Csomós Mixi

Csomós Mixi és Nagy Attila kétszer autózott második időt a Liepaja Rallyn

Ismételten bebizonyította Csomós Mixi és Nagy Attila a gyorsaságát a Rally Európa-bajnokságon. A lettországi Liepaja Rally első gyorsasági szakaszán abszolút második időt érték el, mindössze 0,9 másodperccel lemaradva a helybéli Martins Sesks mögött. Később egy defekt és az előttük leszakadt eső is nehezítette a HUMDA Academy versenyzőit, így a 11. helyen értek célba. A végeredménynél azonban sokkal fontosabb, hogy az Európa-bajnoki mezőnyben kétszer autóztak második időt, ötször szerepeltek az első ötben, pedig az idei még csak a tanulóévük. 

Először versenyezhetett Csomós Mixi és Nagy Attila a különleges lettországi pályákon. Az igen jó minőségű murvás utak helyenként 10–12 méter szélesek, így elképesztő tempót lehet rajtuk autózni. A teszt után a Hankook G7-es puha gumiját választották, ami jó döntésnek bizonyult, illetve szombaton a második körben az R213M, saras pályára való abronccsal versenyeztek az előttük leszakadó esőben. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi – Nagy Attila

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar páros szenzációsan kezdte a versenyt, hiszen az első gyorsasági szakaszon második időt autózott, mindössze 0,9 másodperccel elmaradva a liepajai Martins Sesks mögött, így a második helyen kezdték a versenyt. A második gyorsasági szakaszon azonban defektet kaptak, ezért közel egy percet veszítettek. Az első napi második körben pedig előttük szakadt le az ég, ami újabb közel egy perc hátrányt okozott.

„Az első gyorsaságin jól elhúztuk a mézesmadzagot mindenki előtt – nevetett Csomós Mixi. – Pedig belülről nem éreztük olyan nagy sztorinak. Szerintem itt még mindenki óvatoskodott. Lehetett volna még gyorsabban is menni, ami az egész versenyünkre igaz. Nem tudtam úgy kiautózni a pályákat, ahogy szerettem volna. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi – Nagy Attila

A második gyorsaságin a defekt az én hibám volt. Túlságosan szélesre engedtem az autót egy kanyarban és ahogy rámentünk egy buckára, az lefordította a gumit a felniről. 

A második körre jelezték az esőt, ezért felraktuk a Hankook R213M saras gumiját. Sajnos az eső a mezőny fele után esett le. Rövid idő alatt nagyon sok víz került az utakra, ami megállt a nyomban. Mire mi rajtoltunk, már teljesen szétáztak a pályák. A gumink jól működött, de akik az elején még száraz pályán rajtoltak, nagy előnyben voltak.“

Mixiék három top 4-es idővel, a defekt és az eső okozta hátránnyal együtt a 15. helyen zárták az első napot. A második nap egy kisebb kálváriával kezdődött, majd megint villantottak. 

„A vasárnapi első gyorsaságira második időt állapítottak meg nekünk, de ez egy katasztrófa volt. Már majdnem elrajtoltunk, amikor egy baleset miatt megállítottak minket a rajtban. Pár perc múlva elrajtoltattak, de a balesetnél tévedésből megállítottak. Ezért a késésért jóváírást kaptunk, de itt teljesen szétestem. A következő gyorsaságin sem tudtam összeszedni magam. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi – Nagy Attila

Utána autóztunk egy ötödik időt, de úgy voltunk Atival, hogy nem akarunk még egyszer úgy járni, mint a Lengyel Rallyn, ezért a következő két gyorsaságin óvatosabban mentünk. A Power Stage-et egy kicsit megnyomtuk a végén, ott egész jó időt autóztunk, és végül 11.-ek lettünk. 

A végeredménnyel nem vagyok elégedett, nyilván a defekt és az eső nem kellett volna. Viszont azt elmondatjuk, hogy összeszedetten versenyeztünk. Hatalmas élvezet ezeken a pályákon menni. Ha jövőre is rajthoz tudunk állni a Liepaja Rallyn, akkor a mostani tapasztalatainkkal még gyorsabbak lehetünk. 

Nagyon sokan követték most is a versenyzésünket, sokan szurkoltak, remélem, hogy hamarosan egy jó végeredménnyel tudjuk mindezt meghálálni.“

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“