Csomós Mixi

Csomós Mixi Citroënnel indul a Szilveszter Rallyn

Új autóval, de régi ismerős csapattal vág neki Csomós Mixi és Nagy Attila a hagyományosan szezonzáró Szilveszter Rallynak. A HUMDA Academy versenyzőpárosa az idei magyar rallybajnok autót, a TRT által felkészített Citroën C3 R5-öt próbálhatja ki, amivel természetesen ezúttal is a győzelem a céljuk. Mixi azonban a leggyorsabb körét egy szurkolónak tartogatja. 

„Nagyon örülök, hogy újra együtt dolgozhatunk a Tagai Racing Technologyval – mondta Csomós Mixi. – Pár éve a Peugeot Kupában sok segítséget kaptunk tőlük, illetve a kupát kitaláló Balkányi Györgytől. 

A Szilveszter Rallyn azzal az autóval állunk rajthoz, amivel Mads Ostberg megnyerte az idei bajnokságot. Nagyon vártam, hogy kipróbálhassam. Csütörtökön tudtunk vele pár kört tesztelni, nekem nagyon tetszik. Motorerőben, futóműben, fékben nem éreztem nagy különbséget. Az üléspozíciója más, kicsit hátrább ülünk. Aggódtam is, hogyan fogok kilátni belőle, de a teszten ez már nem okozott problémát. Tanulni kell még, hol van az autó eleje, de ez gyorsan meglesz. 

Fotó: Csomós Mixi

Hat kört fogunk élesben menni, a verseny hivatalos vége után pedig kapunk a rendezőtől egy plusz kört. A navigátorülést erre a körre árverésre bocsátjuk, aki a legtöbbet kínálja érte, az ülhet be a Citroënbe. A befolyt összeget pedig Szilágyi Ricsi gyógykezelésére ajánljuk fel. Azt megígérhetem, hogy a hetedik körre leszek a legjobb formámban, úgyhogy lehet licitálni.“

Nagy Attila egy kicsivel több titkot árult el az autóról és arról is, milyen eredményre számít:

„Nagyon tetszett a Citroën. Több beállítást is kipróbáltunk a Kakucsringen. Az már most látszik, hogy másképp kell beállítani, mint a Skodát, és az volt az érzésem, hogy szinte sohasem lehet megforogni vele. Ez valószínűleg a hosszabb tengelytávból adódik. 

Nemcsak az autó, a TRT csapata is nagyon jól működött. Még nem volt részünk ilyen kiszolgálásban, nekünk gyakorlatilag csak a versenyzésre kell koncentrálnunk, minden szervezési feladatot levesznek a vállunkról. 

Fotó: Csomós Mixi

Tavaly nem indultunk a Szilveszter Rallyn, így adósok vagyunk a közönségnek, de magunknak is. Szenzációs évünk volt, de futamot még nem nyertünk idén, úgyhogy jó lenne egy győzelemmel zárni a szezont. 

Várunk mindenkit a Szilveszter Rallyra, figyeljétek a Facebook oldalunkat, ahol megírjuk, melyik lesz a mi bokszunk. Addig is az egész csapatunk nevében kellemes karácsonyt kívánunk mindenkinek.“

Csomós Miklós és Nagy Attila együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS- Gépész Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre