Dobogó és egy győzelemmel felérő harmadik hely

Az Országos Ralibajnokság két hónapos szünetében sem tétlenkedik az MHH Rally Team, hiszen Krózser Menyhért mellett navigátori és csapatvezetői posztot is betöltő Fodor Géza ezúttal az Országos Gokarbajnokságban szerzett két dobogós helyezést. Az első két versenyhétvége megpróbáltatásai után ezúttal az elődöntőben második, a döntőben pedig harmadik lett. Ez utóbbi azonban Fodor számára felért egy győzelemmel.

Fodor_Kecskemet (Large)

Fodor Géza: – Nagyon jól kezdődött a hétvégém, hiszen a pénteki és a szombati szabadedzéseken is méréseink szerint a leggyorsabb voltam. Pénteken ömlött az eső, szombaton viszont száraz volt a pálya. Az idei váz mellett kipróbáltuk a tavalyi vázamat is, de végül úgy döntöttünk, hogy az ideivel versenyzünk.

Vasárnap az időmérőn megint vizes volt a pálya, csak három-négy tiszta kört tudtam menni, mert nagyon sok volt a megforgás. Ezért csak harmadik lettem, ami nem rossz eredmény, de úgy éreztem, több volt bennem.

Az elődöntőre felszárad a pálya. A rajtnál sikerült egy helyet javítanom és végig ott autóztam az első helyezett mögött. Gyorsabb voltam nála, de mivel versenykörülmények között kevés a tapasztalatom, ezért előzni nem tudtam, és másodiknak futottam be.

IMG_1754_resize

A döntőben így második helyről rajtolhattam, de az első kanyarban ugyanúgy megelőztek, mint ahogy az elődöntőben én mentem el a második helyezett mellett. Aztán megint előjött a rutintalanságom, nem zártam az íveket, így egy pillanat alatt az ötödik helyen találtam magam. Ekkor elégeltem meg a dolgot és mondtam magamnak, hogy ha versenyezni jöttél, akkor versenyezzél.

Innentől fogva nagyon koncentráltam, figyeltem hogyan készítsem elő az előzéseket. Előbb a negyedik helyre jöttem fel, majd az utolsó körben sikerült megelőznöm egy nagyon gyors srácot és harmadik lettem.

Ott volt velem a versenyen egy görög barátom, Csicsi, aki komoly eredményeket ért el nemzetközi szinten is ebben a sportban. Nagyon sok vezetéstechnikai és taktikai tanácsot kaptam tőle. Nagyon örülök neki, hogy döntő második fele ilyen jól sikerült. Az, hogy a tanácsokat így át tudtam ültetni a versenyzésre számomra felér egy győzelemmel.

IMG_1717r_resize

Krózser Menyhért: – Nagyon örülök neki, hogy Géza ilyen jól ment a versenyen. Mi már az év elején dobogós helyezéseket és győzelmeket vártunk tőle. Ezen a hétvégén nagyon sokat fejlődött és egészen más felfogásban versenyzett, mint eddig, úgyhogy bízom benne, hamarosan futamgyőzelmekkel is gazdagítja a csapatunkat.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax