Csomós Mixi

Csomós Mixi, Nagy Attila: A Zemplén Rally volt életünk legörömtelibb versenye

Nagyon határozott és magabiztos autózással a 12 gyorsasági szakaszból nyolcat megnyert Csomós Mixi és Nagy Attila a Zemplén Rallyn. A HUMDA Academy által támogatott páros mindössze 2,7 másodperc hátránnyal végzett a második helyen a 2020-as WRC2-es világbajnok mögött, miközben életük legjobb és legörömtelibb versenyével zárták az idei szezont.

„Jó verseny volt, jóízűt autóztunk, hibátlan volt az autó, kiváló volt a csapatmunka, a Hankook lágy gumijai zseniálisan viselkedtek, a szurkolók pedig leírhatatlanok voltak – összegezte Csomós Mixi fülig érő szájjal a hazai versenyükön tapasztaltakat. 

Tavalyról volt már egy jó alap itinerünk, ami komoly előny, de azt éreztem, hogy jóval magabiztosabban tudunk versenyezni. A tavalyi időeredményeikhez képest is sokat javultunk, az pedig óriási dolog volt, hogy Mads Ostberggel tudtunk versenyezni és hogy több gyorsaságit is nyertünk előtte. Nyilván ő a bajnoki címre hajtott, és nem kellett feltétlenül nyernie, de így is jó meccset vívtunk vele. 

Fotó: Csomós Mixi

Három hibám volt. Kettő mindjárt a második gyorsaságin, ahol kétszer is megforogtunk. Az elsőnél túl gyorsan értünk a kanyarhoz, és bár szerintem még elfért volna, inkább ráhúztam a kéziféket. A másik hibám három–négy kanyarral később volt, ott egyesben forogtunk meg. Amikor láttam a célban, hogy csak 30 másodpercet veszítettünk, akkor megnyugodtam, hogy nem olyan sok a hátrányunk. 

Vasárnap az első gyorsaságin bealudtam, ott 6,4 másodpercet kaptunk. Az utolsó gyorsaságin a ködben viszont mi szaladtunk egy jót, így csak 2,7 másodperc maradt a hátrányunk. 

Jó lett volna egyszer legyőzni Ostberget, de egyáltalán nem bosszant, hogy megint ilyen kis különbséggel kaptunk ki. Ha azt veszem, hogy az elmúlt két versenyen 300 gyorsasági kilométer után 0,7 és 2,7 másodperc a hátrányunk egy világklasszissal szemben, akkor arra csak büszkék lehetünk. 

Fotó: Csomós Mixi

Természetesen gratuláltunk Madsnak és a Citroën Racing Teamnek a célban, abszolút megérdemelten nyerték ezt a versenyt és a bajnokságot is.“

Nagy Attila a verseny előtt még óvatosan nyilatkozott, hogy nem minden szakaszon lesznek gyorsak, de a verseny az ő várakozását is felülmúlta. 

„Mádra és Disznókőre gondoltam, hogy nem fog feküdni nekünk – mondta Nagy Attila. – Eddig bármilyen autóval versenyeztünk ezeken a pályákon, mindig kaptunk a kategória győztestől tíz másodpercet, és nem értettük, hogy hol. Most már tudom. 

Fotó: Csomós Mixi

A legbeszédesebb példa talán a sima jobb, sima bal padló, hatvan, nagy fék, jobb 3 volt. A nagy fék most elmaradt, de nem azért, mert Mixi vakmerő lett volna, hanem mert nem kellett, egyszerűen csak átdobta a kanyaron az autót. 

A Barum Rally után nagyon fontos volt, hogy Ózdon összeszedetten tudjunk versenyezni. Erre most rátettünk egy lapáttal. Etapon viccelődtünk, de a gyorsaságira megint megvolt a koncentráció. 

Biztos vagyok benne, hogy ez volt eddig Mixivel a legjobb versenyünk, és egyben a legörömtelibb is. Nagyon jól éreztük magunkat az autóban, a csapatunkkal a szervizparkban, a közönség pedig egyszerűen hihetetlen volt. Nem tudtam úgy felnézni a gyorsaságikon, hogy ne láttam volna egy Mixi, Ati molinót, vagy a csapatpólónkat. Leírhatatlan érzés ez a szeretet, ami minket körbevesz. 

Fotó: Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Köszönjük mindenkinek, aki lehetővé tette számunkra ezt a nagyszerű versenyt, a családjainknak, a csapatunknak, a támogatóinknak, a szurkolóknak és különösen a Hankooknak, mert fantasztikusan jól működtek az abroncsaik.“

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi–Nagy Attila páros a Zemplén Rallyn ugyan befejezte az idei versenyszezont, de november 19-én minden szurkolót várnak a RabócsiRingre, ahol a GR Motorsport közönségtalálkozóján szeretnék megköszönni az egész éves szurkolást. 

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS- Gépész Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“