Csomós Mixi

Csomós Mixi Citroënnel indul a Szilveszter Rallyn

Új autóval, de régi ismerős csapattal vág neki Csomós Mixi és Nagy Attila a hagyományosan szezonzáró Szilveszter Rallynak. A HUMDA Academy versenyzőpárosa az idei magyar rallybajnok autót, a TRT által felkészített Citroën C3 R5-öt próbálhatja ki, amivel természetesen ezúttal is a győzelem a céljuk. Mixi azonban a leggyorsabb körét egy szurkolónak tartogatja. 

„Nagyon örülök, hogy újra együtt dolgozhatunk a Tagai Racing Technologyval – mondta Csomós Mixi. – Pár éve a Peugeot Kupában sok segítséget kaptunk tőlük, illetve a kupát kitaláló Balkányi Györgytől. 

A Szilveszter Rallyn azzal az autóval állunk rajthoz, amivel Mads Ostberg megnyerte az idei bajnokságot. Nagyon vártam, hogy kipróbálhassam. Csütörtökön tudtunk vele pár kört tesztelni, nekem nagyon tetszik. Motorerőben, futóműben, fékben nem éreztem nagy különbséget. Az üléspozíciója más, kicsit hátrább ülünk. Aggódtam is, hogyan fogok kilátni belőle, de a teszten ez már nem okozott problémát. Tanulni kell még, hol van az autó eleje, de ez gyorsan meglesz. 

Fotó: Csomós Mixi

Hat kört fogunk élesben menni, a verseny hivatalos vége után pedig kapunk a rendezőtől egy plusz kört. A navigátorülést erre a körre árverésre bocsátjuk, aki a legtöbbet kínálja érte, az ülhet be a Citroënbe. A befolyt összeget pedig Szilágyi Ricsi gyógykezelésére ajánljuk fel. Azt megígérhetem, hogy a hetedik körre leszek a legjobb formámban, úgyhogy lehet licitálni.“

Nagy Attila egy kicsivel több titkot árult el az autóról és arról is, milyen eredményre számít:

„Nagyon tetszett a Citroën. Több beállítást is kipróbáltunk a Kakucsringen. Az már most látszik, hogy másképp kell beállítani, mint a Skodát, és az volt az érzésem, hogy szinte sohasem lehet megforogni vele. Ez valószínűleg a hosszabb tengelytávból adódik. 

Nemcsak az autó, a TRT csapata is nagyon jól működött. Még nem volt részünk ilyen kiszolgálásban, nekünk gyakorlatilag csak a versenyzésre kell koncentrálnunk, minden szervezési feladatot levesznek a vállunkról. 

Fotó: Csomós Mixi

Tavaly nem indultunk a Szilveszter Rallyn, így adósok vagyunk a közönségnek, de magunknak is. Szenzációs évünk volt, de futamot még nem nyertünk idén, úgyhogy jó lenne egy győzelemmel zárni a szezont. 

Várunk mindenkit a Szilveszter Rallyra, figyeljétek a Facebook oldalunkat, ahol megírjuk, melyik lesz a mi bokszunk. Addig is az egész csapatunk nevében kellemes karácsonyt kívánunk mindenkinek.“

Csomós Miklós és Nagy Attila együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS- Gépész Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax