Csomós Mixi

Csomós Mixi újra gyorsaságit nyert az Eb-n

Remekül kezdte Csomós Mixi és Nagy Attila a Barum Rallyt, az Európa-bajnokság hetedik futamát. A HUMDA Academy versenyzőpárosa a második gyorsasági szakaszt megnyerte és a verseny második helyén állt. A hatodik szakaszon azonban lecsúsztak az útról a Skoda Fabia R5-össel, fának ütköztek, és kiestek a versenyből. A balesetben Csomós Miklós nem sérült meg, Nagy Attila kisebb zúzódásokat szenvedett, elővigyázatosságból egy napig kórházban tartották, de vasárnap délben már kiengedték. Egyelőre mankóval jár, de üzeni, nagyon jól van.

Pénteken este a szokásos zlíni városi prológgal vette kezdetét a Barum Rally, amelyen Csomós Mixi és Nagy Attila az abszolút nyolcadik időt autózták Skoda Fabia R5-tel. 

Szombat reggel az igazi gyorsasági szakaszokkal folytatódott a verseny, amelyeken az Eb-mezőny mellett a hazai pilóták is különösen bizonyítani akartak, hiszen a cseh rallysport számára a Barum Rally az év legkiemelkedőbb eseménye. 

Fotó: Csomós Mixi

Éppen ezért volt meglepő, hogy a 12 kilométeres Březová szakaszt nem helybéli versenyző, hanem a Hankook abroncsokkal versenyző, R5-ös autóval a Barum Rallyn először induló Csomós–Nagy páros nyerte. Ezzel a verseny második helyére léptek elő. 

A harmadik gyorsasági szakaszon beesett előttük egy páros, és mivel nem láttak OK táblát, megálltak a balesetnél. Ezért megállapított időt kaptak, amivel visszaestek a hatodik helyre.

A nap harmadik gyorsasági szakasza volt az a Semetín, amelyen 2018-ban a kétkerék-hajtású kategóriában szakaszt nyertek. Ezúttal abszolút ötödik időt futottak. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

A második kör is jól kezdődött a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros számára. Hatodik időt autózva, egyet előrelépve az ötödik helyen álltak. Csak a Barum Rallyn nevelkedett cseh versenyzők voltak előttük, az Eb-mezőny többi tagját verték. 

A hatodik gyorsasági szakaszon egy jobbosban elúszott a Skoda hátulja, ahogy visszajöttek az útra, átcsapott és keresztben csúszva az autó jobb oldalával ütköztek neki egy fának. Csomós Miklós nem sérült meg az ütközésben. Nagy Attila kisebb zúzódásokkal úszta meg. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

„A legfontosabb, hogy Ati és én is jól vagyunk. Az autóval viszont lesz munka bőven – kezdte Csomós Mixi. – Nagyon nehéz, de őrülten jó verseny volt a Barum Rally.

Jó volt gyorsasági győzelemmel kezdeni. Ilyen erős és ilyen tapasztalt ellenfelek ellen ez számunkra óriási dolog. Azt azért hozzá kell tennem, hogy az időjárás nem volt egyértelmű, sokan mentek slickkel vagy keresztben felrakott slickkel és esőgumival. Mi négy esőgumit választottunk, amivel szerintem előnyben voltunk. 

Semetínt nagyon vártuk Atival. Ezzel az R5-ös autóval elég félelmetes szakasz, gyors, dobálós, de rettenetesen élveztük. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

A második kör is jól kezdődött, de sajnos a hatodik gyorsaságin, Březován túl gyorsak voltunk. Egész egyszerűen nagy volt a tempó. Talán egy picit el is könnyült az autó egy úthibán. Lecsúszott a hátulja a fűre, ahogy visszajöttünk, átcsapott és a jobb oldalával nekiütköztünk egy fának. 

Ati lába megsérült, de szerencsére nem súlyos. Nem jött jókor az autó törés, de azt gondolom, hogy ez benne van a rallyban.

Rengeteg magyar szurkolóval találkoztunk a Barum Rallyn, fantasztikus érzés volt így versenyezni. A baleset után annyi jókívánságot kaptunk, hogy az már szinte hihetetlen. Köszönjük mindenkinek!“ 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax