Csomós Mixi

Csomós Mixi újra gyorsaságit nyert az Eb-n

Remekül kezdte Csomós Mixi és Nagy Attila a Barum Rallyt, az Európa-bajnokság hetedik futamát. A HUMDA Academy versenyzőpárosa a második gyorsasági szakaszt megnyerte és a verseny második helyén állt. A hatodik szakaszon azonban lecsúsztak az útról a Skoda Fabia R5-össel, fának ütköztek, és kiestek a versenyből. A balesetben Csomós Miklós nem sérült meg, Nagy Attila kisebb zúzódásokat szenvedett, elővigyázatosságból egy napig kórházban tartották, de vasárnap délben már kiengedték. Egyelőre mankóval jár, de üzeni, nagyon jól van.

Pénteken este a szokásos zlíni városi prológgal vette kezdetét a Barum Rally, amelyen Csomós Mixi és Nagy Attila az abszolút nyolcadik időt autózták Skoda Fabia R5-tel. 

Szombat reggel az igazi gyorsasági szakaszokkal folytatódott a verseny, amelyeken az Eb-mezőny mellett a hazai pilóták is különösen bizonyítani akartak, hiszen a cseh rallysport számára a Barum Rally az év legkiemelkedőbb eseménye. 

Fotó: Csomós Mixi

Éppen ezért volt meglepő, hogy a 12 kilométeres Březová szakaszt nem helybéli versenyző, hanem a Hankook abroncsokkal versenyző, R5-ös autóval a Barum Rallyn először induló Csomós–Nagy páros nyerte. Ezzel a verseny második helyére léptek elő. 

A harmadik gyorsasági szakaszon beesett előttük egy páros, és mivel nem láttak OK táblát, megálltak a balesetnél. Ezért megállapított időt kaptak, amivel visszaestek a hatodik helyre.

A nap harmadik gyorsasági szakasza volt az a Semetín, amelyen 2018-ban a kétkerék-hajtású kategóriában szakaszt nyertek. Ezúttal abszolút ötödik időt futottak. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

A második kör is jól kezdődött a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros számára. Hatodik időt autózva, egyet előrelépve az ötödik helyen álltak. Csak a Barum Rallyn nevelkedett cseh versenyzők voltak előttük, az Eb-mezőny többi tagját verték. 

A hatodik gyorsasági szakaszon egy jobbosban elúszott a Skoda hátulja, ahogy visszajöttek az útra, átcsapott és keresztben csúszva az autó jobb oldalával ütköztek neki egy fának. Csomós Miklós nem sérült meg az ütközésben. Nagy Attila kisebb zúzódásokkal úszta meg. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

„A legfontosabb, hogy Ati és én is jól vagyunk. Az autóval viszont lesz munka bőven – kezdte Csomós Mixi. – Nagyon nehéz, de őrülten jó verseny volt a Barum Rally.

Jó volt gyorsasági győzelemmel kezdeni. Ilyen erős és ilyen tapasztalt ellenfelek ellen ez számunkra óriási dolog. Azt azért hozzá kell tennem, hogy az időjárás nem volt egyértelmű, sokan mentek slickkel vagy keresztben felrakott slickkel és esőgumival. Mi négy esőgumit választottunk, amivel szerintem előnyben voltunk. 

Semetínt nagyon vártuk Atival. Ezzel az R5-ös autóval elég félelmetes szakasz, gyors, dobálós, de rettenetesen élveztük. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

A második kör is jól kezdődött, de sajnos a hatodik gyorsaságin, Březován túl gyorsak voltunk. Egész egyszerűen nagy volt a tempó. Talán egy picit el is könnyült az autó egy úthibán. Lecsúszott a hátulja a fűre, ahogy visszajöttünk, átcsapott és a jobb oldalával nekiütköztünk egy fának. 

Ati lába megsérült, de szerencsére nem súlyos. Nem jött jókor az autó törés, de azt gondolom, hogy ez benne van a rallyban.

Rengeteg magyar szurkolóval találkoztunk a Barum Rallyn, fantasztikus érzés volt így versenyezni. A baleset után annyi jókívánságot kaptunk, hogy az már szinte hihetetlen. Köszönjük mindenkinek!“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax