Az ötödik helyről esett ki Csomós Mixi és Nagy Attila a Lengyel Rallyn

Minden várakozást felülmúlt Csomós Mixi és Nagy Attila szereplése a Rally Európa-bajnokság negyedik futamán, a Lengyel Rallyn.

A kedvezőtlen rajtpozíciójuk ellenére, az első napot a hatodik helyen zárták. Másnap pedig szárnyaltak, két negyedik és egy második idővel csökkentették hátrányukat, és az ötödik helyre léptek előre. A Hankook gumik remekül működtek, és már éppen a negyedik helyezést ostromolták, amikor a nyomban lévő bukkanó kidobta a Skoda Fabia R5-öt, a bal hátuljával eltaláltak egy fát, ami kiszakította a futóművet. A kiesés ellenére Csomós Mixi és Nagy Attila is pályafutása legjobb versenyeként értékelte a Lengyel Rallyt. 

Az idei két Európa-bajnoki futamuknál jobb eredményt ígért Csomós Mixi a Lengyel Rallyra, és tartotta is a szavát. Nem volt könnyű helyzetben, hiszen a lengyel murvás pályák nagyon laza talajúak, ami miatt könnyen nyomvályússá válnak a pályák. Miután a Hankook nem nevezett az idei Európa-bajnokságra, Mixiék csak az Eb-mezőny után, az 55. helyen rajtolhattak, addigra pedig már elég rossz állapotban voltak a pályák. 

Fotó: Csomós Mixi

De nem csak a mély nyommal kellett megküzdenie a magyar párosnak. Mivel most indultak először a Lengyel Rallyn, a tempós pályák is újdonságot jelentettek számukra. 

A péntek esti Mikolajki szuperspeciálon a 10. helyen kezdték a versenyt. Az első komoly szakaszt szombaton reggel teljesítették, ahol a 12. időt futották.

Ez után be kellett látniuk, hogy a tempós pályákat jobban el kell vállalniuk. Ezt is tették, és a harmadik gyorsaságin már negyedik időt autóztak. Szombaton összesen hétszer szerepeltek az első hétben és összesítettben 40,2 másodperc hátránnyal a hatodik helyre jöttek fel. 

Fotó: Csomós Mixi

Vasárnap kihasználták a sokkal kedvezőbb rajtpozíciójukat. Két negyedik idő mellett egy szenzációs második helyezést is szereztek, mindössze 0,3 másodperccel maradtak le a gyorsasági szakasz győzelemről. A hátrányukat 36,0 másodpercre faragták és feljöttek az ötödik helyre. Ekkor a negyedik helyezett Efrén Llarena 2,2, a harmadik Ken Torn pedig 8,6 másodpercre volt csak tőlük. 

Mixiék az utolsó három gyorsaságin már éppen a dobogóért voltak harcban, amikor egy jobb 22-ben a mély nyomban lévő bukkanó kidobta őket, a Skoda Fabia R5 bal hátuljával eltaláltak egy fát, ami kiszakította a futóművet. 

„Sajnálom, hogy így ért véget a versenyünk, de mégis azt mondhatom, hogy boldog vagyok – lelkendezett Csomós Mixi. – Nem számítottunk rá, hogy ennyire az élmezőnyben tudunk autózni. Szombaton sokat küzdöttünk a mély nyomokkal, vasárnap sokkal könnyebb dolgunk volt. A Hankook gumik nagyon jól működtek, többször autóztunk negyedik időt, egyszer másodikat is, ez sokkal több volt, mint amit a legmerészebb álmomban gondoltam volna. 

Az esésnél szerintem egyszerűen nem volt szerencsénk. Egyáltalán nem vállaltuk túl magunkat. Az előző körben ennél sokkal gyorsabban mentünk, a másodikra nagyon mély lett a nyom. Nem is ez volt a baj, hanem volt benne egy bukkanó, ami kidobta az autót a nyomból, lecsúsztunk az út mellé, a bal hátuljával eltaláltunk egy fát, ami visszaforgatott. Sokáig mentünk egy keréken, aztán visszabillent az autó. Mentünk volna tovább, de akkor éreztem, hogy valami nem stimmel. Amikor kiszálltunk, akkor láttuk, hogy a futómű az erdőben van. 

Legalább száz ilyen helyzetünk volt a verseny alatt. Többször előfordult, hogy ötödikben, 180-nal beakasztottam a nyomba, még gondoltam is, ha most kidob, akkor soha sem állunk meg. 

Nagyon sok tapasztalatot szereztünk a versenyen, amit, ha jövőre visszajövünk, hasznosítani tudunk. Ezt a kanyart most már ismerjük, persze itt még óvatosabbak leszünk, de a többi helyen egyszerűen el kell vállalni. 

Otthon lesz munka az autóval, de a Liepaja Rallyra készen leszünk.“

Fotó: Csomós Mixi

A gyors pályák nem csak a sofőrt, de a navigátort is különleges próbatétel elé állították. 

„Még soha sem éltem meg olyat, hogy bemondom a jobb 3-at és Mixi fék nélkül áttolja a kanyart – mondta Nagy Attila. – Ha mondjuk egy 80 jobb 3, 50 bal 2 kombinációt veszünk, akkor már a 80 közepén bemondom hogy jobb 3 és 50, majd amikor érzem, hogy Mixi fékez, akkor folytatom vége bal 2.

Most nem volt fék, úgyhogy többször is előfordult, hogy egy picit késve, már az 50 egyenesen mondtam be bal 2-t. Baj nem lett belőle, de ez például egy újdonság volt számomra, amire jobban kell figyelnem. 

Nagyon sokat tanultunk ezen a versenyen is. Például amikor lejöttünk a második gyorsaságiról, akkor szembesültünk vele, hogy sokkal jobban el kell vállalni ezeket a pályákat. 

A kiesés ellenére nagyon élveztük a versenyt. A csapatban, rajtunk kívül, mindenki profi. A Hankook gumik nagyon jól működtek, amit a mérnök tanácsolt, minden tökéletes volt. Az autó nagyon jól volt beállítva, a szerelő srácok is mindent beleadtak. Hatalmas élmény ilyen profi háttérrel egy ilyen nehéz versennyel megbirkózni. 

Köszönjük a sok szurkolást, és még egy darabig nem szeretnénk felébredni ebből az álomból, amit a Lengyel Rallyn átéltünk.“

Csomós Mixi és Nagy Attila következő versenye a Liepaja Rally lesz, július 2–3-a között. 

Fotó: Csomós Mixi
A Csomós–Nagy páros eredményei a Lengyel Rallyn

(első oszlop: gyorsasági helyezés, második oszlop: abszolút helyezés a versenyen)

10. // 10. GY1 Mikołajki Arena 1, 2,50 km
12. // 10. GY2 Krzywe 1, 15,20 km
4. // 8. GY3 Wojnasy 1, 12,87 km
6. // 8. GY4 Wieliczki 1, 24,36 km
4. // 7. GY5 Krzywe 2, 15,20 km
4. // 7. GY6 Wojnasy 2, 12,87 km
7. // 6. GY7 Wieliczki 2, 24,36 km
14. // 6. GY8 Mikołajki Arena 2, 2,50 km
4. // 6. GY9 Mikołajki MAX 1, 9,34 km
2. // 5. GY10 Świętajno 1, 18,61 km
4. // 5. GY11Miłki 1, 11,17 km
baleset miatt kiestek GY12 Mikołajki MAX 2, 9,34 km
– GY13 Świętajno 2 18,61 km
– GY14 Miłki 2 (Power Stage) 11,17 km

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program