Biztató részeredmények

Jól kezdte a portugáliai Rotax Max Grand Finals az MHH Kart Team két versenyzője, hiszen az edzések alatt kategóriájuk legjobb öt helyezettje között szerepeltek.

Krózser Menyhértnek azonban az időmérőn megállt a motorja, Kovács Zsombort pedig a folyton beeső első spoiler hátráltatta. Így végül Krózser a Micro Max mezőny döntőjében a 19. helyet szerezte meg, míg Kovács a Max 125 B-döntőjében a 25. lett.

„Elég balszerencsések voltak a versenyzőink — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Mind a ketten jól felkészültek a versenyre, az edzések alapján minden esélyük megvolt, hogy az első ötbe kerüljenek. Nehéz ezt megélni még csapatvezetőként is, de előre kell tekintenünk. Mind a ketten megmutatták, hogy a kategóriájukban a világ élvonalába tartoznak, ennek megfelelően kell jövőre tovább lépnünk velük.

Menyának hihetetlen peche volt. Az időmérőig tökéletesen működött a gokartja, de ott az első körben megállt a motor, ami miatt mind a két selejtezőben az utolsó, 36. helyről kellett rajtolnia. Innen elég nehéz előre jönni egy ilyen erős mezőnyben. A döntőben a 19. helyet szerezte meg, de az időmérő után látszott rajta, hogy mentálisan nagyon megviselte a dolog.“

Kovács Zsombornak a Max 125-ös kategóriában az első spoilere esett be minden érintésre, amely miatt a szabályok értelmében tíz másodperc büntetés jár.

„Nehéz mit mondanom a versenyről, nem vagyok elégedett, hiszen a B-döntőnél sokkal jobb eredményre számítottam — mondta Zsombor. — A spoiler csavarja szerintem túl hosszú volt, ami miatt nem lehetett eléggé meghúzni, de ha levágjuk, az szabálytalan. Emiatt elég sok büntetést kaptam és esélyem sem volt döntőbe jutni. Bánt, hogy így sikerült, pont a szezon legfontosabb versenye, de megpróbálom túltenni magamat rajta és a jövőre koncentrálni.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Micro Max:

Résztvevők: 36

Döntő: 19.

Elődöntő: 32.

2. selejtező: 22.

1. selejtező: 33.

Időmérő: 36.

5. edzés: 10.

4. edzés: 5.

3. edzés: 13.

2. edzés: 4.

Kovács Zsombor, Max 125:

Résztvevők: 72

B Elődöntő: 25.

Selejtező végeredmény: 44.

3. selejtező: 24.

2. selejtező: 14.

1. selejtező: 28.

Időmérő: 14.

5. edzés: 2.

4. edzés: 3.

3. edzés: 29.

2. edzés: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“