CEZ-bajnok a Wirtmann–Barna páros

Az osztrák ARBÖ Ralin aratott idei ötödik győzelmével 43 pontra növelte előnyét Wirtmann Ferenc és Barna György a Historic CEZ-bajnokságban. Mivel a futamgyőzelemért 25 pont jár, már senki sem tudja őket behozni a szezonzáró Mecsek Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így teljesítette idei tervét és megvédte a tavalyi Historic CEZ bajnoki címét. Nem volt azonban könnyű dolguk az osztrák futamon, ahol lassított felvételkén csúsztak le egy domboldalon, és csak a nézők komoly erőfeszítései árán kerültek vissza a pályára.

DSC_8508 (Large)

„Kicsit könnyebb versenynek ígérkezett az ARBÖ Rali, mint három héttel előtte az Alpi Orientali” – mesélte Wirtmann. „Ez a verseny is a hegyekben zajlott, 500 és 1500 méter magasságban, de a pályák sokkal gyorsabbak voltak, mint az olasz versenyen. Sokan mondták, hogy nem ez a legjobb rendezésű osztrák raliverseny, de mi mindent rendben találtunk.

A legnagyobb nehézséget az eső okozta, ami a rajtnál kezdett el esni, előtte már legalább három órája nem esett és gyakorlatilag a célban hagyta abba. Nem akartunk kockáztatni, ezért óvatosan kezdtünk, de simán elrontottam egy kanyar. Annyira tele volt felhordással, hogy tíz centi sár állt rajta. Hússzal próbáltam befordulni, de csak 15-tel lehetett volna.

DSC_9322 (Large)

Szép lassan befordult az eleje, próbáltam óvatosan gázt adni, de a hátsó kerék leért a fűre, és azonnal megforogtunk. Lecsúsztunk az útról és egy domboldalon a térdig érő vizes fűben elkezdtünk lefelé menni. Mint egy lassított felvételen. Az aljában álltunk meg, próbáltam visszamenni, de nulla volt a tapadás a kerék és a vizes fű között.

Az erdőből szép lassan előjöttek a nézők, előbb egy-kettő, aztán vagy húsz. Ők toltak fel minket, de annyira csúszott a fű, hogy ha az egyik oldalon erősebben toltak, azonnal megforgott az autó. Végül két és fél perc alatt visszajutottunk az útra. Ezúton is köszönöm a nézőknek. Aki ismer osztrák szurkolókat, kérem, adja át nekik!

DSC_8977 (Large)

A hátrányunkat a verseny végére sikerült ledolgoznunk és a korcsoportunkat megnyertük. Abszolútban harmadikok lettünk historicban, de két olyan autó végzett előttünk, mint amit nálunk talán a replika csoportba sorolnának. A historic szabályának nem feleltek meg.

Nagyon élveztük a versenyt, nagyszerű volt megszerezni az idei ötödik győzelmünket és nagyon örülök neki, hogy megvédtük a Historic CEZ-bajnoki címünket és most már kétszeres CEZ-bajnokok vagyunk. Az élet azonban nem áll meg, a Budapest és a Mecsek Ralin is ott leszünk.”

A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ-eredményei*:
Rebenland Rali 2. hely
Eger Rali 1. hely
Vltava Rali 1. hely
Saturnus Rali 1. hely
Velenje Rali 1. hely
Alpi Orientali Rali 5. hely
ARBÖ Rali 1. hely
*CEZ-helyezések

A CEZ Historic-ralibajnokság állása nyolc futam után:
1. Wirtmann 133
2. Mekler 90
3. Wiegner 76
4. Wagner 75
5. Pasutti 57
6. Pedro 50
7. Jiratko 49
8. Valenta 40
9. Zampaglione 33
9. Corredig 33

DSC_9319 (Large)

A CEZ Historic-ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax