Bakhát, néző és a kántor

Szokás szerint, az idén is sok kritikát kaptak az Eger Rali pályái. Volt ugyan, ahol friss aszfalt réteg került az utakra, de rövidebb szakaszokon elég töredezett, bakhátas szakaszon zajlott a verseny. Ez pedig azt a problémát generálta, hogy a verseny nagy részére alacsonyra ültetett autókkal kellett volna készülni, a rossz minőségű részen viszont ezek hasa leért. De hát ez is a rali része, mondhatnánk, ha ezzel nem is ért egyet mindenki.

Sokkal több problémát okoztak viszont a murvakihordások. Többek között Turi is egy ilyenen csúszott el, de másnak is voltak belőle problémái. A rendező szerint ezt a magyar szokás okozza, amely szerint divat levágni a kanyarokat még akkor is, ha annak nem sok értelme van. Ez ellen az egyetlen megoldás a kanyarok legumizása lenne, ami viszont azért nem tetszik a versenyzőknek, mert ha rámennek a gumira, akkor az tönkre teszi az autót. Egyébként a murvakihordások nem csak a versenyzőknek, hanem a rendezőnek is gondot okoz. Egyrészről a verseny után le kell takarítani a murvát, másrészről a sok levágás tönkreteszi a padkát, ami az út közúti mivoltában is kárt tesz, vagyis a verseny után lehet helyreállítani.

Szintén kapott némi kritikát a rendező azért, mert vasárnap a rali 1 előtt kétszer is végigment a pályákon az RTE mezőnye. A rendező szerint azonban nem tettek nagyobb kárt a pályákon, mint amilyet a rali 1 első harminc autója tesz. A közönség viszont egyértelműen díjazta, hogy a rali 1 mellett az RTE mezőnyét is láthatja. Többen is voltak vasárnap, mint a sokéves átlag.

Az RTE volt az oka annak is, hogy vasárnap a tervezetthez képest 45 perccel később rajtolt a rali 1 mezőnye, ugyanis több RTE résztvevő volt, mint amire a rendező számított. Ha most rosszindulatú akarnék lenni, akkor írhatnám, hogy a matekzseni Lakatos Róbert, a veszprémi prológ után megint nem tudott számolni, de nem akarok rosszindulatú lenni. Végül is ennél nagyobb baj ne érjen minket, hogy több autót kell megnézni a pálya szélén.

Egy verseny megrendezése mindig számtalan problémát vet fel. A Miskolc Rali alatt például választásokat rendeznek, ezért vasárnap nem lehet az utakat lezárni. Az Eger Rali pedig az egyik legnagyobb egyházi ünnepre, Virágvasárnapra esett. Ezért két gyorsaságit is meg kellett szakítani, hogy a pap illetve a kántor eljuthasson „munkahelyére”, ami talán okozott némi kellemetlenséget, de el kell fogadnunk azt is, hogy más embereknek más a fontos, és végül is mi jártunk náluk vendégségben. Annál inkább tisztelni kell Egerszólát valamennyi érintett lakosát, ahol a virágvasárnapi misét a rali miatt vasárnapról szombatra tették át. Ezúton is köszönjük valamennyi ralit szerető nevében.

Ezúttal sem úsztuk meg a versenyt baleset nélkül, bár gyorsan hozzáteszem, hogy nem a rali okozta. Korábbi években előfordult, hogy egy kerítésen akadt fent egy néző, most egy faág szakadt le alatta, és szenvedett súlyos gerincsérülést. Ezúton kívánunk neki jobbulást. De azért nem árt, ha megjegyezzük, a fizika törvényei a raliversenyek alatt sem változnak, és ha egy faág hétköznap nem bír ki valakit, akkor gyorsasági idején sem fogja.

Amivel viszont nem nagyon lehet mit kezdeni, az a részegemberek sora, akik már reggel nyolckor kirajzanak a pályára. Persze 8:15-re azt sem tudják, hogy hol vannak, és reggel valószínűleg arra sem emlékeznek, hogy hol voltak előző nap. Csak azt nem értem, hogy ezért minek kell kimenni a versenyre. Otthon az árokparton sokkal kényelmesebb berúgni, és még a hazatalálással sem lenne gondjuk. Persze a mama előtt baromi ciki ilyet csinálni, de raliversenyen is az.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“