Bouffier nyert – Monte-Carlo Rali

A csütörtöki felfordulás után pénteken éjszaka már nyugodt körülmények között ért véget a századik születésnapját ünneplő Monte-Carlo Rali. A híres Col de Turini gyorsasági szakaszon ezúttal nem volt hó, így nagyobb különbségek nem tudtak kialakulni a versenyzők között.

Bryan Bouffier csütörtökön vette át a vezetést a hóesésben, pénteken pedig végig kézben tudta tartani a versenyt. A pénteki öt gyorsaságiból az első hármon keményen támadta őt Freddy Loix, aki 1 perc 5 másodperces hátrányát 47 másodpercre csökkentette. Az utolsó két gyorsasági előtt azonban ez túl soknak bizonyult és Loix inkább a biztos második helyet választotta, egy kockázatos üldözés helyett.

Bouffier révén így 2009 után újra a Peugeot-hoz került a hatalmas presztízsértékű Monte-Carlo Rali győzelme.

A Skoda tavalyi bajnoki címe után mindent elkövetett, hogy megnyerje a versenyt, de ezúttal meg kellett elégedni Freddy Loix révén a második helyezéssel.

Hatalmasat autózott a versenyen Stéphane Sarrazin, akinek a péntek esti gyorsaságik egyikén negyedikben ragadt a váltója. Az utolsó körre azonban a Peugeot gyári csapata 15 perc alatt váltót cserélt a franciának, aki így még éppen el tudta csípni a harmadik helyet.

A Peugeot azonban taktikázott és mivel Sarrazinre inkább a Le Mans-i csapatban számítanak és nem az IRC-n, ezért az utolsó időellenőrzőn később csekkolt, harminc másodperc büntetést kapott, és a harmadik helyet átadta az állandó IRC-résztvevő Guy Wilksnek.

Éljen a sportszerűség a pénzzel szemben!

Francois Delecour a havas pályák után még a második helyen is állt, ám végül a pénteki száraz pályákon visszaesett az ötödikre, ami azonban így is szép teljesítmény volt a Monte 1994-es győztesétől.

A verseny elején domináló Juho Hänninen a csütörtöki havas pályán szerzett hátrányával csak a hatodik helyen végzett a gyári Skodával. Petter Solberg szintén a hóban esett vissza a második helyről a hetedikre, amelyet az utolsó etapon veszített el, amikor tönkrement autójában a generátor, és emiatt nem jutott el a szervizparkig.

Az egy év kihagyás után visszatérő Nicolas Vouilloz szerezte meg a hetedik helyet, aki a verseny végére nagyon jó formába került, és ha az első szakaszon nem kell kicserélnie defektes kerekét, még előrébb is végezhetett volna.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“