Csomós Mixi

Csomós Mixi és Nagy Attila Pirelli abroncsokon versenyez az Eb-pontokért

Pirelli versenygumikon és a nagymúltú olasz cég támogatásával áll rajthoz Csomós Mixi és Nagy Attila a 2023-as rally Európa-bajnokságon. A HUMDA Academy versenyzői előtt így komoly feladat áll, hiszen az Eb-mezőnyben kell bizonyítaniuk és immáron Eb-pontokért szállnak harcba.

„Régi a kapcsolatunk a Pirellivel és a forgalmazójával, Mezey Tamással is – mondta Csomós Mixi. – A Peugeot Kupában Pirellivel lettünk bajnokok és 2021-ben szintén Pirellivel szereztük meg az első abszolút győzelmünket aszfalton és murván is, úgyhogy szép emlékek fűznek a márkához. 

Nagyon megtisztelő dolog, hogy a magyarországi forgalmazó mellett a Pirelli európai sportosztálya is mellénk állt, a gumiválasztásban, beszerzésben és szerelésben is minden segítséget megkapunk. 

Ez egyben azt is jelenti, hogy Atival idén már Európa-bajnoki pontokért fogunk versenyezni, jó rajtpozícióból, és tavalyi évünkhöz képest, a regisztrált versenyzők minden előnyét élvezve. Ez nyilván nagyobb felelősséggel jár, de már alig várjuk, hogy az élmezőnnyel élesben, helyezésekért tudjunk megmérkőzni.“

Fotó: Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

A Csomós–Nagy párost nem csak a hazai forgalmazónál, de a Pirelli Motorsport osztályánál is régóta figyelik, így amikor az idei együttműködés felmerült, nem nagyon kellett őket bemutatni. 

„2015 óta kisebb-nagyobb megszakításokkal dolgozunk együtt Csomós Mixivel és Nagy Attilával – mondta Mezey Tamás, a Pirelli versenyabroncsokat forgalmazó Autogumiplaza.hu tulajdonosa. – Mindig is az egyik legtehetségesebb magyar párosnak tartottam őket. 

Mivel a Pirellinél már évtizedek óta nagyon fontos az utánpótlás támogatása, az európai motorsport központban is folyamatosan figyelték Mixiék teljesítményét. A tavalyi Eb-szereplésük után pedig nem nagyon kellett őket bemutatni. Ennek köszönhetően a Pirelli Motorsporttól is kapnak támogatást. 

Ez nem csak pénzügyi, hanem szakmai támogatást is jelent. Én magam több versenyükön ott leszek személyesen, hogy segíteni tudjam őket, de a Pirelli Motorsport több évtizedes tapasztalatára is építhetnek és valamennyi a helyszínen dolgozó Pirelli szakembertől is megkapnak minden segítséget a versenyzéshez.

Mixiék gyorsasághoz nem fér kétség, bízom benne, hogy a Pirelli abroncsokkal idén komoly eredményeket érnek el az Európa-bajnokságon és sok felejthetetlen élményt szereznek a szurkolóknak.“

Csomós Miklós és Nagy Attila együttműködő partnerei

HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, Pirelli Motorsport, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax