Biztató részeredmények

Jól kezdte a portugáliai Rotax Max Grand Finals az MHH Kart Team két versenyzője, hiszen az edzések alatt kategóriájuk legjobb öt helyezettje között szerepeltek.

Krózser Menyhértnek azonban az időmérőn megállt a motorja, Kovács Zsombort pedig a folyton beeső első spoiler hátráltatta. Így végül Krózser a Micro Max mezőny döntőjében a 19. helyet szerezte meg, míg Kovács a Max 125 B-döntőjében a 25. lett.

„Elég balszerencsések voltak a versenyzőink — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Mind a ketten jól felkészültek a versenyre, az edzések alapján minden esélyük megvolt, hogy az első ötbe kerüljenek. Nehéz ezt megélni még csapatvezetőként is, de előre kell tekintenünk. Mind a ketten megmutatták, hogy a kategóriájukban a világ élvonalába tartoznak, ennek megfelelően kell jövőre tovább lépnünk velük.

Menyának hihetetlen peche volt. Az időmérőig tökéletesen működött a gokartja, de ott az első körben megállt a motor, ami miatt mind a két selejtezőben az utolsó, 36. helyről kellett rajtolnia. Innen elég nehéz előre jönni egy ilyen erős mezőnyben. A döntőben a 19. helyet szerezte meg, de az időmérő után látszott rajta, hogy mentálisan nagyon megviselte a dolog.“

Kovács Zsombornak a Max 125-ös kategóriában az első spoilere esett be minden érintésre, amely miatt a szabályok értelmében tíz másodperc büntetés jár.

„Nehéz mit mondanom a versenyről, nem vagyok elégedett, hiszen a B-döntőnél sokkal jobb eredményre számítottam — mondta Zsombor. — A spoiler csavarja szerintem túl hosszú volt, ami miatt nem lehetett eléggé meghúzni, de ha levágjuk, az szabálytalan. Emiatt elég sok büntetést kaptam és esélyem sem volt döntőbe jutni. Bánt, hogy így sikerült, pont a szezon legfontosabb versenye, de megpróbálom túltenni magamat rajta és a jövőre koncentrálni.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Micro Max:

Résztvevők: 36

Döntő: 19.

Elődöntő: 32.

2. selejtező: 22.

1. selejtező: 33.

Időmérő: 36.

5. edzés: 10.

4. edzés: 5.

3. edzés: 13.

2. edzés: 4.

Kovács Zsombor, Max 125:

Résztvevők: 72

B Elődöntő: 25.

Selejtező végeredmény: 44.

3. selejtező: 24.

2. selejtező: 14.

1. selejtező: 28.

Időmérő: 14.

5. edzés: 2.

4. edzés: 3.

3. edzés: 29.

2. edzés: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax