Csomós Mixi és Nagy Attila Pirelli gyári támogatással indul 2024-ben a Rally Európa-bajnokságon

Pirelli gyári támogatással és a HRT Racing színeiben áll rajthoz Csomós Mixi és Nagy Attila a 2024-es FIA Rally Európa-bajnokságon. A HM Academy párosa harmadik szezonját kezdi a kontinens legrangosabb nemzetközi sorozatában, ahol jövőre egyértelműen első ERC győzelmükért szeretnének harcba szállni. 

Több komoly mérföldkőhöz érkezett Csomós Mixi és Nagy Attila pályafutása. 2023 óta versenyeznek Pirelli abroncsokon, és az eredményeik elismeréseként a Pirelli olaszországi központjában beválogatták őket a gyári versenyzők közé. Ez hatalmas elismerés és egyben óriási lehetőség is, hiszen így hozzáférhetnek a Pirelli több évtizedes tapasztalatához is. 

Szintén újdonság lesz jövőre, hogy a HRT Racing színeiben versenyeznek. A magyar csapat 2021-es alapítása óta gőzerővel fejlődik és igen komoly együttműködést kötött a Mixi csapattal. A lehető legjobb eredmény elérése érdekében egyesítik erőiket. Az Európa-bajnokságon továbbra is a jól bevált Skoda Fabia Rally2 evóval állnak rajthoz, amelyet a Mixi csapat üzemeltet. Ehhez nyújt sportszakmai, logisztikai és szponzorációs támogatást a HRT Racing.

Csomós Mixi és Nagy Attila első Eb-programjával egy időben indult a HUMDA Academy, mostani nevén a Hungarian Motorsport (HM) Academy, amelynek a páros harmadik éve kiemelt támogatottja. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Csomós Mixi:

„Óriási elismerés a csapatunk és az én számomra is, hogy a motorsport világában az egyik legmeghatározóbb cég, a Pirelli gyári támogatást nyújt nekünk. Idén is Pirelli gumikkal versenyeztünk, amelyekkel maximálisan elégedett voltam. Most az még szorosabb lesz a kapcsolatunk. Mondanom sem kell, hogy mekkora előny, ha egy ilyen komoly cég több évtizedes tapasztalatára támaszkodhatunk. 

Nagyon örülök a HRT Racing és a csapatunk között kialakul kapcsolatnak, amely sokkal több annál, minthogy szakosztályt váltunk. Sportszakmai, logisztikai, szponzorációs és utánpótlás nevelés kérdésében is együttműködünk majd. Remélem, hogy a HRT hírnevét a 2023-as junior Európa-bajnoki címük után jövőre mi is jó eredményekkel tudjuk öregbíteni. 

Harmadik éve nagyon fontos partnerünk a HM Academy. Az ő támogatásuk nélkül nem tudtuk volna megvalósítani az Európa-bajnoki programunkat. Büszkék vagyunk rá, hogy továbbra is Academy tagok lehetünk. 

Az idei évünk egy kicsit kalandosabbra sikerült, mint ahogy terveztük, de nagyon szép eredményeket értünk el, akár a Barum Rally második, vagy a Győr Rally első helye. Szeretném megköszönni valamennyi támogatónknak, hogy 2023-ban mellettünk álltak és hogy jövőre is számíthatunk rájuk. Ez óriási dolog. Mint ahogyan az is, hogy ennyien szurkolnak nekünk, Atival jövőre is mindent megteszünk, hogy ezt a sok szeretetet jó eredményekkel háláljuk meg.“ 

Fotó: Csomós Mixi

Dr. Kádár Zoltán Gyula, a HUMDA sport- és közlekedésbiztonsági igazgatója:

„Először is szeretnék gratulálni Csomós Mixinek és mindkét navigátorának, Nagy Attilának, valamint Bán Viktornak az idei szereplésükhöz. A Barum Rallyn elért második helyezésük magáért beszél, és a Rally Hungaryn is csak egy nagyon kicsi hiányzott, ahhoz, hogy magyar Európa-bajnoki futamgyőzelmet ünnepelhessünk. 

Csomós Mixi az elsők között volt, akit a HM Academybe beválogattunk. Akkor az volt a célunk, hogy a HUMDA támogatásával szintet ugorjon a pályafutása, ami maximálisan meg is valósult. 

Azt sem szabad elfelejteni, hogy minden sportág a nézőkért van. Nekünk pedig amellett, hogy világszínvonalú rendezvényeket hozunk Magyarországra, nagyon fontos az is, hogy magyar versenyzőkért is szurkolhassunk. 

Magyarországon nagyon népszerű a rally, nagyon népszerű Csomós Mixi, úgyhogy ha HM Academy programról beszélünk, akkor neki az elsők között kell szerepelnie benne. 

Nagyon sok sikert kívánok Mixinek, Atinak és az egész csapatnak a 2024-es évre.“

Légrádi Zoltán, a HRT Racing vezetője:

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy egy ilyen kiváló párossal dolgozhatunk együtt. 

A HRT Racinget 2021-ben alapítottuk, idén Maior Norberttel megnyertük a Junior Európa-bajnokságot, jövőre pedig az abszolút értékelésben szeretnénk Csomós Mixivel és Nagy Attilával a lehető legjobb eredményt elérni. 

Ehhez egyesítettük erőinket. Mi sportszakmai, logisztikai valamint szponzorációs téren segítjük a szereplésüket, Mixire és Atira pedig számítunk az utánpótlás nevelés programunkban mint mentorokra. 

A jelenlegi Peugeot 208 Rally4-esekből álló autóparkunkat szeretnénk jövőre bővíteni egy Citroën C3 Rally2-vel, amelynek a műszaki üzemeltetésében, beállításában támaszkodhatunk a Mixi csapat tapasztalatára, és nem titkolt szándékunk, hogy a magyar bajnokságban a mi autónkkal is látassák őket a szurkolók.“ 

Fotó: Csomós Mixi

Mezey Tamás, a Pirelli versenyabroncsokat forgalmazó Autogumiplaza.hu tulajdonosa:

„Óriási dolognak tartom, hogy Csomós Mixi és Nagy Attila jövőre Pirelli gyári támogatott versenyzők lesznek. Minden évben a Pirelli központjában választják ki, azt a pár versenyzőt, akit az Európa-bajnokságon támogatnak. 

Mixiék főleg a Barum Rallyn és a Rally Hungaryn nyújtott teljesítményükkel vívták ki maguknak ezt az elismerést. Komoly tényezőkké váltak az Eb-n, amit a milánói központban is így gondolnak.  

A gyári támogatásnak természetesen van anyagi oldala is, de szerintem sokkal fontosabb a sportszakmai segítség, amit a Pirelli szakembereitől kapnak majd a versenyeken. Szeretnék én is a lehető legtöbb futamukra elmenni, hogy személyesen is segítsem őket, és nagyon bízom benne, hogy jövőre sok jó ERC eredménynek örülhetnek a szurkolók.“ 

Csomós Mixi és Nagy Attila együttműködő partnerei:

HM Academy – Hungarian Motorsport Academy, Pirelli, RabócsiRing Kft., HRT Racing, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, MTE Speciál Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., VÁRI-VILL Kft., Mol Racing, BCS-Gépész Kft., Slep-Szer Kft., Cutler Fitness Veszprém, PIZZA NARR, Park Inn by Radisson Zalakaros Resort and Spa

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre