Csomós Mixi

Csomós Mixi, Nagy Attila: A Zemplén Rally volt életünk legörömtelibb versenye

Nagyon határozott és magabiztos autózással a 12 gyorsasági szakaszból nyolcat megnyert Csomós Mixi és Nagy Attila a Zemplén Rallyn. A HUMDA Academy által támogatott páros mindössze 2,7 másodperc hátránnyal végzett a második helyen a 2020-as WRC2-es világbajnok mögött, miközben életük legjobb és legörömtelibb versenyével zárták az idei szezont.

„Jó verseny volt, jóízűt autóztunk, hibátlan volt az autó, kiváló volt a csapatmunka, a Hankook lágy gumijai zseniálisan viselkedtek, a szurkolók pedig leírhatatlanok voltak – összegezte Csomós Mixi fülig érő szájjal a hazai versenyükön tapasztaltakat. 

Tavalyról volt már egy jó alap itinerünk, ami komoly előny, de azt éreztem, hogy jóval magabiztosabban tudunk versenyezni. A tavalyi időeredményeikhez képest is sokat javultunk, az pedig óriási dolog volt, hogy Mads Ostberggel tudtunk versenyezni és hogy több gyorsaságit is nyertünk előtte. Nyilván ő a bajnoki címre hajtott, és nem kellett feltétlenül nyernie, de így is jó meccset vívtunk vele. 

Fotó: Csomós Mixi

Három hibám volt. Kettő mindjárt a második gyorsaságin, ahol kétszer is megforogtunk. Az elsőnél túl gyorsan értünk a kanyarhoz, és bár szerintem még elfért volna, inkább ráhúztam a kéziféket. A másik hibám három–négy kanyarral később volt, ott egyesben forogtunk meg. Amikor láttam a célban, hogy csak 30 másodpercet veszítettünk, akkor megnyugodtam, hogy nem olyan sok a hátrányunk. 

Vasárnap az első gyorsaságin bealudtam, ott 6,4 másodpercet kaptunk. Az utolsó gyorsaságin a ködben viszont mi szaladtunk egy jót, így csak 2,7 másodperc maradt a hátrányunk. 

Jó lett volna egyszer legyőzni Ostberget, de egyáltalán nem bosszant, hogy megint ilyen kis különbséggel kaptunk ki. Ha azt veszem, hogy az elmúlt két versenyen 300 gyorsasági kilométer után 0,7 és 2,7 másodperc a hátrányunk egy világklasszissal szemben, akkor arra csak büszkék lehetünk. 

Fotó: Csomós Mixi

Természetesen gratuláltunk Madsnak és a Citroën Racing Teamnek a célban, abszolút megérdemelten nyerték ezt a versenyt és a bajnokságot is.“

Nagy Attila a verseny előtt még óvatosan nyilatkozott, hogy nem minden szakaszon lesznek gyorsak, de a verseny az ő várakozását is felülmúlta. 

„Mádra és Disznókőre gondoltam, hogy nem fog feküdni nekünk – mondta Nagy Attila. – Eddig bármilyen autóval versenyeztünk ezeken a pályákon, mindig kaptunk a kategória győztestől tíz másodpercet, és nem értettük, hogy hol. Most már tudom. 

Fotó: Csomós Mixi

A legbeszédesebb példa talán a sima jobb, sima bal padló, hatvan, nagy fék, jobb 3 volt. A nagy fék most elmaradt, de nem azért, mert Mixi vakmerő lett volna, hanem mert nem kellett, egyszerűen csak átdobta a kanyaron az autót. 

A Barum Rally után nagyon fontos volt, hogy Ózdon összeszedetten tudjunk versenyezni. Erre most rátettünk egy lapáttal. Etapon viccelődtünk, de a gyorsaságira megint megvolt a koncentráció. 

Biztos vagyok benne, hogy ez volt eddig Mixivel a legjobb versenyünk, és egyben a legörömtelibb is. Nagyon jól éreztük magunkat az autóban, a csapatunkkal a szervizparkban, a közönség pedig egyszerűen hihetetlen volt. Nem tudtam úgy felnézni a gyorsaságikon, hogy ne láttam volna egy Mixi, Ati molinót, vagy a csapatpólónkat. Leírhatatlan érzés ez a szeretet, ami minket körbevesz. 

Fotó: Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Köszönjük mindenkinek, aki lehetővé tette számunkra ezt a nagyszerű versenyt, a családjainknak, a csapatunknak, a támogatóinknak, a szurkolóknak és különösen a Hankooknak, mert fantasztikusan jól működtek az abroncsaik.“

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi–Nagy Attila páros a Zemplén Rallyn ugyan befejezte az idei versenyszezont, de november 19-én minden szurkolót várnak a RabócsiRingre, ahol a GR Motorsport közönségtalálkozóján szeretnék megköszönni az egész éves szurkolást. 

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS- Gépész Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax