Minden várakozást felülmúlt Csomós Mixi és Nagy Attila szereplése a Rally Európa-bajnokság negyedik futamán, a Lengyel Rallyn.
A kedvezőtlen rajtpozíciójuk ellenére, az első napot a hatodik helyen zárták. Másnap pedig szárnyaltak, két negyedik és egy második idővel csökkentették hátrányukat, és az ötödik helyre léptek előre. A Hankook gumik remekül működtek, és már éppen a negyedik helyezést ostromolták, amikor a nyomban lévő bukkanó kidobta a Skoda Fabia R5-öt, a bal hátuljával eltaláltak egy fát, ami kiszakította a futóművet. A kiesés ellenére Csomós Mixi és Nagy Attila is pályafutása legjobb versenyeként értékelte a Lengyel Rallyt.
Az idei két Európa-bajnoki futamuknál jobb eredményt ígért Csomós Mixi a Lengyel Rallyra, és tartotta is a szavát. Nem volt könnyű helyzetben, hiszen a lengyel murvás pályák nagyon laza talajúak, ami miatt könnyen nyomvályússá válnak a pályák. Miután a Hankook nem nevezett az idei Európa-bajnokságra, Mixiék csak az Eb-mezőny után, az 55. helyen rajtolhattak, addigra pedig már elég rossz állapotban voltak a pályák.
De nem csak a mély nyommal kellett megküzdenie a magyar párosnak. Mivel most indultak először a Lengyel Rallyn, a tempós pályák is újdonságot jelentettek számukra.
A péntek esti Mikolajki szuperspeciálon a 10. helyen kezdték a versenyt. Az első komoly szakaszt szombaton reggel teljesítették, ahol a 12. időt futották.
Ez után be kellett látniuk, hogy a tempós pályákat jobban el kell vállalniuk. Ezt is tették, és a harmadik gyorsaságin már negyedik időt autóztak. Szombaton összesen hétszer szerepeltek az első hétben és összesítettben 40,2 másodperc hátránnyal a hatodik helyre jöttek fel.
Vasárnap kihasználták a sokkal kedvezőbb rajtpozíciójukat. Két negyedik idő mellett egy szenzációs második helyezést is szereztek, mindössze 0,3 másodperccel maradtak le a gyorsasági szakasz győzelemről. A hátrányukat 36,0 másodpercre faragták és feljöttek az ötödik helyre. Ekkor a negyedik helyezett Efrén Llarena 2,2, a harmadik Ken Torn pedig 8,6 másodpercre volt csak tőlük.
Mixiék az utolsó három gyorsaságin már éppen a dobogóért voltak harcban, amikor egy jobb 22-ben a mély nyomban lévő bukkanó kidobta őket, a Skoda Fabia R5 bal hátuljával eltaláltak egy fát, ami kiszakította a futóművet.
„Sajnálom, hogy így ért véget a versenyünk, de mégis azt mondhatom, hogy boldog vagyok – lelkendezett Csomós Mixi. – Nem számítottunk rá, hogy ennyire az élmezőnyben tudunk autózni. Szombaton sokat küzdöttünk a mély nyomokkal, vasárnap sokkal könnyebb dolgunk volt. A Hankook gumik nagyon jól működtek, többször autóztunk negyedik időt, egyszer másodikat is, ez sokkal több volt, mint amit a legmerészebb álmomban gondoltam volna.
Az esésnél szerintem egyszerűen nem volt szerencsénk. Egyáltalán nem vállaltuk túl magunkat. Az előző körben ennél sokkal gyorsabban mentünk, a másodikra nagyon mély lett a nyom. Nem is ez volt a baj, hanem volt benne egy bukkanó, ami kidobta az autót a nyomból, lecsúsztunk az út mellé, a bal hátuljával eltaláltunk egy fát, ami visszaforgatott. Sokáig mentünk egy keréken, aztán visszabillent az autó. Mentünk volna tovább, de akkor éreztem, hogy valami nem stimmel. Amikor kiszálltunk, akkor láttuk, hogy a futómű az erdőben van.
Legalább száz ilyen helyzetünk volt a verseny alatt. Többször előfordult, hogy ötödikben, 180-nal beakasztottam a nyomba, még gondoltam is, ha most kidob, akkor soha sem állunk meg.
Nagyon sok tapasztalatot szereztünk a versenyen, amit, ha jövőre visszajövünk, hasznosítani tudunk. Ezt a kanyart most már ismerjük, persze itt még óvatosabbak leszünk, de a többi helyen egyszerűen el kell vállalni.
Otthon lesz munka az autóval, de a Liepaja Rallyra készen leszünk.“
A gyors pályák nem csak a sofőrt, de a navigátort is különleges próbatétel elé állították.
„Még soha sem éltem meg olyat, hogy bemondom a jobb 3-at és Mixi fék nélkül áttolja a kanyart – mondta Nagy Attila. – Ha mondjuk egy 80 jobb 3, 50 bal 2 kombinációt veszünk, akkor már a 80 közepén bemondom hogy jobb 3 és 50, majd amikor érzem, hogy Mixi fékez, akkor folytatom vége bal 2.
Most nem volt fék, úgyhogy többször is előfordult, hogy egy picit késve, már az 50 egyenesen mondtam be bal 2-t. Baj nem lett belőle, de ez például egy újdonság volt számomra, amire jobban kell figyelnem.
Nagyon sokat tanultunk ezen a versenyen is. Például amikor lejöttünk a második gyorsaságiról, akkor szembesültünk vele, hogy sokkal jobban el kell vállalni ezeket a pályákat.
A kiesés ellenére nagyon élveztük a versenyt. A csapatban, rajtunk kívül, mindenki profi. A Hankook gumik nagyon jól működtek, amit a mérnök tanácsolt, minden tökéletes volt. Az autó nagyon jól volt beállítva, a szerelő srácok is mindent beleadtak. Hatalmas élmény ilyen profi háttérrel egy ilyen nehéz versennyel megbirkózni.
Köszönjük a sok szurkolást, és még egy darabig nem szeretnénk felébredni ebből az álomból, amit a Lengyel Rallyn átéltünk.“
Csomós Mixi és Nagy Attila következő versenye a Liepaja Rally lesz, július 2–3-a között.
A Csomós–Nagy páros eredményei a Lengyel Rallyn
(első oszlop: gyorsasági helyezés, második oszlop: abszolút helyezés a versenyen)
10. // 10. GY1 Mikołajki Arena 1, 2,50 km
12. // 10. GY2 Krzywe 1, 15,20 km
4. // 8. GY3 Wojnasy 1, 12,87 km
6. // 8. GY4 Wieliczki 1, 24,36 km
4. // 7. GY5 Krzywe 2, 15,20 km
4. // 7. GY6 Wojnasy 2, 12,87 km
7. // 6. GY7 Wieliczki 2, 24,36 km
14. // 6. GY8 Mikołajki Arena 2, 2,50 km
4. // 6. GY9 Mikołajki MAX 1, 9,34 km
2. // 5. GY10 Świętajno 1, 18,61 km
4. // 5. GY11Miłki 1, 11,17 km
baleset miatt kiestek GY12 Mikołajki MAX 2, 9,34 km
– GY13 Świętajno 2 18,61 km
– GY14 Miłki 2 (Power Stage) 11,17 km