Biztató részeredmények

Jól kezdte a portugáliai Rotax Max Grand Finals az MHH Kart Team két versenyzője, hiszen az edzések alatt kategóriájuk legjobb öt helyezettje között szerepeltek.

Krózser Menyhértnek azonban az időmérőn megállt a motorja, Kovács Zsombort pedig a folyton beeső első spoiler hátráltatta. Így végül Krózser a Micro Max mezőny döntőjében a 19. helyet szerezte meg, míg Kovács a Max 125 B-döntőjében a 25. lett.

„Elég balszerencsések voltak a versenyzőink — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Mind a ketten jól felkészültek a versenyre, az edzések alapján minden esélyük megvolt, hogy az első ötbe kerüljenek. Nehéz ezt megélni még csapatvezetőként is, de előre kell tekintenünk. Mind a ketten megmutatták, hogy a kategóriájukban a világ élvonalába tartoznak, ennek megfelelően kell jövőre tovább lépnünk velük.

Menyának hihetetlen peche volt. Az időmérőig tökéletesen működött a gokartja, de ott az első körben megállt a motor, ami miatt mind a két selejtezőben az utolsó, 36. helyről kellett rajtolnia. Innen elég nehéz előre jönni egy ilyen erős mezőnyben. A döntőben a 19. helyet szerezte meg, de az időmérő után látszott rajta, hogy mentálisan nagyon megviselte a dolog.“

Kovács Zsombornak a Max 125-ös kategóriában az első spoilere esett be minden érintésre, amely miatt a szabályok értelmében tíz másodperc büntetés jár.

„Nehéz mit mondanom a versenyről, nem vagyok elégedett, hiszen a B-döntőnél sokkal jobb eredményre számítottam — mondta Zsombor. — A spoiler csavarja szerintem túl hosszú volt, ami miatt nem lehetett eléggé meghúzni, de ha levágjuk, az szabálytalan. Emiatt elég sok büntetést kaptam és esélyem sem volt döntőbe jutni. Bánt, hogy így sikerült, pont a szezon legfontosabb versenye, de megpróbálom túltenni magamat rajta és a jövőre koncentrálni.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Micro Max:

Résztvevők: 36

Döntő: 19.

Elődöntő: 32.

2. selejtező: 22.

1. selejtező: 33.

Időmérő: 36.

5. edzés: 10.

4. edzés: 5.

3. edzés: 13.

2. edzés: 4.

Kovács Zsombor, Max 125:

Résztvevők: 72

B Elődöntő: 25.

Selejtező végeredmény: 44.

3. selejtező: 24.

2. selejtező: 14.

1. selejtező: 28.

Időmérő: 14.

5. edzés: 2.

4. edzés: 3.

3. edzés: 29.

2. edzés: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.