieliczki 1, 24,36 km
4. // 7. GY5 Krzywe 2, 15,20 km
4. // 7. GY6 Wojnasy 2, 12,87 km
7. // 6. GY7 Wieliczki 2, 24,36 km
14. // 6. GY8 Mikołajki Arena 2, 2,50 km
4. // 6. GY9 Mikołajki MAX 1, 9,34 km
2. // 5. GY10 Świętajno 1, 18,61 km
4. // 5. GY11Miłki 1, 11,17 km
baleset miatt kiestek GY12 Mikołajki MAX 2, 9,34 km
– GY13 Świętajno 2 18,61 km
– GY14 Miłki 2 (Power Stage) 11,17 km

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“