Csomós Mixi és Nagy Attila Pirelli gyári támogatással indul 2024-ben a Rally Európa-bajnokságon

Pirelli gyári támogatással és a HRT Racing színeiben áll rajthoz Csomós Mixi és Nagy Attila a 2024-es FIA Rally Európa-bajnokságon. A HM Academy párosa harmadik szezonját kezdi a kontinens legrangosabb nemzetközi sorozatában, ahol jövőre egyértelműen első ERC győzelmükért szeretnének harcba szállni. 

Több komoly mérföldkőhöz érkezett Csomós Mixi és Nagy Attila pályafutása. 2023 óta versenyeznek Pirelli abroncsokon, és az eredményeik elismeréseként a Pirelli olaszországi központjában beválogatták őket a gyári versenyzők közé. Ez hatalmas elismerés és egyben óriási lehetőség is, hiszen így hozzáférhetnek a Pirelli több évtizedes tapasztalatához is. 

Szintén újdonság lesz jövőre, hogy a HRT Racing színeiben versenyeznek. A magyar csapat 2021-es alapítása óta gőzerővel fejlődik és igen komoly együttműködést kötött a Mixi csapattal. A lehető legjobb eredmény elérése érdekében egyesítik erőiket. Az Európa-bajnokságon továbbra is a jól bevált Skoda Fabia Rally2 evóval állnak rajthoz, amelyet a Mixi csapat üzemeltet. Ehhez nyújt sportszakmai, logisztikai és szponzorációs támogatást a HRT Racing.

Csomós Mixi és Nagy Attila első Eb-programjával egy időben indult a HUMDA Academy, mostani nevén a Hungarian Motorsport (HM) Academy, amelynek a páros harmadik éve kiemelt támogatottja. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Csomós Mixi:

„Óriási elismerés a csapatunk és az én számomra is, hogy a motorsport világában az egyik legmeghatározóbb cég, a Pirelli gyári támogatást nyújt nekünk. Idén is Pirelli gumikkal versenyeztünk, amelyekkel maximálisan elégedett voltam. Most az még szorosabb lesz a kapcsolatunk. Mondanom sem kell, hogy mekkora előny, ha egy ilyen komoly cég több évtizedes tapasztalatára támaszkodhatunk. 

Nagyon örülök a HRT Racing és a csapatunk között kialakul kapcsolatnak, amely sokkal több annál, minthogy szakosztályt váltunk. Sportszakmai, logisztikai, szponzorációs és utánpótlás nevelés kérdésében is együttműködünk majd. Remélem, hogy a HRT hírnevét a 2023-as junior Európa-bajnoki címük után jövőre mi is jó eredményekkel tudjuk öregbíteni. 

Harmadik éve nagyon fontos partnerünk a HM Academy. Az ő támogatásuk nélkül nem tudtuk volna megvalósítani az Európa-bajnoki programunkat. Büszkék vagyunk rá, hogy továbbra is Academy tagok lehetünk. 

Az idei évünk egy kicsit kalandosabbra sikerült, mint ahogy terveztük, de nagyon szép eredményeket értünk el, akár a Barum Rally második, vagy a Győr Rally első helye. Szeretném megköszönni valamennyi támogatónknak, hogy 2023-ban mellettünk álltak és hogy jövőre is számíthatunk rájuk. Ez óriási dolog. Mint ahogyan az is, hogy ennyien szurkolnak nekünk, Atival jövőre is mindent megteszünk, hogy ezt a sok szeretetet jó eredményekkel háláljuk meg.“ 

Fotó: Csomós Mixi

Dr. Kádár Zoltán Gyula, a HUMDA sport- és közlekedésbiztonsági igazgatója:

„Először is szeretnék gratulálni Csomós Mixinek és mindkét navigátorának, Nagy Attilának, valamint Bán Viktornak az idei szereplésükhöz. A Barum Rallyn elért második helyezésük magáért beszél, és a Rally Hungaryn is csak egy nagyon kicsi hiányzott, ahhoz, hogy magyar Európa-bajnoki futamgyőzelmet ünnepelhessünk. 

Csomós Mixi az elsők között volt, akit a HM Academybe beválogattunk. Akkor az volt a célunk, hogy a HUMDA támogatásával szintet ugorjon a pályafutása, ami maximálisan meg is valósult. 

Azt sem szabad elfelejteni, hogy minden sportág a nézőkért van. Nekünk pedig amellett, hogy világszínvonalú rendezvényeket hozunk Magyarországra, nagyon fontos az is, hogy magyar versenyzőkért is szurkolhassunk. 

Magyarországon nagyon népszerű a rally, nagyon népszerű Csomós Mixi, úgyhogy ha HM Academy programról beszélünk, akkor neki az elsők között kell szerepelnie benne. 

Nagyon sok sikert kívánok Mixinek, Atinak és az egész csapatnak a 2024-es évre.“

Légrádi Zoltán, a HRT Racing vezetője:

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy egy ilyen kiváló párossal dolgozhatunk együtt. 

A HRT Racinget 2021-ben alapítottuk, idén Maior Norberttel megnyertük a Junior Európa-bajnokságot, jövőre pedig az abszolút értékelésben szeretnénk Csomós Mixivel és Nagy Attilával a lehető legjobb eredményt elérni. 

Ehhez egyesítettük erőinket. Mi sportszakmai, logisztikai valamint szponzorációs téren segítjük a szereplésüket, Mixire és Atira pedig számítunk az utánpótlás nevelés programunkban mint mentorokra. 

A jelenlegi Peugeot 208 Rally4-esekből álló autóparkunkat szeretnénk jövőre bővíteni egy Citroën C3 Rally2-vel, amelynek a műszaki üzemeltetésében, beállításában támaszkodhatunk a Mixi csapat tapasztalatára, és nem titkolt szándékunk, hogy a magyar bajnokságban a mi autónkkal is látassák őket a szurkolók.“ 

Fotó: Csomós Mixi

Mezey Tamás, a Pirelli versenyabroncsokat forgalmazó Autogumiplaza.hu tulajdonosa:

„Óriási dolognak tartom, hogy Csomós Mixi és Nagy Attila jövőre Pirelli gyári támogatott versenyzők lesznek. Minden évben a Pirelli központjában választják ki, azt a pár versenyzőt, akit az Európa-bajnokságon támogatnak. 

Mixiék főleg a Barum Rallyn és a Rally Hungaryn nyújtott teljesítményükkel vívták ki maguknak ezt az elismerést. Komoly tényezőkké váltak az Eb-n, amit a milánói központban is így gondolnak.  

A gyári támogatásnak természetesen van anyagi oldala is, de szerintem sokkal fontosabb a sportszakmai segítség, amit a Pirelli szakembereitől kapnak majd a versenyeken. Szeretnék én is a lehető legtöbb futamukra elmenni, hogy személyesen is segítsem őket, és nagyon bízom benne, hogy jövőre sok jó ERC eredménynek örülhetnek a szurkolók.“ 

Csomós Mixi és Nagy Attila együttműködő partnerei:

HM Academy – Hungarian Motorsport Academy, Pirelli, RabócsiRing Kft., HRT Racing, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, MTE Speciál Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., VÁRI-VILL Kft., Mol Racing, BCS-Gépész Kft., Slep-Szer Kft., Cutler Fitness Veszprém, PIZZA NARR, Park Inn by Radisson Zalakaros Resort and Spa

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax