Balogh Jani a legjobb Mitsubishis

Az abszolút harmadik helyet szerezte meg Balogh János és Németh László a Szilveszter Ralin, amellyel a legjobb N csoportos autóval versenyző páros lettek. A Dynamic Rally Team versenyzői tapasztalatszerzésre és egy kellemes év végi autózásra szánták a versenyt. Mindkettőt tökéletesen teljesítették.

Balogh János: – Abszolút pozitívan értékelem a versenyt. Nagyon jól sikerült a felkészülésünk, a szervizcsapat tökéletesen működött, és nagyon örülünk neki, hogy a legjobb Mitsubishis páros lettünk.

– Ezzel együtt nem volt könnyű verseny. Reggel a deres pálya elég izgalmas volt. Nehéz volt megtalálni azt a rátartást, amivel még nem vállalunk túl nagy kockázatot, de elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy ne kapjunk sokat az ellenfelektől.

– A második pálya, a Hungaroring belső, elég szűk és nehéz volt. Nagyon sok helyen lehetett lepadkázni a futóművet, nagyon pontosan kellett vezetni, és nagyon észnél kellett lenni. Ezek a fajta pályák nem tartoznak annyira a kedvenceim közé, de ez is egy feladat volt, amit teljesíteni kellett. Biztos vagyok benne, hogy az itt szerzett tapasztalatainkat jövőre is fel tudjuk használni.

– A második körre felmelegedett az idő, akkor már mi is kicsit bátrabbak lettünk. Sajnos a végére teljesen elmelegítettem a gumikat, amiket nagyon megvágtunk, és a sok visszafordítót emiatt nem bírták. A harmadik körben lehettünk volna egy kicsit összeszedettebbek is, de ezt inkább csak én éreztem, az időeredményünkben nem mutatkozott.

– A versenyen a legnagyobb ellenfelünk, Kazár Miki volt, aki előtt 2,8 másodperccel vezettünk, de az utolsó kör elején hibázott egyet, és el is dőlt a verseny. Ennek ellenére gratulálok Mikinek, mert egy olyan kézsérüléssel versenyzett végig, ami biztosan nem segítette.

– Ezúton is szeretnék a teljes Dynamic Rally Team nevében boldog új évet kívánni mindenkinek. Jövőre találkozunk.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax