Csomós Mixi meg akarja törni az átkot

Újra a magyar bajnokságban áll rajthoz Csomós Mixi és Nagy Attila Skoda Fabia R5-tel. A HUMDA Academy párosa a Zemplén Rallyn szeretné megköszönni szurkolóiknak és támogatóiknak az idei évet. És persze lesz egy fontos feladatuk is: meg kell törniük az átkot. 

Az Ózd Rallyn sikeresen tért vissza az Országos Rallybajnokságba Csomós Mixi és Nagy Attila, akik mindössze hét tized másodperccel kaptak ki Mads Ostbergtől. De nem terveznek visszavágót, sokkal fontosabb számukra, hogy a hazai versenyükön végre gond nélkül célba érjenek és megmutassák a Hankook abroncsokban rejlő potenciát. 

„A Zemplén Rally nekünk gyakorlatilag hazai versenyünk, nagyon sok támogatónk van a régióból, éppen ezért már év elején is szerepelt a terveink között – mondta Csomós Mixi. 

Ezzel a versennyel szeretnénk megköszönni szurkolóinknak és támogatóinknak is ezt a hihetetlen szezont, hogy ilyen jó versenyeken, ilyen jó technikával indulhattunk Atival, és hogy ennyi szeretetet kaptunk. 

Fotó: Csomós Mixi–Nagy Attila

Az Ózd Rally előtt sok mindent átértékeltünk. Be kellett látnunk, hogy a mai autósport sokkal inkább észjáték és nem kell minden gyorsaságit megnyerni. Ezt a szemléletet jól tudtuk alkalmazni, a Zemplén Rallyn is ezt szeretnénk folytatni. 

Legutóbb csak hét tizeddel kaptunk ki Ostbergtől, ami számunkra hatalmas eredmény volt, de nem lesz visszavágó. Szerintem a Zemplén Rallyn gyorsabb lesz, nehezebb lenne őt megverni, mint Ózdon. A csapatunk nagyon szép autót épített nekünk, szeretnénk vele karcmentesen célba érni és megtörni az átkot, mert a Zemplén Rallyn még sohasem volt tiszta versenyünk.“

Fotó: Csomós Mixi

Hasonlóan vélekedik Nagy Attila, aki azt is elárulta, szerinte melyik pályán lesz érdemes figyelni őket. 

„Sokat elemeztünk Mixivel a Barum Rally után. Érdekes, hogy ugyanabba a hibába estünk, mint 2018-ban, akkor is minden gyorsaságit meg akartunk nyerni és akkor is ugyanazon a pályán estünk el, mint most. Szerintem nincs versenyző a világon, aki a Barumot jobban ismerné, mint Jan Kopecky, de ő is csak négy gyorsaságit nyert idén. Minden versenyen vannak olyan pályák, amik fekszenek, és vannak olyanok, amiket el kell engedni. 

A Zemplén Rallyn például Mád nekünk sohasem feküdt. Biztos vagyok benne, hogy itt nem mi leszünk a leggyorsabbak, és csak veszíthetünk vele, ha túlerőltetjük, de Újhutát megnyomhatjuk egy kicsit. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Az Ózd Rallyn megmutattuk, hogy tudunk ésszel versenyezni, és gyorsan helyrebillent az önbizalmunk. Ebből a szempontból a Zemplén Rally még komolyabb feladat lesz. Sokszor indultunk ezen a versenyen, de vagy kiestünk, vagy defektet kaptunk. Most szeretnénk gond nélkül célba érni és egy nagyon jó versennyel megköszönni a szurkolóknak és a szponzorainknak a szezont. Most is mindenkit várunk a szervizparkban. És mindenki írja fel a naptárába november 19-ét, mert egy meglepetéssel készülünk a szurkolóknak.“

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi–Nagy Attila páros a Zemplén Rallyn zárja az idei versenyszezont, de a rákövetkező héten, november 19-én, szombaton közönségtalálkozót szerveznek a Rabócsiringre, amelynek a részleteiről később tájékoztatják a szurkolókat. 

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.