Csomós Mixi

Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra

Közel három hónap szünet után pályafutása legjobb rally Európa-bajnoki eredményével tért vissza Csomós Mixi és Bán Viktor. A HM Academy versenyzői a Róma Rallyn az abszolút hetedik helyen értek célba, a gyorsaságukat pedig a Power Stage-en mutatták meg, ahol az igen előkelő második helyet szerezték meg. 

Nagy szüksége volt a csapatnak a sikerre, hiszen a Kanári-szigetek Rallyn elszenvedett baleset után nagyon mélypontra kerültek. A szurkolók azonban átlendítették őket a holtponton, közösségi finanszírozásból vásároltak egy új karosszériát. 

Csomós Mixinek és a Nagy Attila helyére beugró új navigátornak, Bán Viktornak így egyetlen célja volt: a Róma Rallyn jó szerepléssel meghálálni a szurkolók segítségét. 

Ez már a verseny első napján is sikerült, hiszen a nagyon erős mezőnyben háromszor is top tízes időt autóztak. Egy lassú defekttel azonban veszítettek némi időt, így szombaton a 16. helyen zártak. 

Az igazi Mixi Style azonban másnap érkezett meg: négy szakasz alatt négy helyet javítva jöttek fel a 12. helyre. Az utolsó két gyorsaságin pedig igazán szárnyaltak. A 29 kilométeres Santopadrén abszolút harmadik időt autóztak, amivel már a kilencedik helyen álltak. De nem érték be ennyivel. 

A bónuszpontokat is adó Power Stage-et mégjobban megnyomták és abszolút második idő autóztak, amivel feljöttek a hetedik helyre. 

A hatodik helyezéstől a lehető legkisebb különbség választotta el őket, ugyanis a rally vb-ről és Eb-ről is jól ismert Yoann Bonatoval tizedmásodpercre azonos idővel fejezték be a versenyt. A holtversenyt pedig csak az a tény döntötte el a francia javára, hogy az első gyorsaságin ő autózta a jobb időt. 

Csomós Mixi és Bán Viktor így is pályafutásuk legjobb eredményét érték el. A hetedik helyért 13 pont járt, a Power Stage második helyéért további 4, így a rally-Európa-bajnokság idei hatodik futamán összesen 17 ponttal gazdagodtak.

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

„Jó verseny volt és jó volt újra versenyezni – mosolygott Csomós Mixi. – Nagyon hálás vagyok a szurkolóknak, hogy mellénk álltak és a támogatásukkal kibillentették a csapatunkat a gödörből. Nélkülük nem állhattunk volna rajthoz és nem tudtam volna megmutatni, hogy képes vagyok karcmentesen célba érni egy Eb-futamon. Ezúton is köszönöm nekik.

(Bán) Vitya nagyon jó hangulatot és profizmust hozott a csapatba, de örülök, hogy (Nagy) Ati is ott volt velünk a versenyen. 

Az első napon a két 32 kilométeres gyorsaságival nem voltam elégedett, ott sokat kaptunk, utána pedig a defekttel veszítettünk, de ezt a kettőt leszámítva jó úton jártunk. 

Másnap a két utolsó gyorsaságin tudtunk 3. és 2. időt autózni. Örök elégedetlen vagyok, de erre a két szakaszra én sem tudok rosszat mondani. Ilyen erős mezőnyben ezek nagyon jó eredmények, és ami még fontosabb, hogy önmagunkhoz képest tavaly óta több, mint egy másodpercet gyorsultunk kilométerenként, és tettük ezt mindenféle kockáztatás nélkül. Jó hangulatban álltunk fel a dobogóra és remélem, hogy ez a jó formánk kitart a szezon végéig.

Köszönöm mindenkinek, akik kint vagy itthon szurkoltak nekünk, bízom benne, hogy sikerült egy kis örömet szereznünk nekik is és együtt lehetünk büszkék erre a közösen elért eredményre.“

Fotó: Csomós Mixi

Nem volt könnyű helyzetben a verseny előtt Bán Viktor, hiszen egy olyan navigátor helyére kellett beugrania, aki minden lélegzetvételét ismeri Csomós Mixinek, de sikeresen megoldotta a feladatát. 

„Óriási élmény volt – nevet Bán Viktor. – Hatalmas megtiszteltetés, hogy rám gondoltak, nagyon örültem, amikor (Nagy) Ati felhívott. Minden navigátornak az az álma, hogy egy ilyen gyors pilóta mellé üljön. Ati ott volt velünk a versenyen, sokat segített nekem, amiért nagyon hálás vagyok. 

Mixivel már a reptérre menet megvolt az összhang, ezzel nem volt gond. A teszten egy pillanatra meglepődtem, hogy milyen iszonyatos tempót diktál, de aztán sikerült alkalmazkodnom hozzá, nekem is gyorsabb ritmusban kellett navigálnom. 

Szombaton a két hosszú gyorsasági nem sikerült úgy, ahogy Mixi szerette volna, utána hosszasan beszélgettünk etapon, valamint este a csapattal, és sikerült megtalálnunk a jó eredmények kulcsát. 

Azt el kell mondanom a Róma Rallyról, hogy iszonyú erős volt a mezőny, végig minden másodpercben koncentrálni kellett, mert ha egy pillanatra lazítasz, azonnal elvernek. 

Az utolsó két gyorsaságink pedig parádés volt. Mixi egy igazi… De ezt úgyis tudják a szurkolók. Találkozunk hétvégén a Veszprém Rallyn!“

A csapat együttműködő partnerei:

HM Academy – Hungarian Motorsport Academy, RabócsiRing Kft., CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, Pirelli, MTE Speciál Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS-Gépész Kft., Slep-Szer Kft.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax