Csomós Mixi

Csomós Mixi: Maradhat a Citroën

A vártnál is jobban sikerült Csomós Mixi és Nagy Attila első versenye a Citroën C3 Rally2-vel a Szilveszter Rallyn. A HUMDA Academy versenyzőpárosa az autóval és a Tagai Racing Technology csapatával is gyorsan összeszokott, volt egy kisebb kalandjuk a szalagkorláttal, Mixi pedig azt is letesztelhette, hogy átfér-e a C3 negyedikben egy lassítón.

Tesztversenynek szánta Csomós Mixi és Nagy Attila a Szilveszter Rallyt, ahol a Citroën C3 Rally2-t és a TRT csapatát is szerették volna éles körülmények között kipróbálni. Mivel ez a verseny is a jövő évi Európa-bajnoki szereplés felkészülése volt, nem éltek a szabályok adta lehetőséggel, hogy 34 mm-es turbószűkítővel versenyezzenek, maradtak az FIA versenyeken homológ 32-es mellett. 

Az autó ennek ellenére szenzációs volt, amit a belső kamerás felvételen is hallhattunk. A srácok nem csak menet közben dicsérték a Citroënt, de minden alkalommal fülig érő szájjal szálltak ki belőle. Sőt, miután az első gyorsaságin megérintették a szalagkorlátot, azt is letesztelhették, hogy a TRT csapata milyen gyorsan cserél futóművet. 

Fotó: Csomós Mixi

A szurkolók ezúttal is fantasztikusak voltak, a csapat pedig egymillió forintot gyűjtött Szilágyi Ricsi gyógykezelésére.

„Nagyon boldogok vagyunk – mosolygott Mixi. – Már a teszten is tetszett a Citroën, de most sokkal több lehetőségünk volt kipróbálni. A Rally2-es autók között nincs nagy különbség, de azért mindegyik más egy picit. 

A Citroënben tetszett a differenciálmű működése és hogy a motor egy kicsit nyomatékosabb. A difi beállítások miatt jobban ment keresztbe, aminek gondolom a nézők örültek, de mi sem bántuk Atival. 

Fotó: Csomós Mixi

Az első gyorsasági vége felé volt két terelő, amiből a második jobban tört, rövid lett a féktáv, kettesben ráhúztam a kéziféket és hozzáértünk a szalagkorláthoz. Minimális hiba volt, de a jobb hátsó futóművet cserélni kellett. 

Rengeteg szurkoló volt a pályán és a bokszunkban is, hihetetlen jó érzés volt versenyezni előttük. Ha a futómű sérüléssel veszített időt és a két lassító érintés miatt kapott büntetést levesszük, akkor sem tudtunk volna nyerni. Abszolútban negyedikek lettünk, de sokkal fontosabb volt a tapasztalatszerzés. Nagyon boldogok vagyunk és nagyon szívesen versenyeznénk jövőre a Citroënnel és a TRT csapattal is.“

Fotó: Csomós Mixi

Nagy Attila is hasonlóan pozitív tapasztalatokról számolt be, illetve azt is elárulta, hogyan zajlott pontosan az a második lassító érintés. 

„Nagyon jó és hasznos verseny volt. Az autó és a csapat is szenzációs. Profi kiszolgálást kaptunk. Ez egy buliverseny, de így is megtapasztalhattuk, milyen az, amikor nekünk csak a versenyzéssel kell foglalkoznunk, a csapat intéz mindent. Nekünk Mixivel csak annyi dolgunk volt, hogy a rajt előtt beültünk az autóba, a cél után kiszálltunk, átöltöztünk, és jöhettünk is haza. 

Meglepő volt, hogy mennyire lazán, a verseny részeként kezelték azt is, amikor kiütöttük a futóművet. Több beállítást is kipróbáltunk, a verseny végére a csapat is jobban ráérzett arra, hogy mire van szükségünk. 

Fotó: Csomós Mixi

Az utolsó gyorsaságira annyira belelendültünk, hogy Mixi kipróbálta, átfér-e a Citroën negyedikben a lassítón. Most már tudjuk, hogy azon nem.

A szurkolók most is óriásiak voltak, Tagai Tamás (a TRT vezetője) legnagyobb problémája az volt, hogy hogyan fogunk kijutni a bokszunkból, annyira tele volt szurkolókkal. De ezt is megoldottuk. 

A verseny után a rendezőtől kaptunk lehetőséget egy hetedik gyorsaságira, amire elárvereztük a navigátorülést, a befojt összeget pedig Szilágyi Ricsi gyógykezelésére ajánlottuk fel. Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy egymillió forintot tudunk összegyűjteni. 

Fotó: Csomós Mixi

Szalay Gergő 500 ezer forintot ajánlott fel, ő ült Mixi mellett. Luczó János szintén 500 ezer forinttal járult hozzá az akciónkhoz. Ő nem kért cserébe semmit, de természetesen a nagylelkűségét nem hagyhattuk annyiban, és jövőre egy murvatesztre várjuk őt is. 

Örülünk, hogy ekkora összeggel járulhattunk hozzá egy sporttársunk gyógyulásához. Mindenkinek boldog új évet kívánunk. Találkozunk jövőre!“

Csomós Miklós és Nagy Attila együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Csomós Mixi

Csomós Mixi: Újra kölcsönadjuk Atit

A Győr Rally után a Rally Hungaryn is rajthoz áll Csomós Mixi elválaszthatatlan társa, Nagy Attila. A rutinos navigátor ezúttal a szintén Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyző Hangodi Bendegúzt segíti ki a szezonzáró rally Európa-bajnoki futamon a Peugeot 208 Rally4-ben. 

„Nagy Attila a Kanári-szigetek Rallyn navigált utoljára Csomós Mixinek, de azóta is elengedhetetlen része a csapatunknak – mondta Szabó Krisztián csapatvezető. – Minden versenyen ott van velünk, változatlanul ő készíti a ‘team plant’, hogy kinek, mikor mi a feladata, és verseny közben is sokat segít (Csomós) Mixinek és (Bán) Vityának. 

A Rally Hungary lesz Csomós Mixi pályafutásának legfontosabb versenye, ezért Ati segítségére is számítottunk. Azonban a HUMDA-tól megkerestek minket, hogy a HM Academy társunkat, Hangodi Bendegúzt ki tudjuk-e segíteni Atival, mint kölcsönnavigátorral. 

Mivel mi is sok segítséget kaptunk a HM Academytől, és a programnak az is része, hogy a benne szereplők segítsék egymást, Mixivel és Atival közösen úgy döntöttünk, hogy a Győr Rally után újra kölcsön adjuk Atit. 

Szerintem neki is jó lehetőség lesz, hogy autóba üljön, akár tanuljon és nagyon bízom benne, hogy egy tehetséges fiatal versenyző, Hangodi Bendegúz pályafutását is segíteni tudjuk.“

Fotó: Csomós Mixi // Nagy Attila

Nagy Attila ugyan nem így tervezte október első hétvégéjét, de örül a kihívásnak, amit a rá jellemző komolysággal kezel. 

„Tényleg nem terveztem, hogy a Rally Hungaryn versenyautóba ülök, de örülök a lehetőségnek – mondta Nagy Attila. – Tudom, hogy Mixinek nagyon fontos ez a verseny, hiszen hazai pálya és Vityával nagyon jó lendületben vannak, ezért az eredeti terv az volt, hogy amiben csak tudom, segítem őket.

Ugyanakkor nagyon nagy megtiszteltetés a HUMDA felkérése, hogy Hangodi Bendegúznak navigáljak. Őt nagyon céltudatos, a korához képest rendkívül komoly embernek ugyanakkor nagyon jó fej srácnak is tartom. 

A Peugeot Kupában tavaly kimagasló eredményt ért el. Idén kezdte az Eb-programot, ami nem könnyű feladat. Mi Mixivel tudnánk erről mesélni. Beni most abban a stádiumban van, mint mi egy évvel ezelőtt, úgyhogy remélem a tapasztalatommal tudok lendíteni rajta egyet. Szerintem a legfontosabb feladatunk az lesz, hogy élvezzük a versenyt. Ha ez megvan, akkor az eredmény is meglesz. 

Természetesen a rajtig szeretném segíteni Mixiék felkészülését is, a team plant most is én készítem. Kicsit furcsa lesz egyszerre két csapatnak is, de ez egy olyan feladat, amivel szívesen megbirkózom. 

Még egy belső információt hadd osszak meg a szurkolókkal. Amikor végleg eldöntöttük, hogy belevágunk, akkor a menedzserünk, Szabó Krisztián megkért, hogy hadd hívja fel ő Benit. Ugyanis mindig ráhárul, hogy ha valakivel rossz hírt kell közölni, most hadd közöljön egyszer egy jót is. 

Remélem, hogy sokan jönnek ki a versenyre és szurkolnak Mixiéknek meg egy kicsit nekünk is.“

A csapat együttműködő partnerei:

HM Academy – Hungarian Motorsport Academy, RabócsiRing Kft., CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, Pirelli, MTE Speciál Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS-Gépész Kft., Slep-Szer Kft., Cutler Fitness Veszprém