Bouffier nyert – Monte-Carlo Rali

A csütörtöki felfordulás után pénteken éjszaka már nyugodt körülmények között ért véget a századik születésnapját ünneplő Monte-Carlo Rali. A híres Col de Turini gyorsasági szakaszon ezúttal nem volt hó, így nagyobb különbségek nem tudtak kialakulni a versenyzők között.

Bryan Bouffier csütörtökön vette át a vezetést a hóesésben, pénteken pedig végig kézben tudta tartani a versenyt. A pénteki öt gyorsaságiból az első hármon keményen támadta őt Freddy Loix, aki 1 perc 5 másodperces hátrányát 47 másodpercre csökkentette. Az utolsó két gyorsasági előtt azonban ez túl soknak bizonyult és Loix inkább a biztos második helyet választotta, egy kockázatos üldözés helyett.

Bouffier révén így 2009 után újra a Peugeot-hoz került a hatalmas presztízsértékű Monte-Carlo Rali győzelme.

A Skoda tavalyi bajnoki címe után mindent elkövetett, hogy megnyerje a versenyt, de ezúttal meg kellett elégedni Freddy Loix révén a második helyezéssel.

Hatalmasat autózott a versenyen Stéphane Sarrazin, akinek a péntek esti gyorsaságik egyikén negyedikben ragadt a váltója. Az utolsó körre azonban a Peugeot gyári csapata 15 perc alatt váltót cserélt a franciának, aki így még éppen el tudta csípni a harmadik helyet.

A Peugeot azonban taktikázott és mivel Sarrazinre inkább a Le Mans-i csapatban számítanak és nem az IRC-n, ezért az utolsó időellenőrzőn később csekkolt, harminc másodperc büntetést kapott, és a harmadik helyet átadta az állandó IRC-résztvevő Guy Wilksnek.

Éljen a sportszerűség a pénzzel szemben!

Francois Delecour a havas pályák után még a második helyen is állt, ám végül a pénteki száraz pályákon visszaesett az ötödikre, ami azonban így is szép teljesítmény volt a Monte 1994-es győztesétől.

A verseny elején domináló Juho Hänninen a csütörtöki havas pályán szerzett hátrányával csak a hatodik helyen végzett a gyári Skodával. Petter Solberg szintén a hóban esett vissza a második helyről a hetedikre, amelyet az utolsó etapon veszített el, amikor tönkrement autójában a generátor, és emiatt nem jutott el a szervizparkig.

Az egy év kihagyás után visszatérő Nicolas Vouilloz szerezte meg a hetedik helyet, aki a verseny végére nagyon jó formába került, és ha az első szakaszon nem kell kicserélnie defektes kerekét, még előrébb is végezhetett volna.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program