Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program: Sikeres Grand Finals

Sikeresen szerepelt a Brilliant Driver Program két versenyzője az év legjelentősebb Rotax Max versenyén, a Bahreinben megrendezett Grand Finalsen. Fally Markó MiniMax kategóriában az időmérő ötödik helyét szerezte meg és a további futamokon is minden várakozást felülmúlóan teljesített, Juráncsik Balázs pedig a SeniorMaxban villantotta meg többször is tudását. 

Hagyományosan a Grand Finalsszel ért véget a Rotax Max szezon, ahova a nemzeti és nemzetközi Rotax Max bajnokságok legjobbjai kapnak meghívást. A Brilliant Driver Program két versenyzője is kivívta magának az indulás jogát. Fally Márkó MiniMax kategóriában lett magyar bajnok, míg Juráncsik Balázs a SeniorMax bajnokságban kivívott második helyével kvalifikálta magát a bahreini döntőre. 

Mindkét kategória mezőnye nagyon erős volt, hiszen legalább bajnoki dobogón kellett végezni ahhoz, hogy valaki részt vehessen a viadalon. Így mind a két magyar versenyző a szakág legjobbjaival mérhette össze tudását, amely komoly fejlődési lehetőséget biztosított. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Fally Márkó

Fally Márkó már az időmérőn meglepett mindenkit, hiszen a 72 fős MiniMax mezőnyben az ötödik helyet szerezte meg. Az előfutamok során többször is járt a második–harmadik helyen, de az utolsókörös csatákból nem mindig jött ki jól. A döntőben a 12. helyről rajtolt, 10.-nek futott be, ám a rajt előtti tülekedésben beesett a spoiler, ami miatt öt másodperc büntetést kapott, így a 23. helyen végzett. Márkó azonban egyáltalán nem bánkódott. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Fally Márkó

„Az időmérőn sajnos nem volt szélárnyékom, egyedük kellett megcsinálnom a gyors kört. Engem is meglepett az ötödik hely, de nagyon örültem neki – mondta a fiatal versenyző. – Az előfutamok és az elődöntő is küzdelmes volt, de a döntőt élveztem a legjobban, ott füstöltek a gumik, ütköztünk, harcoltunk. 

A felvezető körben beesett a spoilerem, de mondtam, hogy semmi gond, megpróbálok mindent beleadni. Így is lett, nagyon sokat tanultam ezen a héten, amit jövőre szeretnék hasznosítani.“

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs

Juráncsik Balázs az időmérőn csoportjában a 10. helyen végzett, az előfutamokban pedig a mezőny sűrűjébe került, ahol nehéz előzni. Ennek ellenére éppen csak lemaradt a döntőbejutásról. 

„Az időmérőm egész jól sikerült, az előfutamokban volt egy kis tempó hiányunk és több szituációból is szerencsétlenül jöttem ki – mondta Juráncsik Balázs. – Nagyon szerettem volna döntőbe kerülni, amihez egyetlen egy pozíció hiányzott. Összességében jó verseny volt, nagyon erős ellenfelek ellen tudtam versenyezni, sokat tanultam ebben a pár napban.“

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs
Hivatalos eredmények: itt 
Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre