Csomós Mixi meg akarja törni az átkot

Újra a magyar bajnokságban áll rajthoz Csomós Mixi és Nagy Attila Skoda Fabia R5-tel. A HUMDA Academy párosa a Zemplén Rallyn szeretné megköszönni szurkolóiknak és támogatóiknak az idei évet. És persze lesz egy fontos feladatuk is: meg kell törniük az átkot. 

Az Ózd Rallyn sikeresen tért vissza az Országos Rallybajnokságba Csomós Mixi és Nagy Attila, akik mindössze hét tized másodperccel kaptak ki Mads Ostbergtől. De nem terveznek visszavágót, sokkal fontosabb számukra, hogy a hazai versenyükön végre gond nélkül célba érjenek és megmutassák a Hankook abroncsokban rejlő potenciát. 

„A Zemplén Rally nekünk gyakorlatilag hazai versenyünk, nagyon sok támogatónk van a régióból, éppen ezért már év elején is szerepelt a terveink között – mondta Csomós Mixi. 

Ezzel a versennyel szeretnénk megköszönni szurkolóinknak és támogatóinknak is ezt a hihetetlen szezont, hogy ilyen jó versenyeken, ilyen jó technikával indulhattunk Atival, és hogy ennyi szeretetet kaptunk. 

Fotó: Csomós Mixi–Nagy Attila

Az Ózd Rally előtt sok mindent átértékeltünk. Be kellett látnunk, hogy a mai autósport sokkal inkább észjáték és nem kell minden gyorsaságit megnyerni. Ezt a szemléletet jól tudtuk alkalmazni, a Zemplén Rallyn is ezt szeretnénk folytatni. 

Legutóbb csak hét tizeddel kaptunk ki Ostbergtől, ami számunkra hatalmas eredmény volt, de nem lesz visszavágó. Szerintem a Zemplén Rallyn gyorsabb lesz, nehezebb lenne őt megverni, mint Ózdon. A csapatunk nagyon szép autót épített nekünk, szeretnénk vele karcmentesen célba érni és megtörni az átkot, mert a Zemplén Rallyn még sohasem volt tiszta versenyünk.“

Fotó: Csomós Mixi

Hasonlóan vélekedik Nagy Attila, aki azt is elárulta, szerinte melyik pályán lesz érdemes figyelni őket. 

„Sokat elemeztünk Mixivel a Barum Rally után. Érdekes, hogy ugyanabba a hibába estünk, mint 2018-ban, akkor is minden gyorsaságit meg akartunk nyerni és akkor is ugyanazon a pályán estünk el, mint most. Szerintem nincs versenyző a világon, aki a Barumot jobban ismerné, mint Jan Kopecky, de ő is csak négy gyorsaságit nyert idén. Minden versenyen vannak olyan pályák, amik fekszenek, és vannak olyanok, amiket el kell engedni. 

A Zemplén Rallyn például Mád nekünk sohasem feküdt. Biztos vagyok benne, hogy itt nem mi leszünk a leggyorsabbak, és csak veszíthetünk vele, ha túlerőltetjük, de Újhutát megnyomhatjuk egy kicsit. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Az Ózd Rallyn megmutattuk, hogy tudunk ésszel versenyezni, és gyorsan helyrebillent az önbizalmunk. Ebből a szempontból a Zemplén Rally még komolyabb feladat lesz. Sokszor indultunk ezen a versenyen, de vagy kiestünk, vagy defektet kaptunk. Most szeretnénk gond nélkül célba érni és egy nagyon jó versennyel megköszönni a szurkolóknak és a szponzorainknak a szezont. Most is mindenkit várunk a szervizparkban. És mindenki írja fel a naptárába november 19-ét, mert egy meglepetéssel készülünk a szurkolóknak.“

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi–Nagy Attila páros a Zemplén Rallyn zárja az idei versenyszezont, de a rákövetkező héten, november 19-én, szombaton közönségtalálkozót szerveznek a Rabócsiringre, amelynek a részleteiről később tájékoztatják a szurkolókat. 

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax