Csomós Mixi

Csomós Mixi először kap belső kamerát az Európa-bajnokságon

Idei második FIA rally Európa-bajnoki futamára készül Csomós Mixi és Nagy Attila, a május 5–7-e között megrendezésre kerülő Kanári-szigetek Rallyn. A HUMDA Academy párosa a szezonnyitón elért eredményének köszönhetően az igen előkelő 8-as rajtszámot kapta. Sőt, a promóter először szereltet hivatalos belső kamerát a Skoda Fabia Rally2 evójukba, így élő belső felvételt is láthatunk róluk az ERC közvetítésében. 

Nyolc hét szünet után folytatódik az FIA Rally Európa-bajnokság az egyik legkarakteresebb versenyével, a Kanári-szigetek Rallyval. A Marokkó partjaihoz közel, az Atlanti-óceánban fekvő sziget híres az igen jól tapadó, kanyargós aszfaltútjairól, amelyek különösen igénybe veszik a versenyautók abroncsait és a fékeit is. A gumik beosztása akár döntő is lehet a versenyen. 

Csomós Mixi és Nagy Attila tavaly már versenyeztek a szigeten, ami nagy előnyt jelent számukra, még akkor is, ha idén mindössze egy pálya szerepel teljes egészében, egy pedig részben a 2022-es programból. 

Újdonság lesz viszont számukra, hogy ezúttal Pirelli gumikon állnak rajthoz, amitől Mixi sokat remél. 

Fotó: Csomós Mixi

„Valóban hosszú volt a szünet és már nagyon vártuk Atival, hogy újra versenyautóba ülhessünk – mondta Csomós Mixi. – A Fafe Rallyn murván már kipróbálhattuk a Pirelli gumikat, ott nagyon tetszettek. Most kíváncsi vagyok rá, hogy aszfalton milyenek. Ha hozzá tudnak tenni az eredményünkhöz, akkor minden jó lesz. 

Tavaly jártunk már itt, egy pálya teljesen ugyanaz, mint tavaly volt, egy pedig részben. A többi nekünk új lesz. Az ellenfeleink nagy részének nem, mert korábban már szerepeltek ezek a pályák is. Ennek ellenére sokat számít, hogy a jellegüket ismerjük. Sokat néztem belső kamerás felvételeket az új pályákról, szerintem azokon is rendben leszünk. 

Furcsa lesz a 8-as rajtszámmal versenyezni. Még nem szoktuk meg, hogy ennyire elől megyünk. A mezőny tavalyhoz képest erősebb lett, biztos vagyok benne, hogy nagyon szoros gyorsasági idők lesznek. Jó lenne, ha végre minden összeállna és az első ötben tudnánk autózni. 

Fotó: Csomós Mixi

Kapunk belső kamerát is, remélem örömet tudunk majd szerezni a szurkolóknak, hogy élőben láthatnak. Mixi style-t most nem ígérek, főleg a hosszú 27 kilométeresen kell beosztani az autót és a gumikat, de odatesszük magunkat, ebben biztosak lehettek.“

Navigátor szemszögből is nehéz verseny a Kanári-szigetek Rally, de Nagy Attila szerint sokkal nyugodtabban mennek az idei versenyre, mint egy évvel ezelőtt. 

„Sokan kérdezik, hogy mekkora előny, hogy ismerjük a pályákat – mondta Nagy Attila. – Szerintem nem ez a legnagyobb előny, hanem az, hogy ismerjük a környéket. Tudjuk, hogy hol van a versenyiroda, a szállás, a reptéren melyik pulthoz kell menni az autóbérlésnél. Ezek apróságnak tűnhetnek, de sokkal kevesebb energiát vesznek el a versenyzéstől, mintha egy új helyszínre utaznánk. Rólam mindenképpen nagy teher esik le. 

Fotó: Csomós Mixi

Navigátori szemmel nézve nagyon nehéz verseny. Rengeteg a kanyar, ritkán van ötven méternyi egyenes, sok a ritmusváltás, alaposan feladja a leckét. Ilyenkor a verseny előtt mindig van bennem egy kis tartás, izgulás, hogy mennyire tudok pontos lenni. Ráadásul most még a belső kamera is ott lesz, úgyhogy ha bénázok, azt azonnal látja az egész világ – nevet Ati. – A viccet félretéve, hatalmas dolog, hogy mi is kaptunk belső kamerát, nézzetek minket minél többen élőben, és szurkoljatok. 

Az igaz, hogy be kell osztani a gumikat, nagyon abrazív az aszfalt a Kanári-szigeteken, de szerintem lesznek olyan szakaszok, ahol megmutatjuk a Mixi Style-t.“

Az FIA Európa-bajnokság állása egy futam után:

1. Hayden Paddon 34 pont
2. Mads Ostberg 24 pont
3. Georg Linnamae 24 pont
4. Craig Breen 20 pont
5. Mikolaj Marczyk 19 pont
6. Yoann Bonato 17 pont
7. Efrén Llarena 13 pont
8. Mikko Heikkila 11 pont
9. Tom Kristensson 9 pont
10. Csomós Mixi 7 pont

Csomós Mixi és Nagy Attila együttműködő partnerei

HUMDA Academy, HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., RabócsiRing Kft., CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, Pirelli, MTE Speciál Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS-Gépész Kft.

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“